Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Feministická povídka
Autor: Hrdý (Občasný) - publikováno 22.5.2006 (11:06:38)

 

 

 

Napadlo mě to v noci, když jsem byl sám doma a ona nepřišla. Pršelo. Déšť mlátil do střech a venku lítala světla aut. Celý večer byly slyšet sirény. Policajtů, pak i ambulance. Pohřebáci naštěstí sirény nemaj.

Seděl jsem v křesle a chlastal vodku. Na sobě tu modrou košili, která se jí tolik líbí. Výročí třetího roku spolu a já tu sedim sám s vystydlou večeří.

„Kurva!“

 

Chlap má několik variant. Bojovat nebo ustoupit. Obojí znamená prohru pokud jde o ženský. Aspoň prohrát a neposrat se při tom!

Jo, vlez jsem vožralej do auta a rozjel se ji hledat. V hlavě naprosto vymeteno. Jediný, co vidim, je, jak s někym šuká. S policajtem na křižovatce, s chodcem v telefonní budce, ta svině by šukala i ve výkladní skříni! Jak jedu městem, vidim občany, jak šukaj mojí holku…

Stavim u toho největšího pajzlu ve městě. Prostě čekám to nejhorší a jdu tomu naproti.

Je těžký se trefit mezi futra, tak je radši vykopnu. Debil u dvěří to schytal do rypáku. Štamgasti udiveně koukaj a ani se nehnou. Čekaj na pokračování. Rozhlížím se chvíli kolem a pak neurčitě řeknu: „Vojel mi holku.“ Než si to osazenstvo dokázalo srovnat v hlavě, už po mně skočil ten s přeraženym nosem. Asi jsem ho naštval. Ale moc šikovnej nebyl: mrsknul mě přímo na stůl mezi nějaký motorkáře. Pak se situace stala poněkud nepřehlednou. Flašky a pěsti lítaly vzduchem. Pár ran jsem možná schytal, ale mnohem víc rozdal a to už je dobrý skóre. Vymotal jsem se ven a pány nechal, ať se baví chvíli beze mě.

Tahle epizodka mě trochu vystřízlivěla a já začal konečně myslet. Míst, kde by mohla bejt, není moc. A najednou mi to došlo: Jana! No jistě – nejlepší kamarádka. Jestli někdo ví, kde je moje holka, tak je to Jana. Šlápnu na plyn, projedu několikrát červenou i panenky kolemjdoucím a jsem před barákem Jany. Nejdřív ťukám, potom už buším na dveře. Otevře rozespalá Jana a pošle mě do prdele, že prej brzo ráno vstává. Vletim jí do bytu a trochu se rozhlížím. Co kdyby tu náhodou byla. Jana mi beztak přijde jako lesba. V životě jsem ji neviděl s chlapem.

„Co je tohle za blbou srandu?!“ ptá se mě a já ji konečně vidim ve světle. Má na sobě uhozený triko s obrosvskym žlutym ptákem, nejspíš kachna. Stojí tam jako generál, na nohách tlustý ponožky a na hlavě ptačí hnízdo. Exemplární lesba!

Začnu se jí nepřiměřeně smát až trochu zapomenu, proč jsem tady. „Hergot, Jano, ty jsi kus ženský,“ řeknu ironicky a trochu se k Janě přiblížim, abych si tu krásu prohlídl zblízka. „Ale sakra! Tak to je hnus! Jano, ty vole! Co je moc, to je příliš. Já mám silnej žaludek a kdejakýho ptáka na triku snesu, i ty tlustý ponožky můžou bejt sexy, ale do prdele vohol si ty nohy!“

Jana je očividně nesvá. Nejspíš to nečekala. Rudne a klopí zrak. A to je právě moje chvíle! Jakmile je zvíře zahnaný do kouta, udělá všechno, co mu řeknete…

„Tak dobře Jano, zas tak hrozný to neni, jsi tím vlastně zajímavá osobnost,“ řeknu a snažim se bejt milej, abych si ji dostal na svojí stranu. „Docela ti to i sluší a…mimochodem… NEVÍŠ, KDE JE MOJE HOLKA?!“

Možná jsem se zeptal až moc přímo, protože ta potvora přesně pochopila, o co jde. Už se vůbec nečervenala, naopak bych řekl, že zchladla na bod mrazu. A dívala se mi přímo do očí, až mi to nebylo příjemný. Dokonce i ta její chlupatá hnáta si začala poklepávat. S lesbama je holt těžkej život…

Nejspíš ti utekla,“ řekla arogantně Jana. „A víš, že se jí vůbec nedivím?! Sama jsem jí radila, ať tě nechá. Jsi totiž primitiv! Chodící čurák s vlasama!“

A tím mě dožrala! Do týhle chvíle jsem na ni byl ještě hodnej, ale teď…!

Přiznám se, že jsem trochu ztratil nervy a řekl jí: „Ty zasraná lesbo! Nech mojí holku na pokoji! Kup si radši psa a paštiku – je mi z tebe na blití!“

No, možná jsem to přehnal trochu moc, ale efekt to mělo.

Chvíli trvalo, než pochopila mojí narážku s paštikou a čoklem, ale jakmile to Janě došlo, tak jen zalapala po dechu. Kdyby jen zalapala po dechu... ona nasála všechen vzduch kolem až jsem se bál, že jí praskne hlava z přetlaku agresivních myšlenek.

Jako tornádo nasála vše kolem sebe, aby to následně nemilosrdně roztočila. Řvala víc jak tur. Moc jsem jí nerozuměl, ale myslim, že na mě křičela cosi ve smyslu, že neni žádná lesba! jak měla spoustu mužskejch! myslim, že i mluvila o tantrickym sexu. Nevim, o čem všem mi to kecala, ale jedno přeci jen vim jistě: v životě jsem neslyšel člověka tak rychle mluvit! Trvalo to asi patnáct minut (bez přestávky!), pak dostala křeč do obličeje, pak do celýho těla a pak spadla držkou na zem. Přeoxidovala se.

Vzal jsem to jako pádný důkaz toho, že Jana není lesba a odešel z jejího bytu. Když jsem odcházel, slyšel jsem ještě nějaké nesrozumitelné brumlání, ale je možný, že jen zvracela.

 

Sednul jsem si do auta, pustil rádio a přemejšlel, kde ta moje holka může bejt. Pomalu jsem si začal uvědomovat, že nemám nejmenší ponětí. Což znamenalo jediný: neznám vlastní holku. Vlastně ji neznám vůbec. Jasně, vim, že to má ráda ráno a když to chci v noci, tak musim umejt nádobí, vim všechno, co se týče sexu a domácích prací, ale nevim, kam chodí, když neni doma, co jí zajímá, neznám její kamarády, do prdele! já ani nevim, jak vypadaj její rodiče!

Jediný, co se mi vybaví při vyslovení jejího jména, je dokonale tvarovanej zadek, prsa dvojky, znamínko na podbřišku a křiví palce u nohou.

Možná ji nemiluju.

Nejsrandovnější na lásce totiž je, že si stačí pár věcí uvědomit a je v prachu, jakoby ani nikdy nebyla.

Nastartoval jsem auťák a vyrazil směrem domů. Naprosto vyrovnanej a klidnej. Jel jsem po ulicích a nic mě už neštvalo. Taková symbióza s timhle neřestnym městem.

A právě když jsem byl na vrcholu svý pouliční nirvány, objevila se holka v minisukni, upnutym tričku a lodičkama, kterejma plula kolem kanálů. Znovu jsem začal milovat. Ach.

A nebo jsem byl jen nadrženej, nevim, a vždyť je to jedno! Stáhnu okýnko, vzpomalim na její chůzi a s úsměvem ji oslovim: „Nazdar, dám ti litr - bereš?“

„Cože?!“ Odpoví a mně dochází, že je to buď hodně drahá kurva nebo to žádná kurva neni.

„Ptám se, jestli byste nezašla na lahvinku dobrého vína,“ a usměju se jako intoš na promoci.

„Na víno ti seru, ale nemoh bys mě hodit na Žižkov?“

Ani už nejsem překvapenej a automaticky otevírám dveře. Nejspíš si vážně myslí, že jsem nějakej slušňáček. Dupnu na plyn a trochu jí zamávám s účesem. Než se vzpamatuje, jsme u mě před barákem. Chudák holka se rozhlíží a pak pronese: „Ale tohle není Žižkov.“

„Není? Tak to jsem nejspíš zabloudil. Velice se omlouvám, samozřejmě to hned ráno napravím a dovezu vás přímo k domu,“ řeknu až překvapivě distingovaně.

„Jak ráno? Co tim do prdele myslíš?! Já k tobě nepudu ani náhodou! Pěkně nastartuj auto a vodvez mě směr Žižkov – ihned!“

„Nevim, jak ty, ale já jdu domů. Jestli chceš, tak tu zůstaň a spi si u popelnic. Mně je to fuk.“

Vyndám klíčky, otvírám vchodový dveře a dřív než vstoupim, slyšim ty její lodičky na ostrym podpatku, jak se ženou za mnou.

„Přeci jen bych si dala to víno.“ Jen se pousměju a podám láhev červenýho. Pořádně si přihne. A dřív než výtahem dorazíme do mýho patra, je slečinka už pěkně líznutá.

V bytě ani nerozsvěcuju a rovnou se svlíkám. Holka mi jen podá prázdnou láhev. Ve tmě je slyšet jemný chichotání. Svlékla se i bez mý pomoci. Najdu její rty a políbim. Jsou nasáklý alkoholem a taky je znát, že ještě neni dostatečně ožralá, aby se mi poddala celá. Jenomže mně se čekat nechce, seru na předehru, strhnu hedvábný kalhotky a trochu překvapenou ji odnesu do ložnice. Všechno jde ráz na ráz. Holka křičí a já se směju, protože celej tenhle den je stejně zběsilej a neskutečnej jako to, co právě provádíme. Postel se prohybá, stěny pulsujou, strop se řítí a pak zase zvedá v nekonečnejch intervalech. Všech deset jejích umělých nehtů mám zarytejch v zádech. Zvyšuju obrátky výš a výš, až úplně ztratim kontrolu nad svym tělem a všechno se to rozjede do neuvěřitelný rychlosti a zapomenu na okolí a na celej ten absurdně šílenej den a všechno se kolem rozsvítí. Ostrá záře, která mě na chvíli oslepí. Ale vážně jen na malou chvíli na to, abych zjistil, že nejde o nějakou Sansáru, ale o pokojovou lampičku, kterou zapnula moje holka. MOJE HOLKA! ta svině, která mě nepodváděla s jinym samcem v jinym bytě! ale ležela přímo vedle mě a s mžourajícíma vočima pozorovala, jak ještě pořád setrvačností přirážim a jak slečna pode mnou padá do mdlob.

Vidim, že by se mě ráda zeptala, co to provádim v naší společný posteli, ale nejspíš nenachází ta správná slova. Jen koulí očima, jakoby nevěřila, že to jsem já, kdo šuká tu cizí holku.

Dochází mi, že jsem se asi unáhlil ve svých domněnkách a že mě moje holka nepodvádí, jen zapomněla na naše výročí a přišla pozdě domů, kurva pozdě domů! Celej ten den byl jen absurdní snůška mý žárlivý ješitnosti!

Zbývá mi jediná možnost. Usmát se a říct: „Nechceš se přidat?“

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
kalais (Občasný) - 22.5.2006 > křiví ? spíš křivý ne?


a od poloviny jsem se začala nudit
a ten konec mi přijde lacinej
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 22.5.2006 > kalais> od kdy přesně?

feministko!
<reagovat 
Vespa (Občasný) - 22.5.2006 > tak jo...příběh dobrej...chvílema se mi nezdá volba slov a obratů, ale to je pouze můj názor...zbytečně se vykecáváš v některejch místech ( v jakejch, na to musíš přijít sám)

konec je dobrej...

epizodka s janou skvělá...

(pár chybek a překlepů tam máš...mi se to ovšem nechce zpětně hledat)

(chladný romantismus evidentně na vzestupu)
Body: 5
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 22.5.2006 > Vespa> právě ty místa bych chtěl najít:)

některym třeba epizodka s janou přijde nehodící se do povídky
<reagovat 
Vespa (Občasný) - 22.5.2006 > nebejt jany, tak je to trochu nudný, víš...a ztracený...je to dobrá oživovačka...

(si to dílko přečti za pár tejdnů...určitě je najdeš...já te´d utikam...ale asi se na to ještě mrknu pozdějc a zahlásim, ju)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 22.5.2006 > Vespa> tuhle povídku jsem objevil po měsíci dokonce:) tak nevim

určitě zahlaš
<reagovat 
back (Občasný) - 22.5.2006 > Je to dost dobré a zaslouží D.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 22.5.2006 > žárlivá ješitnost...
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 24.5.2006 > no konec mne pobavil :-) souhlasím s Vespou .-)
Body: 4
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 24.5.2006 > Quotidiana> žádný souhlasení! vlastní názor!!

:))
<reagovat 
Bell (Občasný) - 24.5.2006 >

Už v úvodu máš : povídky jsou milné a urážející. Tak a teď hádej co je tam špatně :-)

No má to sice docela spád, dá se to pochopit, ale tohle prostě není můj šálek čaje. Jsem tu za slušňáka a povahou romantická duše a chyby v těch sprostejch slovech nehledám. Tak. Sorry možná příště, vypravěčský talent máš. 


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 24.5.2006 > Bell> ale já to vim:)) ale když mně se to líbí:)
jak řikali šimek s grossmanem: jé, to je ale milý překlep

proto jsem vymyslel ten nadpis
abych víc čtenářům s autorskými vlohy ukázal, že jde o parodii na tenhle styl
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 24.5.2006 > Nemocný> ty jsi ale liška podšitá to by do tebe jeden neřekl
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 24.5.2006 > Bell> no jo, ale na počátku byla stejně chyba a nepozornost:)
<reagovat 
zirael (Občasný) - 25.5.2006 >

ňák ne... a to tě mám ve svých virtuálních "oblíbených". místama jako fungus2. máš na víc. 


Body: 3
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 25.5.2006 > zirael> no já ti nevim, týhle si vážim víc, jak ostatních.. doladěná neni, to jo
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 25.5.2006 > trochu změna stylu - respektive odlišné od toho, co tady jinak máš

je to vtipná storka, bohužel až s příliš klasickým koncem, každopádně by to chtělo nějak sjednotit, nepřipadá mi to úplně konzistentní

nicméně docela "typický chlapský pohled" ;-)
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 25.5.2006 > Václav Mráz> a viděls film Restart?:)

mně tam třeba moc nesedí scéna s lesbou

je na tom asi vidět, že jsem ji nenapsal na jeden zápřah.. a to škodí na celistvosti
ale je to těžkej a asi i nevděčnej styl, zkusim to ještě víc zhutnit

a pěkná fotka, na občance mám podobnou
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 26.5.2006 > tož tedy vlastní názor:
1 - opravdu je nutné mít bílé písmo na černém podkladě??? se mi z toho dělají mžitky před očima a strašně špatně se to čte... (typická poznámka, muhehe)
2- "křivÝ palce"
3- připadá mi to spíš jak soubor epizodek než jeden celistvý příběh - "nekonzistentní" nádherné cizí slovo :)) na to bych sama nepřišla... prostě, kdybys vynechal scénku v baru, nebo s Janou, nebo obě vlastně by se tak nic moc nestalo... Jsou to scénky dobře napsaný, ale i bez nich by to fungovalo
4 - na druhou stranu, spousta povídek od š&G byla taky jen kolekce epizod...
5 - čistě subjektivní názor - ale v textu preferuju spisovnou češtinu...
6- odpadám, intelektuálně vyčerpána... :(
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.5.2006 > Quotidiana> no, potom jsou jen dvě možnosti
buď se mi nepodařil styl a nebo jsi nepochopila, co takovej styl vyžaduje

o Š&G tu vůbec nejde, zbytečně by to odvedlo diskusi jinam

spisovná čeština je u takovýho stylu nesmysl, nehledě na to, že je potřeba měnit spisosvnou s nespisovnou, teda spíš se slangem: jde o vytvoření "jazyka frajera"

epizodky jsou z hlediska příběhu důležitý, nejde, aby tam nebyly a já i tak vyjádřil, co všechno hl. postava dokáže udělat z ješitnosti a domněnky
naopak je tu epizod málo, mělo by jich být víc


možná je to opravdu feministická povídka:)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 26.5.2006 > jo jo.. já s tebou souhlasím, neříkám, že styl je špatnej (vlastně o stylu nemluvím vůbec... !!! nicméně, když jsme u stylu úplně nezávazně na tom co jsi napsal, myslím si že styl sám o sobě nestačí... i stylisticky zvládnutá povídka může být vlastně blábol o ničem)

s těma epizodkama jsem spíš měla na mysli, že ten příběh vlastně nějak moc neposouvají... kdybys prohodil jejich pořadí, nic se nestane, kdyby namísto k Janě, šel za její matkou, o který si myslí,že je to kráva, mohlo to tam být...

prostě 4 body máš za to, že mi to na 5 nepřišlo :-)) čistě subjektivně .-)
(5 bodů + D dávám minimálně, jestli vůbec a to povídkám , které mne naprosto nadchnou svým příběhem a zpracováním... :-))
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 26.5.2006 > ... feministická povídka???? ha ha ha...:D

<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.5.2006 > Quotidiana> viz. název, ne:)
<reagovat 
army of me (Občasný) - 27.5.2006 > eh - "Vykopnu" je to slovo u futer... ale to je detajl

(mimochodem, tady je zrovna pasáž, která mi přišla dost přesná - je to kolem "Vojel mi holku" - to jen jako příklad míst, která se ti povedla - tohle je typická ožralecká "mimóza")
<reagovat 
army of me (Občasný) - 27.5.2006 > Tak já budu rejpat..

Snažil ses autenticky zachytit frajera - zpočátku mi výrazový prostředky vadily, pak jsem si uvědomil, že je jich asi opravdu třeba - přesto ale na mě místy působí nevěrohodně, na efekt. Člověk asi musí mít kus tohohle frajerství v sobě nebo se do něj aspoň umět opravdu vcítit - v tomhle je to ale nepřesvědčivý (místy se ti celkem podařilo, místy vůbec ne).

pár jednotlivostí:

křiví palce vem čert, stane se

Nedovedu si představit, jak někdo vyrazí futra - podobných nesmyslů jsem našel víc, divná slovní spojení - cítím v tom polovičatost, možná sis jen nedal tu práci DŮKLADNĚ si to po sobě přečíst (trochu mě k tomuhle názory svedly i ty křiví palce, abych řekl pravdu)

Opravdu si myslíš, že by tě ženská začla přesvědčovat o tom, že není lesba výčtem svých milenců a milostných praktik, který ovládá??? V tomhle jsi z ní udělal typickýho chlapa - gratulace :-)

*Nejsrandovnější na lásce totiž je, že si stačí pár věcí uvědomit a je v prachu, jakoby ani nikdy nebyla.* Nevím, no... ale pokud je ten hlavní postavák primitiv, tak bych to bral, ten tomu věřit opravdu může

*„Přeci jen bych si dala to víno.“ Jen se pousměju a podám láhev červenýho* Ten člověk je kouzelník? Kde se tam to víno tak najednou vzalo?

závěr - kolem rozsvícení lampičky to má našlápnuto na výborný zakončení, ale tím jak to tam celý začneš vysvětlovat, jsi to dokonale zazdil

víc si už nevybavím,
uf
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.5.2006 > army of me> skvělá kritika
myslim, žes to pochopil moc dobře
polemizovat by se dalo, ale to je na nic, uvědomuju si, že ty věci nejsou dotažený

díky moc, cenim si
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 26.5.2006 > jj... tak dobře mi paměť ještě slouží... občas si vzpomenu i na jméno toho chlapa co mi pořád schovává brejle (aizheimer) ... ale PROČ feministická????
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.5.2006 > Quotidiana> kvůli účelu povídky:)) ona je vlastně proti chlapům
<reagovat 
Vihar (Občasný) - 31.5.2006 > Nejsmutnější je, že ty psát umíš, talent alespoň na psaní lehčích kratičkých poutavých příběhů určitě máš, a hloubka se snad dostaví s postupujícím věkem. Tvoje povídky jsou čtivé, už proto, že se týkají žhavých a ožehavých obecností se kterýma se každý i každá z nás v životě setkal/a, avšak náročnějšího čtenáře nezasytí, nenutí přemýšlet, nepodávají názor. Dokážeš čtenáře upoutat hned v prvních větách, nepustíš jej, rozesměješ, získáš si jeho prvotní pozornost, ale tak nějak když je konec, říkám si "a to je všecko?" nějak mi chybí zasycení hloubkou. Po dočtení posledního řádku mám pocit prázdna v hlavě i srdci.

Piš do časopisu Top Dívky. Tvoje tvorba je pro něj jako stvořená. A těch děvčat co tě budou číst :o)

--
Kdyby jsi se nechoval v kritikách, diskuzích i reálném životě jako kokotko, byl by si i fajn kámoš.

<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 31.5.2006 > Vihar> :)))víš, nechci tě ranit, ale z nás by asi nebyli dobří kamarádi
najdi si jiné
<reagovat 
Vihar (Občasný) - 31.5.2006 > nenapsal jsem "můj kámoš"

<reagovat 
kalais (Občasný) - 19.6.2006 > hele napiš už zas něco nového
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 17.7.2006 > ta hrubka v úvodu je schválně?
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.7.2006 > divný slovníííí obraty mám někdy aj já.)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.7.2006 > souhlasím s výše uvedeným: hrubky a divný slovný obraty (počínaje "výročím třetíhoroku spolu") a taky přílišná upovídanost, která to brzdí. místy to uvěřitelný je, ale celkově ti to nevěřim.
Body: 4
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 19.7.2006 > ztratila> upovídanost je vlastnost hrdiny
jinak souhlas
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 19.7.2006 > rozlišme dvě věci: funkční upovídanost hrdiny (= upovídaný vypravěč) kontra přehlcenost slovy v textu: místy je jich tolik, že se text rozmělňuje a pod jejich nánosy dusí. Tady to není výrazný, ale jsou to přesně ta místa, kdy se čtenář začíná nudit. V textu je jich několik.
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 5.6.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter