Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Plísńáky
Autor: back (Občasný) - publikováno 22.5.2006 (17:58:37)

Je mi fajn. Je mi tak fajn, že se z toho asi brzy zblázním!  Na světě jsou dvě miliardy chlapů a ona si vybere mě. Vždyť to ani není možný !

 

            Na karnolácký intr si chodíme občas zašukat, na zdravoťácký intr pokecat a na pajdácký   zpovzdálí pozorovat ty krásný holky. A já obyčejný fík z Krnova sbalím tu nejhezčí pajdačku, jaká tu kdy byla. Dnes o půl sedmé ranďas u Bédi v parku. Já to snad nevydržím. Sedím ve škole  a nervózně poklepávám nohou o podlahu. Vůbec nevnímám, co ten tukan třídní vykládá. Najednou se ke mně nahne Kube z vedlejší lavice a zašeptá : „ Seš tasenej vole.“ Vyskočím z lavice a vyhrknu něco jako an-jo ! Jako že ano i jo. Tříďas  zavrtí hlavou a dává mi přednášku o blížící se matuře. Konečně zvoní. Tři hodiny. Co dělat do sedmi ?

            Přiběhnu domů, tašku hodím za dveře. Jdu na dvůr, vylezu na zídku a dál na střechu tělocvičny. Tam najdu Oldu, který hulí cigáro a popíjí lahváče. „Čus bus vole,“ přivítá mě a dává mi loka. „Dík,“ pronesu. Nahnu láhev ke rtům. „Pořádně vole,“ odstrčí Olda láhev piva, kterou mu vracím. Tentokrát se napiju pořádně. Olda spokojeně přijme vrácenou láhev. „Oldo, něco po tobě potřebuju,“ pronesu tím nejkamarádštějším tónem, jakého jsem schopen.“Mno, jsem jedno ucho,“ odpoví. „Víš, dnes mám ranďasa a v tesilkách tam nemůžu. Potřeboval bych půjčit plísňáky, „  pronesu a hlavu schovám mezi ramena. „ Seš debil ne ? Měsíc na ně makám, abys na tu parádu balil baby, “ odpoví Olda. „Tak to je v prdeli, ranďas se nekoná,“ snažím se zahrát Oldovi na city. „ Znám ji?“ zeptá se najednou Olda. Dostanu geniální nápad. Zabrnkám na strunu Oldových nejnižších pudů. „ Sem si moh krásně zašukat s pajdačkou  a utřu nos,“ pronesu ledabyle.

             Zapálím si cigáro a  vyfukuju modravý oblak. Pozoruju, jak se dým ztrácí v koruně košaté hrušky.   „A co z toho budu mít ?“ zeptá se najednou Olda. „ Sledovačku a snad i kukačku,“ pronesu co nejklidněji. „Tak jo. V kolik je chceš ?“ odpoví Olda. „Přijdu si pro ně v pět. O půl sedmé s ní mám sraz u Bédi,“ odpovím.

             Budu mít plísňáče. Olda je první v ulici, kdo si je koupil.Ušité od vietnamčíků za sedm stovek. Chtěl jsem je po mámě taky, ale řekla, že vypadaj jako montérky ušpiněné  od vápna. Tak jsem utřel nos.

            Od šesti hodin stepuju před Béďou. Na sobě plísňáky, v zadní kapse dvě stovky a Marlborka. Pozoruju okolí, snažím se někde  nachytat  Oldu. Kousek vpravo se pohne křoví. Zbystřím, ale z toho místa po chvíli vyběhne kočka. Kde jen může být, pomyslím si. Pak mi ale dojde, že Olda provozuje sledovačku od svých pěti let, takže ho nemám šanci vidět. Je to kovaný šmírák a starý chlív.

            A už přichází. Krásné blonďaté vlasy, modrá riflová sukně, růžová bundička.

„Ahoj,“ přeskočí mi hlas. „Ahoj,“ odpoví a dodá : „ Co podniknem ?“ „ Dnes je na Kolibě diskoška. Jestli ti to nevadí, mohli jsme si zatančit,“ navrhuju. Souhlasí a tak jdeme. Celou cestu mám nepříjemný pocit, že je nám Olda v patách. Několikrát se prudce otočím, ale nikde ho nevidím. Všimne si toho. „Co furt blbneš?“ zeptá se. „ A-a-a-a-le nic,“ zakoktám. Až do příchodu  na Kolibu se raději neohlédnu.

            Na Kolibě si sedáme k barovému pultu. „Co si dáte?“ zeptá se číšník. „Vinný střik,“ objedná si Gábina. Tak se totiž jmenuje. „A ty ?“ obrátí se na mě číšník. „ To samý,“ odpovím nejistě a na chvíli ztuhnu, protože v občance nemám to správné datum. Číšník nám však bez řečí míchá bílé víno se sifonem. Nabídnu Gábině cigáro. Zapálí si a vyfukuje dým se zakloněnou hlavou. Všímám si několika maníků kolem. S vyvalenýma očima naprázdno polknou.

Střídavě popíjíme a tancujeme. V duchu počítám  střiky a říkám si, že eště dva a umývám nádobí. Jsem ovíněnej. U ploužáku se líbáme. Je to poctivej francouzák ! Doufám, že se Olda dívá, pomyslím si. „Můžu si k tobě schovat občanku?“ zeptá se najednou. Souhlasím a strkám si jí do zadní kapsy. Další pití naštěstí neobjednává. Znova se v uličce u záchodů líbáme. Nejdříve mi odstrkuje ruku, ale po chvíli mě nechá sáhnou na krásný prsa. To je nádhera. Doufám, že nás ten chlív pozoruje, pomyslím si a dochází mi, že mě pomyšlení na Oldu stojícího s otevřenou pusou za rohem neuvěřitelně pohání. Normálně bych s ní seděl někde v koutku a červený až za ušima ze sebe páčil souvislou větu.

            Desetiminutovou cestu z Koliby absolvujeme asi za dvě hodiny. Líbáme se, koukáme si zamilovaně do očí a pak se zase líbáme. Gábina bydlí na privátě, tak moc nespěchá. Před privátem je autobusová zastávka. Tam spolu sedíme a ještě si chvíli povídáme. Přemýšlím, že bych to zkusil. Znova si představím Oldu, jak stojí někde v křoví s pérem v ruce a  vkládá do mě veškeré své naděje.

            „Já už musím. Tak pá. Zítra ve čtyři mě můžeš počkat před školou,“ pronese Gábina a mizí ve dveřích domu. „Už můžeš vylézt Oldóóó,“ zavolám do tmy. Najednou se ve zvýšeném přízemí otevírá okno. Je v něm Gábina. Je jen v podprsence a cudně se halí do záclony.“ Máš  mojí občanku,“ zašeptá. „Počkej,  podám ti jí,“ odpovím a už se škrábu na  dřevěný plot vedle okna. Ještě jednou se ji dotknu, pomyslím si. Balancuju na plotě a podávám Gábině občanku. „ Dík a těď už běž,“ zašeptá. „Ještě jednu pusu,“ loudím po ní. Vydechne a vrazí mi hubana. Ztratím rovnováhu a padám z plotu na zem. Cítím, jak mi kolena sjíždí po dřevěných deskách. „Je ti něco?“ vykřikne vyděšeně. „ Jsem v pohodě,“ zašeptám. Ve vedlejším okně se rozsvěcuje světlo a za záclonou vidím pokrčený obličej nějaké báby. Zamávám a utíkám domů. Podívám se dolů a zjistím, že z riflí vykukují dvě krvavé kolena. „ To je v prdeli,“ ulevím si.

Druhý den se uliju ze školy a nesu Oldovi plísńáky do fabriky. Čekám na vrátnici. Po chvíli Olda přijde. „ Tak co Jerry, dobrý to bylo, ty bejku ?“ zeptá se a dodává : „Včera sem nemoh, mámu rozbolel zub a já jí vezl do Opavy na pohotovost.“

            „ Víš Oldo, průser,“ řeknu mu a vytahuju kalhoty z tašky. Olda se podívá na dvě černé díry na nohavicích. Zbledne mi před očima. Přemýšlím, jestli mám utýct, nebo se bránit. Ale každou chvíli do mě určitě půjde.

            Najednou se Olda usměje od ucha k uchu a rozzáří se mu očka. „ Jerry, ty divochu nekřesťanskej, ty jsi jí ušukal k smrti,“ vykřikne tak, až vrátný poskočí na stoličce.

„ N-n-no  joo,“ zakoktám. „To jsou povolený ztráty. Fakt sto dělal v mých gatích? Počkej na mně po práci. To mi musíš vyprávět!“ řekne Olda a odchází do rachoty. Já jen pokyvuju hlavou, pomalu vycházím z fabriky a v hlavě roztáčím kola fantazie pro Oldův příběh.



Poznámky k tomuto příspěvku
Periskop (Občasný) - 22.5.2006 > zpovzdáli se píše dohromady, ale jinak jsi mě pobavil, to zas jo... :-)
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.5.2006 > Periskop> Dík. Opravím :-))))
<reagovat 
Bunny (Občasný) - 22.5.2006 > Bezkonkurenční nářez!!! Hodnocení je úplně jasný!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.5.2006 > Bunny> 

To sem rád:-))


<reagovat 
Vespa (Občasný) - 22.5.2006 > hehe...máš to povedený
Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.5.2006 > Vespa> Dik.
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 22.5.2006 >
Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.5.2006 > MiKa> Dík.Od tebe potěší :-)))
<reagovat 
Lola (Občasný) - 23.5.2006 > Ale jo.
Body: 5
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 23.5.2006 > bavil jsem se, príma
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 23.5.2006 > Leatherface> :-))
<reagovat 
Vihar (Občasný) - 23.5.2006 > Dílko má dozajista slohové rezervy, ale já mám šílenou slabost pro pubošácké zpovědi

.. růžová bundička. sem to napoprvé četl s k (zřejmě pod vlivem předešlého líčení barvy jejích vlasů) :o)

vietnamčíci - rákosníci, vietkongové, vékáčka
privát - podnájem (privát se mi asociuje s jakousi placenou sexslužbou)

Příběh pobavil, připomněl mi moje vlastní mládí mezi osmičkou a druhákem.. ..ve třeťáku už nastoupily city

a ty legendární plísňáče.. vysoké přes boky, pas skutečně v pase, né jak dneska ty zošklivující bokovky s kapsama kdesi pod zadkem co kazí holčičí postavu :o)

jó plísňáče, navíc s panenskou pánví uvnitř, ty byly fakt rajcovní.. i ty homemade co se dělaly savem a pak vydržely tři, čtyři vyprání, než se rozpadly..
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 23.5.2006 > Vihar> Dík za přečtení. Ale privát a vietnamčíci jsou naše krajová specifika. Holt Slezsko. :-)))))
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 23.5.2006 > back> 

U nás jsou jenom čičmunďáci...


<reagovat 
trew (Občasný) - 23.5.2006 >
Body: 3
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 24.5.2006 > hahaha... pobavils

já bych řekla, že holky, když si půjčují hadříky od kámošky, tak jí neslibují, že se bude moct koukat... (muhehe), teda aspoń co já vím...
Body: 4
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 24.5.2006 >  dobře se čteš.....mám tě přečtenýho..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 22.5.2006 >

Hmm, pěkné...

(Jen mám takový pocit, že kdyby něco podobného psala nějáká holka ze svého pohledu, tak to bude spíš kritizováno... By mě zajímalo, čím to je...)


Body: 5
<reagovat 
 Vihar (Občasný) - 23.5.2006 > Lenki> Lenki - holky v pubertě bývají ještě horší než kluci - jsem zažil jak do šatny na koních vpadla jistá náctiletá dívčina rovnou z rande a za tepla líčila ostatním pipinám slétnuvších se vůkol ní, jak jí chlapec přeškrobil silonky, jak je to fuj éé hnusný, jakej je to ubožák, chlívák a dobytek, a co teď s těma silonkama má dělat

<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 23.5.2006 > Vihar> Njn, každej je nějákej... (I když tohle je extrém)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 24.5.2006 > Lenki> není...
<reagovat 
 Vihar (Občasný) - 24.5.2006 > Lenki> extrém jo? Já si za tu dobu co jsem s holkama sdílel na koních jednu šatnu vyslechl i mnohjem horší..

<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 24.5.2006 > Václav Mráz> To se mám jako hádat?! To mi za to nestojí...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 25.5.2006 > ok

kukačka - taková Pelcova, no :-)

ale dobrý
Body: 5
<reagovat 
Ciri (Občasný) - 26.5.2006 >
Body: 5
<reagovat 
miruna (Občasný) - 27.5.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
vrtusík (Občasný) - 27.5.2006 > "usmejě"?
<reagovat 
 back (Občasný) - 27.5.2006 > vrtusík> Dík za opravu. Jsem rád, když čte někdo má dílka důkladně :-))))))
<reagovat 
 vrtusík (Občasný) - 27.5.2006 > back> 

Ale jo, čtu důkladně. Hlavně, když jsem zvědavý, s kým vlastně debatuju. :))


Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 27.5.2006 > vrtusík> :-))
<reagovat 
back (Občasný) - 27.5.2006 > Nápodobně.
<reagovat 
Regio (Občasný) - 28.5.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Mishela (Občasný) - 8.6.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
aaaaaaa (Občasný) - 17.6.2006 > Je to su..prdelux.
Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 17.6.2006 > jagara> :-))
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 20.6.2006 >
Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.6.2006 > ztratila> :-))
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 22.6.2006 > copak?
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.6.2006 > ztratila> 

Jen poděkování, že jsi se zastavila a v textu neztratila  :-))

Nechci ohlasy komentovat, abych nebyl plísněn, napadán a vláčen, že podlejzám :-))

 

 

 


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 22.6.2006 > .))
<reagovat 
Maura (Občasný) - 30.7.2006 > trochu ujetý, literárně podprůměrné. Není v tom žádný nápad a ani nějaký umělecký projev. Asi jsi to měl nechat v šuplíku.
Body: 1
<reagovat 
Prvnístředavžití (Občasný) - 11.8.2006 > ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter