Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
MUŽ, KTERÝ NENÁVIDĚL PÚ
Autor: HACKMAN (Občasný) - publikováno 24.5.2006 (11:41:16)
  1. Jednoho dne se setkal ilustrátor a karikaturista Ernest Howard Shepard s neznámým spisovatelem Milnem. Ten sice chvíli váhal, ale nakonec se oba domluvili na spolupráci. Nejdřív to byla kniha poezie a potom dětská knížka. Shepard tak vytvořil postavičku, která zastínila celé jeho dosavadní i budoucí dílo. Kresba žlutého medvěda se stala mnohem známější, než jeho vynikající karikatury a ilustrace, publikované převážně v časopise Punch. Ke konci života dokonce veřejně přiznává, že toho "hloupého starého medvěda" nenávidí.

    Kdyby Shepard věděl, co vytvoří, nikdy by takový kšeft nevzal. Ilustrace ke knize Medvídek Pú (kterou napsal A.A.Milne) byly pro něho jen bokovka, ale diky jí se stal známým po celém světě. Dnes se dokonce jeho karikatury, které jsou opravdu vyjímečné, prodávají za zlomek ceny, které mají kresby malého žlutého medvídka. Inu lidé ve své hloupé bláhovosti vždy ocení to, co je víc známé, než to, co má nápad a nedej bože nějakou pointu. Takové jsou totiž karikatury Sheparda, které od 23.března 2006 do konce května můžete všechny vidět v londýnské galerii, The Political Cartoon Gallery na 32 Store Street in London. (pokud by někdo jel náhodou kolem) A co myslíte, jaký má výstava název?  No přece The Man Who Hated a Phooh - Muž, který nenáviděl Medvídka Pú.

  2. Ernest Howard Shepard se narodil v Londýně 10.prosince 1879 a kreslil už od svého mládí. Postupně posílá své karikatury a kresby do různých časopisů a to i tehdy, když byl za první světové války na frontě. Jednoho dne mu karikaturista Linley Sambourne, který pracoval pro anglický časopis Punch, poradil, aby je poslal i tam. A tak od roku 1907, kdy v časopise vyšla jeho první kresba, až do roku 1953, kdy byl propuštěn z práce,  nedělá nic jiného, než svoji milovanou práci. Jeho politické karikatury, kresby i ilustrace jsou plné nápadů, narážek, ale i literárních odkazů. Velmi známé jsou také ilustrace Alenky z říše divů od Sira Johna Tenniela nebo romány Charlese Dickense, které měl obzvlášť rád. Miloval zvířata a často jich do svých kreseb přidával. A právě to se mu  stalo osudným. Jinak by se svým životem mohl být velmi spokojený. Jen kdyby nenakreslil toho malého žlutého medvěda, který zastínil tu práci, kterou si daleko víc cenil.
    Zemřel 24. března 1976 v anglickém městě Midhurst v Sussex. Bylo mu 96 let.

      
    Vlevo netřeba snad komentovat. Jedna z válečných karikatur.
    Někdy se Shepard podepisoval jako Medvídek Pú, zvláště, když reagoval na něco, co neměl rád ... obrázek vpravo je jakousi omluvenkou, že nepřijde na jedno party


přečtěte si: MEDVÍDEK PÚ A KAMARÁDI ZE STOKORCOVÉHO LESA



Poznámky k tomuto příspěvku
Hrdý (Občasný) - 24.5.2006 > teda, já se přiznám, že Medvídka Pú taky nemám moc rád
a nejvíc to prase podobný článkovcům

zkrátka něco tak blbýho se musí líbit:)
Doporučil 
<reagovat 
tahar (Občasný) - 25.5.2006 > Jj Pú je šílenej. Přidám se do klubu.
Doporučil 
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 26.3.2008 > Oj, medvídek Pú, děti ho milují, dospělí nenávidí :)))
Přiznávám, že jsem dosud nevěděla, kdo je jeho ilustrátor. Takže díky za tenhle příspěvek!
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter