Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ukřížování z kolekce Na téma kříž
Autor: dawe.zb (Občasný) - publikováno 7.5.2006 (14:55:49)

 

 

Tento cyklus není moc obsáhlý, jelikož jde jen o pár věcí a nápadu, z níž budou některé věnovány na charitativní akci, pro místní kostelíček.

 

Tématem bylo, jak už prozradil název kolekce:

KŘÍŽ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                              Tempera + pastel

                                                                                                                          45 x 59cm

 

                                                                                                                             Dawe.zb



Poznámky k tomuto příspěvku
jawka (Občasný) - 7.5.2006 > tie farby mi nejak nesedia a ma trošku čudne chodidla
<reagovat 
Balcarka (Občasný) - 7.5.2006 >
<reagovat 
Esencia Smrti (Občasný) - 8.5.2006 > no telo je skutočne zdeformované..ale nevadí tak ako tie ostré ťahy a farby, pastelu zrejme..nehodia sa mi k téme ani k obrazu samotnému
<reagovat 
dawe.zb (Občasný) - 8.5.2006 >

děkuji všem za komentáře

 

popravdě jsem si čistě o takovouto reakci koledoval, jelikož mi to přišlo jako něco nového, a určitě né na úkor nějakého zneuctění. 


<reagovat 
Estel (Občasný) - 7.5.2006 > Neměl jsi ten prostor pře Kristem rozmazávat...a možná nějak ještě naznačit kde končí hrudník a kde začíná hlava...
<reagovat 
 dawe.zb (Občasný) - 8.5.2006 > Estel> 

ano s tím tělem je to pravda.


<reagovat 
Nikkarin (Občasný) - 7.5.2006 > Je to dobrý....sice nejsem na takovýhle obrázky, tím myslím s náboženskou tématikou, ale tady mi to vůbec nevadí...zkoumám techniku a líbí se mi
Body: 5
<reagovat 
 dawe.zb (Občasný) - 8.5.2006 > Nikkarin> 

já na ně taky nejsem

ale proč si to nezkusit, a ještě líp tim nekomu či něčemu nepomoci


<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 8.5.2006 > Ja bych to az tak tragicky nevidel. Nejlepsi je zrejme prostor okolo kolena. Myslim ze to celkovy dojem kazi spousta drobnosti - ne idealni barvy, ale zajimave, avsak nestejne tahy/zvlaste u horni prave treiny krize, anatomicke nedotazenosti/krom chodidel bych se podival i na ruce a nejake persp. zkraceni, ktere by se mohlo tykat i krize samotneho/ Poloha zda zajimava,, nechci do toho kecat, ale mozna bych to proste zkusil to same znovu...
<reagovat 
 dawe.zb (Občasný) - 8.5.2006 > Lumig> 

heh zajímavé- poprask kolem barev

je jasné, že barvy by měli zobrazovat nějaké vlastnosti, pocity atd. a to zde určitě nesouhlasí k tématu, ale proč zobrazovat Krista stále "v okru"

mno nevadí asi špatný nápad nebo hloupě vyjádřen- nebudu už rozebírat

 

opakování asi není špatná volba- uvidíme

dík za koment


<reagovat 
Minimalista (Občasný) - 8.5.2006 > Je to hrůůůza! Mám dojem, že autor v tomto jarním období zanedbal v potravě dostatečný přísun vitamínů, je to na jeho tvorbě vidět. Jinak - opatrně se zobrazováním postav zezadu - psychologové zjistili, že  takto autor (podvědoně) vyjadřuje svůj negativní postoj k zobrazenému. Proto se Kristus vesměs zobrazuje zepředu - kladný vztah. Anatomicky - plno chyb. Pozadí je hrozné, dominantní, odvádí pozornost od hlavního výjevu. Osobně bych neměl odvahu tuto kresbu věnovat na charitativní akci.
<reagovat 
 dawe.zb (Občasný) - 8.5.2006 > Minimalista> 

zajímavá reakce a musím uznat, že mě svým způsobem rozhodně potěšila

 

Zajímavá je i ta poznámka, že zde vyjadřuji k zobrazenému negativní postoj, což je naprostá hloupost (a to myslím celkově o zobrazování zezadu)

 

 


<reagovat 
 Minimalista (Občasný) - 9.5.2006 > dawe.zb> Jsem rád, že bereš má krutá slova sportovně a s humorem. Jinak ohledně zobrazování postav zezadu - to opravdu není naprostá hloupost. Tohoto poznatku se využívá např. při některých psychologických testech - malé děti neumějí slovně vyjádřit svůj vztah k jednotlivým členům rodiny - proto mají za úkol nakreslit sebe a všechny členy rodiny.  Hodnotí se vzájemná velikost postav, koho dítě drží za ruku, u koho je atd. - a taky se hodnotí, zda nějaká postava není zobrazena zezadu - a proč. Obecně tak dítě vyjadřuje svůj negativní vztah k tomuto člověku- nemá ho rádo, něco mu udělal, chce jej vidět odcházet, pryč od něj. Už jsi určitě někde četl nebo slyšel: Otočil se k němu zády. Neotáčej se ke mně zády! .....Prostě se jedná o vžitý a odůvodněný symbol zobrazení nezávisle na tom, co se Ty osobně o tom myslíš.
<reagovat 
kalotka (Občasný) - 10.5.2006 > mě se to líbí...mám na mysli hlavně ty barvy...tomuto tématu dodávají uplně jinou atmosféru a otvírají velmi ( pro mě ) zajímavý pohled na ztvárnění křestanství...postava trochu pokulhává, ale co...:)
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 13.5.2006 >

Nesouhlasím s názorem, že zobrazení Krista n kříži zezadu je vyjádřením málo pozitivním či dokonce negativním. Naopak jde o expresivní vyjádření jeho oběti, kdy na nás zhlíží z kříže, kterým měl vykoupit naše hříchy, a my, jaksi nikde, všude prázdno.

 

Ovšem jinak se mi tyto 3 zveřejněné skici k danému tématu příliš nelíbí. Schází jim nápad, odvaha zobrazit pojetí kříže více symbolicky, tedy i tak, že kříž jako takový či postava Krista nemusí vůbec na obraze být. Ale rozumím tomu, proč tě dosud toto téma neoslovilo.


<reagovat 
bye_die (Občasný) - 17.5.2006 > líbí se mi to pojetí věci. většinou se tyhle motivy kreslej uplně jinak. je hezký, že to trochu hraje barvama, přesto to neni jedovatý.
<reagovat 
Ymy.po (Občasný) - 18.12.2007 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter