Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak prodat duši?
Autor: Lady_Sheba (Občasný) - publikováno 6.5.2006 (10:41:06)

Myslím, že kdekdo ví, komu se lidská duše prodává, ale proč zrovna někomu, o jehož životnosti se dá pochybovat, jsme ochotni prodat to nejcennější co máme a co zásadně tvoří naší osobnost.

A vůbec : Existuje Ďábel?

Byla jsem od dětství vystavena různým rodinným, školním a poté i blíže neurčeným snahám, abych uvěřila že ano.Bylo mi vyhrožováno, že mě kvůli nějakému prohřešku přijde v noci tahat za nohy.To byla velká chyba, neboť jsem okamžitě usoudila, že osobnost teoreticky tak důležitá si nezasluhuje žádné úcty, propůjčuje-li se k tak směšnému žertování s dětmi.A co je horší, ti, co mi jím vyhrožovali, věděli kde přebývá : míval ve zvyku zdržovat se na záchodě, což mě přivádělo do rozpaků; možná měl nemocná střeva.Nebo také pobýval ve sklepích, což nebylo o nic úctyhodnější.Má- li někdo tu čest být samotným odpůrcem Boha, pak bydlí jinde.Dnes mi z toho vyplývá, že říkat dětem nesmysly se nevyplácí.Jednou, až si sami přečtou Bibli, začnou pochybovat.Dozví se, že prý pokoušel Ježíše v poušti, ale jeho proslov se mi zdá podezřelý.Ďábel musel být skutečně velice hloupý, když domnělému Božímu synovi, který je přece vlastní, nabízel všechna království světa.Proč se tedy o něm říká, že je "Šelma"? Buď tedy Ježíš nebyl Božím synem, anebo Ďábel, údajně obdařen schopností pronikat do vědomí, o tom nic nevěděl.Vzali to každopádně za špatný konec.

Jezuité mu říkali Satan, což je odvozenina od arabského Šejtan (šitan) - znamená jednoduše ďábel.A prohlašovali, že to byl anděl přebývající v blízkosti Boha až do chvíle, kdy podlehl pokušení pýchy, vzbouřil se proti svému Pánu, a spolu s několika dalšími svedenými anděly byl svržen z nebes.Pokušení? Ale to znamená, že existovalo dřív, než on a tedy Zlo je starší.Jak je to možné, když domnělým původcem Zla je on? Dodnes mi tahle otázka není jasná a žádná teologická pojednání mi tento bod nikdy nevysvětlila.

Všichni se ale shodují na tom, že přece Bůh musí mít svůj protějšek, jinak bychom ho museli pokládat za původce všeho lidského neštěstí.

 

Satan je nepochybně nejlepší přítel, jakého kdy církev měla, jelikož ji po celé věky udržoval při životě.Satan nás uváděl v pokušení, je to kníže zla, Satan je hříšný, krutý a brutální.Pokud podlehneme Ďáblovu pokušení, zcela jistě budeme navěky prokleti a budeme se smažit v pekle. Nesmysly...

Prodat duši znamenalo podlehnout pokušení, žít podle svých přirozených sklonů a tím zaplatit Satanovi za hříšné rozkoše duše a navěky trpět v pekle.

Když církev učila strachu z Ďábla, jak to tedy mysleli se strachem z Boha? Proč vkládali na srdce, že je třeba Boha nepokoušet a ctít ho a bát se jeho trestů? Je- li Bůh tak milosrdný, proč se ho mají lidé bát? Máme snad věřit tomu, že před strachem se nedá nikam utéci? Pokud se musíte bát Boha, proč se raději nebát Satana a užívat si všech radostí, které vám Bůh zakazuje???

 

Anton Szandor LaVey, věhlasný americký satanista hlásá, že satanisté nechápou Satana jako bytost s kopýtky, pichlavým ocasem a rohy.Představují si ho, jako přírodní sílu- mocnost temnot.

LaVey sepsal Satanskou bibli, která jasně říká co vše si můžeme se Satanem v zádech dovolit. A není toho málo! Jak mu tedy  "prodat" duši? Jednoduše - věřit v něj.Zastávat jeho zásady a slavit jeho svátky.Nebát se projevit vše co zakazuje církev. Nebát se nenávidět a proklínat.Nebát se takzvaně hřešit, když to vede k uspokojení; není třeba používat slovo hřích.V téhle bibli přežívají jen ti nejsilnější, protože těm podle LaVeye patří tento svět.

Přemýšlela jsem nad tím a nad jeho biblí a jediné na co jsem přišla je, že  LaVey je krásný chlap! Nic víc.A to je možná všechno co tím chce říct.Upoutat pozornost.Stáhnout ostatní.Vyjímat se z davu.Okouzlit a snadno přesvědčit druhé.Takže jen další panovačný kult...

Všechno, co hlásá je v podstatě víra v samu sebe jen s tím rozdílem, že si po světě nosíš jakousi berličku, která při hořkém pádu zase postaví na nohy, což by se jistě dokázalo i bez ní, ale takhle je to pohodlnější.

Přeříkávat Satanovi básničky je jen sugerace.Nemůžu nikoho uhranout, když mu zaveršuji! Satanismus je touha po moci, po splnění této moci, po tom být vládcem.Upsat se Satanovi je vlastně kupovat si jeho sílu.Sílu něčeho co fyzicky neexistuje, ale čeho vzduch dýcháme.

Nebylo by špatné si koupit Ďáblovu přízeň a čekat až mi vše spadne do klína.Kde se ale prodává? Možná v nebi. Aby byl lidský život delší, tak tě Sv.Petr pošle zpátky, ale silnějšího.Asi proto se do nebe nikdo nehrne...

Věřit v Ďábla je jako hřešit, zesměšňovat boží přikázání a přesto nepáchat nic nedobrého a špatného.Je to takové ničení s čistým svědomím.Další berličky...

Nicméně kdyby za mnou přišel někdo z pekel a chtěl mou duši, výměnou za moc, neváhala bych ani minutu.S tím, co mám za sebou bych se stejně do nebe nikdy nedostala, takže není co ztratit.Jenže on nejde! Asi nemá zájem.Přece jako druhá všemocná osoba na Zemi musí cítit, že u mě by uspěl, tak proč tedy nejde? Vybírá si? V tom případě je ale nespravedlivý a nechová se ke každému stejně. Takže je v podstatě stejný jako Bůh.Jen jinak vypadá, nebo si ho lidé  jinak představují.Je to nejspíš jedna a táž osoba a přesto po světě kolují dvě různé bible, hlásající pravý opak.Existují dvě různé jeho podobizny a dvě různé modlitby k němu.

O sloučenině Boha a Ďábla by se daly napsat další souvislosti, ale nelze je přesně definovat, protože pro každého znamená Bůh i Ďábel něco jiného.Zkuste si sami představit, že to co pro vás znamená dobro a co zlo je jedno a totéž....Není to absurdní pravda???   

Prodat duši lze Ďáblu a Bohu zároveň.Ale jednou je to hřích 

a jednou odpustek...

 

Prodat duši se dá ještě jedním způsobem - připustit si někoho příliš  k sobě.Připustit k tělu někoho, kdo toho může lehce využít.Smýšlet o něm jako o Bohovi, když je to Ďábel.Je přísně zakázáno se vloudit do soukromí jiných a zneužívat jej, je to ďábelské a hříšné; jenže pro někoho to může být přímo " boží".

Neexistuje přímí důkaz, že existuje Bůh, nebo Ďábel, přesto na tyto dva protipóly lidské společnosti už po staletí lidé věří.Ale proč? Proč může někdo nevěřit, že jeho akcie prudce klesly a přitom být věřící.To nechápu.Zřejmě ho k tomu vedou nadpřirozené síly, v něž věřit je méně bankrotující.To pak chápu.

Lehce provokativní a cudná zároveň je představa Ďábelské moci.Nejsou to hmotné statky ani rybníky, je to lidská moc, která má co dočinění s obrovskou vírou v sebe samu, ale pod příslibem Ďáblovým.Ďábel který chce darovat moc dá v podstatě "jen" svůj příslib, nic víc.Štěstí darovat nemůže - sám ho nemá.Má jen sliby, které v člověku probudí to, co už v něm ve skutečnosti dávno je.Ďábel nikdy nespí, protože v lidech probouzí to co v nich dříme.

Zkusme se raději sami probudit a najít, co hledáme, pokud to k životu nezbytně potřebujeme, než - li čekat až k nám střechou propadne Ďábel ( on to opravovat nebude).Ať už je Satan cokoli.Člověk, zvíře, vesmírná síla, cokoli, nikdy se nemůže rovnat jedinci, který je odhodlán mu upsat duši.Nejde to, je to nemožné, vždyť člověk, který spekuluje s Ďáblem, už nemůže být obyčejným lidským červem, ale skutečnou osobností - znáte snad někoho ze svého okolí, kdo se upsal Ďáblu? Není to tedy jen tak lecjaký člověk.

Darovat duši, znamená, být někým jiným, být lepším, neomylným, nedobytným, neohroženým....nebýt člověkem.

Upsat se Ďáblovi znamená být sám Ďábel!



Poznámky k tomuto příspěvku
the_dark_side_of_me (Občasný) - 7.5.2006 > libovec...
ze začátku jsem měl pocit, že konečně někdo myslí stejně jako já; až při druhém odstavci mi došlo, že nejen já jsem LaVeye četl(((:
používáš ale jeho názory (i když je píšeš vlastními slovy), což však není zakázáno, že...
mno, chtěl jsem na tom najít něco, co by mi dovlilo bodovat dolů, ale nic tu není.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
the_dark_side_of_me (Občasný) - 7.5.2006 >
<reagovat 
the_dark_side_of_me (Občasný) - 7.5.2006 >
<reagovat 
sartre2 (Stálý) - 7.5.2006 > nerouhej se dite,at je ti odpusteno protoze nevis co cinis...
<reagovat 
 Lady_Sheba (Občasný) - 10.5.2006 > sartre2> Další fráze pro zastrašování, to je přesně to na co jsem se snažila upozornit.
<reagovat 
sartre2 (Stálý) - 10.5.2006 > snazila si se jenom upozornit na prepsane stranky satanske bible.Cetl sem to,je to bull shit,pust se radeji to wodoo a pichej ihly do nejake babky fuck it.
<reagovat 
celej on (Občasný) - 12.5.2006 > Tak předně si myslím, že tohle je úvaha na úrovni nějaké školní práce - slohovky. Alespon to kvalitou odpovídá. Normálně bych se zasmál a šel, jenže tady to obrovské "Téma" překrylo kvalitu a způsobilo, že si někteří nevšimli, jak mizerně napsané to je, protože se cítili dotčení.
Jak nudné a profláklé... Někdo vykřikne satan (dřív, to byly i další tabuizované slova jako sex) a lidé se pohoršují. Jedny to baví a druhý asi taky. Dneska se slovem sex moc nestane, tak nám zůstal satan.

Tak to vemem postupně: Lucifer byl vůdce andělského povstání proti Bohu. Jestli je satan jen ten dábel, tak to je něco jako čertík, tedy nějakej vojáček zla. Ale já nejsem žádnej velkej odborník...
Nikdo neříkal, že Lucifer stvořil zlo a že před nim žádné nebylo... chtělo by si to něco načíst, než se pustíš do takovýchhle praci. Jasně bůh stvořil zlo... a měl dobrej důvod. Kdyby nebylo - nebylo by ani dobro. Usiloval o rovnováhu. Náboženství chápe zlo jako určitý test osobnosti.
Máš tam takový menší faulíky... "Pokud se musíte bát Boha, proč se raději nebát Satana" tohle je pěknej mostík jak utíkáš od celého problému. A proč mít rád Satana? Přece jenom ztělesnuje zlo. Neni to strejda, co ti dovolí zmrku před véčou. Je to zlo. Chceš zmrzku? dej si jí! Ale zlo ti nic nesvětí.
Osobně si myslím, že Boží přikázní jsou prostě lidský řád... jak se chovat slušně jeden k druhému. Ta základní pravidla a ostatní nesmíš už jsou bláboli církve a za ty tě nikdo trestat nebude - a ten čertík je taková pomůcka, s rákoskou se člověk nedostane všude včas (tim hloupější, že někdo tu pomůcku začne uctívat).

"Proč může někdo nevěřit, že jeho akcie prudce klesly a přitom být věřící" - co to je za blbost? Hoodně pitomý příklad a vůbec nechápu co jsi na něm chtěla dokázat.
"Věřit v Ďábla je jako hřešit" - tak to jsou v prdeli všichni křestani...
"Přeříkávat Satanovi básničky je jen sugerace.Nemůžu nikoho uhranout, když mu zaveršuji!" - to znamená, že v něj nevěříš, tedy tvé čáry nebudou platit. "Sílu něčeho co fyzicky neexistuje" tím odporuješ té předešlé větě co jsem vyšvihl.
"Takže jen další panovačný kult.." tímhle všechno o co se snažíš shazuješ...

Nelíbilo se mi, jak si pořád skákala z jedno na druhé... nic si nedovyprávěla do konce, nevzala si v potaz všechny možnosti, nezamyslela ses nad věci. Napsala si co si chtěla a šla sis tou svou jasnou cestičkou... to je bud mystifikace nebo blbost...
No hele, tak já si myslím, že žádnej satanista nejseš, že tomu sama nevěříš - alespon podle toho co jsi tady napsala. Myslím si, že se v tom štouráš, protože je to hrozné "tabu"...
Ale je to škoda... s nějakým pravým satanistou bych se rád kontaktoval...
Jo jinak asi ti to vyšlo... nějaci jsou naprdnutí... jiní tleskají,že si použila to "tabu" a nikdo z nich nehledí jak uboze sepsané to vlastně je.
Dal bych ti za jedna (ono je to totiž dost laciné vzít satana a pár slov a tvářit se chytře)... ale vypadal bych, že jsi mě smrtelně urazila svým satanismem...
<reagovat 
 Lady_Sheba (Občasný) - 13.5.2006 > DondedoG> Ani křesťana ani satana se nezastávám, nejsem na žádné straně,nevěřím ničemu z toho,ani se to nesnažím dokázat.Takže nic nemůžu ani vyzdvyhovat ani schazovat.Jen jsem ukazovala na protipóly,a čemu všemu je člověk schopen naslouchat a věřit.Ať už je to jakékoli náboženství,není to o člověku ale o spolku,a to je pro mě nepřípustné.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 21.5.2006 > Lady_Sheba> škoda, že jsi se nedoargumentovala až k tomuto závěru, co mi sem píšeš.
<reagovat 
Smutný Ivan (Občasný) - 8.5.2006 > Em, no křesťany s jejich myšlení se mi snad ještě daří jakž takž pochopit... Ale satanisty už vůbec ne - co to je za nápad, stavět si náboženství, nebo co to je, na nějaké druhořadé představě sedláka patnáctého století - ďáblovi? Tomu názoru: dělejte si co chcete, uspokojujte své chtíče, kašlete na svědomí, bych porozuměl, ale proč ho celý zahalujete do hávu KŘESŤANSKÉ mytologie, to fakt... to je dětinskost! Chceš žít podle jiných měřítek než křesťan, chceš se křesťanství vzepřít, ale zároveň se od něj nedokážeš oprostit natolik, že bys přestala uvažovat v jeho pojmech. Hm, to bude možná i ten důvod, proč ti křesťanství tolik vadí... stále ještě na tebe působí... syn, který brojí proti svému otci, ale je neschopný opustit otcův dům. Ať si říkáš nebo myslíš co chceš, pořád zůstáváš svým uvažováním zarputilou křesťankou, řekl bych, žiješ a vidíš svět, jako ho vidí věřící křesťan.
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 9.5.2006 > Smutný Ivan> jenom poznámka - autorka se právě snaží osvětlit, o čem že to ten satanismus(alespoň v moderním pojetí) je. ďábla stejně jako boha a nebe si vymysleli křesťani, aby udrželi ovečky na uzdě...
moderní výklad(který má základy v pradávném náboženství) je úplně o nečem jiném a i když LaVey ve svojí bibli tohle náboženství v podstatě vykradl, nemá už s křesťanstvím vůbec nic společného.
<reagovat 
 Smutný Ivan (Občasný) - 10.5.2006 > the_dark_side_of_me> aha, ale jmenuje se to satanismus, že? A ten váš bůh (<-- všimni si, bůh) se jmenuje Satan, nemám pravdu? A všichni satanisti se projevují nejnápadněji tím, že řvou proti křesťanství,ne?

<reagovat 
 celej on (Občasný) - 12.5.2006 > the_dark_side_of_me> jaké pak to je to pradávné náboženství?
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 14.5.2006 > DondedoG> název snad ani nemá, ale má základy v uctívání přírodních sil(takže moderní satanismus(dalo by se říct, že se tím inspirovali i druidi, ale těm šlo o něco trochu jinýho, že)) a uctívání ženy jako bohyně. což se samozřejmě křeštanům nehodilo do krámu a přehodili to na satana a boha.
mno, nevim, asi o tom napíšu vlastní pojednání(:
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 14.5.2006 > Smutný Ivan> dalo by se říct že ano, jmenuje.
bůh není satan ani obráceně; křeśtani ho chápali jako anti-boha, LaVeyovci jako"temné" mocnosti přírody.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.5.2006 > the_dark_side_of_me> ne mě prostě nejde do hlavy, kde bere "moderní" satanismus základy z dávných náboženství... vono i křestanství hodně čerpá... třeba svatí jsou přetransfomovaní pohanští bohové... Na mě to zavání tak moderním pojetím jako Blade III s Draculou...
Jako na druhou stranu třeba chápu, že se přiklání k nějaké filosofii takzvaně "zlejch" bohů podsvětí nebo válek, smrti a tak ale stejně si myslím, že mezi satanismem a udstíváním nějakých temných bohů je celkem rozdíl... protože ty zlí se uctívali, aby lid ušetřili a byli milosrdní a tak nooo... tak mi to nejde do hlavy...
<reagovat 
čtenář Jirka - 6.1.2008 > Zeptej se na cokoli chceš, na vše ti odpovím. Budeš překvapen(a).
<reagovat 
čtenář Domax - 7.8.2013 > Jeste se chce nekdo upsat tady mate stranku: satan-666.webnode.cz
<reagovat 
čtenář domakx - 15.12.2013 > Jestli se chce nekdo upsat Satanu tak tady mate stranku: satans666.blog.cz
<reagovat 
čtenář antisatan - 14.3.2017 > Satajn je čurák a zmrd a rozbiju mu držku
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter