Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zase
Autor: johny45 (Občasný) - publikováno 6.5.2006 (14:21:25)

     Zase sme sedeli spolu na lavičke na námestí. Okolo nás plno ľudí. Bola to asi jediná voľná lavička v meste. Ona mala kávu (vraj latté, ja okrem zalievanej kávy nič iné nepoznám) v papierovom kelímku (spisovne tégliku) z mekáča a ja nejakú čudnú zmrzlinu z toho istého podniku, ktorým som vždy tak pohŕdal, ale ňou som sa zakaždým nechal prehovoriť, že je to úplne v pohode.

 
Vždy si sa čudovala mojim čudným a divila mojim divným názorom.

 

     Sedel som veľmi blízko nej a mimovoľne, alebo tak nejak, som sa jej dotýkal. Chvíľu som sledoval mladé dievčatá, ktoré si poblíž hádzali lietajúci tanier. Boli pekné. Jedna mala trojštvrťové rifle a pruhované ponožky. Mohli mať nanajvýš štrnásť rokov, takže som s tým radšej prestal, aby ma niekto neobvinil z pedofílie.

 

Aj keď ty tiež nevyzeráš omnoho staršie.

 

     Pozrel som sa na ňu. Zase ma niečo nútilo dotknúť sa jej, objať ju a asi aj pobozkať. Možno preto, že vedľa sa objímali krásni milenci. Ona ale pozerala mimo. Niekam do neznáma. Veľmi som ju chcel vystískať, ale bránil som sa. No potom jej niečo padlo do oka. Snažil som sa jej to vybrať, ale nechcela ho otvoriť. Nešlo to ani nasilu. Zase som sa jej dotýkal. Nakoniec som to vzdal s konštatovaním, že už tam asi nič nieje. Natiahla sa krížom na lavičke a oprela sa o mňa chrbtom. Moja hlava bola tesne blízko jej a zase som cítil jej vôňu. Dotkol som sa jej vlasov, objal ju a pobozkal na líce. Vtedy sme sa začali zase vášnivo bozkávať, aj keď to trvalo iba chvíľu. No naše následné objatie bolo oveľa dlhšie. Nekonečné. A ona zhlboka dýchala a vydávala tiché stony, ktoré ju usvedčovali z toho, že ju to vzalo.

 

Bola si z toho mimo. Aj ja.

 

     Pri tom dlhom objatí mi povedala, „nenávidím ťa.“ „Ja viem,“ odpovedal som. A opäť po pár sekundách, „stále ťa nenávidím.“ „Ja viem,“ zopakoval som ešte raz. Opäť som ju chcel pobozkať, no ona nedovolila. „To by si nemal.“„Prepáč.“ Ospravedlnil som sa. „Nie, mne to nevadí, to ty si povedal, že by sme nemali...“ Teraz som dlhú chvíľu iba mlčal. Mlčal ako hrob, ako ryba, ako partizán... „Ty si to povedal...“

 

Áno, ja som to povedal.

 

     Musela ísť na angličtinu, tak som ju odprevadil. Keď sme tam obidvaja stáli, povedala, že sa na mňa stále pýta jej babka. „Každý deň sa pýta, že kedy prídeš, čo je s tebou. Hovorí, že je to určite kvôli mne, že som ti určite povedala, aby si k nám nechodil, lebo sa musím učiť. Brat jej aj povedal, že sme sa rozišli, ale ona to stále nechce pripustiť. Stále to opakuje, už ma z toho bolí hlava.“ „Tak ju odo mňa veľmi pekne pozdravuj. A povedz, že to nieje kvôli tebe. Veď ja som sa s tebou rozišiel.“ „Radšej nie.“ Pritisla sa ku mne, ja som ju objal a zase sme sa vášnivo bozkávali. Nedokázal som sa zastaviť, aj keď som vedel, že to nieje dobré, že aj tak potom zase budem chcieť, aby sme boli iba kamaráti. No v tej chvíli som ju chcel bozkávať, dotýkať sa jej všade, strhať z nej šaty a...

 

 

Proste som bol nadržaný.

 

„Už musím.“ Povedala a otočila sa k odchodu. „Dobre, tak ju pozdravuj.“ Stihol som ešte povedať. „Nie.“ „Hm, tak potom si stále bude myslieť, že zato môžeš ty.“ Pokrčila plecami, „veď aj tak si to bude myslieť.“

 

Vybral som sa smerom k zastávke a kontroloval si, či sa mi tam dole v nohaviciach niečo nedeje. Bol som z toho všetkého zmätený, musel som si zapáliť.

 

Dúfam, že na to všetko hneď zabudne...

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Stálý) - 7.5.2006 > aj s patřičnou úctou stačí malé ssss slovenština:)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.5.2006 >

Jakej je ve slovenčině rozdíl mezi čudovat se divit?

 

Jinak je to tak akorát na hraně. Čte se to příjemně, ale balanc mezi civilním příběhem ze života + autobiografií, u který si řekneš "no a co".


Body: 5
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.5.2006 > jo a proč je ta první kurzíva červená? trochu pěst na oko...
<reagovat 
 johny45 (Občasný) - 7.5.2006 > ztratila> Medzi cudovat sa a divit v slovencine nieje ziaden rozdiel...o to ide...:)

Vobec netusim, preco je ta prva kurziva cervena, neviem, ako sa to mohlo stat, musim to opravit...
<reagovat 
sartre2 (Stálý) - 7.5.2006 > trosku stavy by to chcelo,inak sa stanem fanusikom spanielskych telenoviel,mozno si ju mal prehnut na tej lavicke:-),alebo jej o tej tuzbe aspon napisat sms...:-),good luck
<reagovat 
sartre2 (Stálý) - 7.5.2006 > Johny,nie zle,ale spociatku na mna prilis mnoho podmienovacich sposobov a romantiky a nakoniec si hrdina musel nieco skontrolovat v nohaviciach.Necitil to?
Body: 1
<reagovat 
 johny45 (Občasný) - 7.5.2006 > sartre2> Citil, ale musel skontrolovat, ci to nieje vidiet navonok...:)
No nato, ze to nieje zle si mi dal jeden bod...hm...co davas, ked je to zle? -5 bodov.;)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 7.5.2006 > sartre2> romantika je nádherná věc...
Doporučil 
<reagovat 
Lola (Občasný) - 6.5.2006 > Možná, že by to v češtině tak krásně nevyznělo. Určitě ne. Ale ve Slovenštině se mi to líbí. Já hodnotim všechno. Básním taky nerozumim, ale dávám na svůj vnitřní pocit.
Body: 5
<reagovat 
 johny45 (Občasný) - 6.5.2006 > Lola> Dakujem. Neviem, ako by to vyznelo v cestine, myslim, ze kazdy z nasich jazykov sa viac hodi na nieco ine...
A vobec...som nesmierne poteseny a prekvapeny, ze na toteme opat po dlhom case niekto skomentoval moju tvorbu...:)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 7.5.2006 > johny45> V češtině by mi to asi neříkalo nic. Já pro vás mám trochu slabost. Až něco napíšeš, tak mi řekni a já se na to podívám:)) 
<reagovat 
 johny45 (Občasný) - 7.5.2006 > Lola> No skus si precitat nejake moje starsie veci, co tu mam, niektore z nich su podla mna lepsie...
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 7.5.2006 > johny45> dobre. Nekdy se na to podívám. Slibuji
<reagovat 
back (Občasný) - 6.5.2006 > Neodvažuji se hodnotit povídky a básně ve Slovenštině...
<reagovat 
 johny45 (Občasný) - 6.5.2006 > back> Tak nehodnot, povedz iba svoj nazor.;) Ja hodnotim aj poviedky v cestine a basne nehodnotim vobec, iba na nich hovorim svoj nazor, lebo basniam vobec nerozumiem.;)
<reagovat 
 back (Občasný) - 6.5.2006 > johny45> Chceš názor ? Docela líbí, ale je spustu věcí a obratů, kterým prostě nerozumím. Ale hned se durdit ? Hm.
<reagovat 
 johny45 (Občasný) - 6.5.2006 > back> Durdit? Nie, snad si nemyslis, ze ja sa durdim, to v ziadnom pripade. Prave naopak, som rad, ze si to precital a ze si uprimny, to si vazim.
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 7.5.2006 > back> jeste jsem popravde nevidela se slovaka durdit...
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 8.5.2006 > 4-5... něco mi tam chybí...
Body: 4
<reagovat 
 johny45 (Občasný) - 8.5.2006 > Quotidiana> Aj mne...viem, ze by to mohlo byt urcite este lepsie...
Chyba ti tam nieco konkretne?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter