Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Protože některý sny.... z kolekce Máminy moudrosti
Autor: Lian (Občasný) - publikováno 10.11.2001 (00:49:47), v časopise 19.11.2001
další>
Protože některý sny…

(pro toho, kdo pro mě vždycky bude někde mezi snem a realitou)


Máma někdy mluví o věcech, kterejm nerozumím a pochopím je až pozdějš, snad pochopím i tohle. Asi to bylo hodně důležitý, když se tak rozpovídala a dívala se někam za zeď. Že já se vůbec ptal, mohlo mě napadnout, že z toho bude zase půlhodinová přednáška….

„Člověk musí mít sny. Bez snů je nic. Když po ničem netouží, nežije. A musí si ty sny plnit, jinak je hrozně nešťastnej, věř mi. Musíš žít pro svý sny a snažit se je splnit, ale ne za každou cenu, nesmíš tím ubližovat jiným, všechno má svůj čas a v ten čas se to stane, no ale je lepší pracovat pro to, aby ten čas nastal, to je jasný. Ale někdy seš nešťastnej když si je splníš, protože zjistíš, že tohles vlastně vůbec nechtěl. No, není to jednoduchý, to ti povím. A ještě je tu jeden problém, někdy máš takový sny, který prakticky splnit nejde, buď to jsou blbosti, co tě přejdou a nebo blázniviny, který se tě držej celej život a ty víš, že se nesplněj, ale nevadí ti to, protože o to nejde……
No a pak jsou ještě jiný, ty, který by sis chtěl splnit a vlastně i mohl, ale nějak podvědomě víš, že když to uděláš, zemřeš…….jasně, budeš žít, ale uvnitř, uvnitř tebe něco zemře a ty to už nemůžeš vrátit zpět. Víš, že je lepší jen snít a představovat si tu dokonalost, než si ji splnit a vědět, že už nikdy nic nebude jako dřív, žes udělal cos neměl a ztratil ten nejdůležitější sen, ten, kterej tě držel nad vodou když bylo nejhůř………Mám pocit, že jsem to dost zamotala, zkusím to vysvětlit na příkladu. Moc jsem chtěla vidět Egypt, je jedno proč, důvodům bys nerozuměl a ani jim nejspíš nevěřil, hlavní je, že jsem o tom snila odmalička. Příležitost se naskytla a já jela, i když jsem byla nezaměstnaná a zadlužila jsem se tím. Věděla jsem, že když si ten sen nesplním teď, už to třeba nikdy nevyjde. Nebylo to vůbec takový, jak jsem si představovala. Nejdřív jsem byla zklamaná, ale pak mi došlo, že mnohem horší by bylo pořád jen snít a říkat si, šak já se tam jednou podívám. Byla jsem tam a můžu se podívat sama sobě do očí a říct si, jo holka, seš dobrá, plníš si svý sny, držím palce……
No a pak sem měla jinej sen, kterej se splnit sice mohl, ale nejspíš by mi zničil život, nevím to jistě, ale v tomhle případě by riskoval jen blázen, věř mi. No, nesplnila jsem si ho, aspoň ne úplně, protože jsem věděla, že nesmím, možná kvůli morálce, lidem a tak, ale taky kvůli sobě. Zjistíš, že někdy ti jsou lidi celýho světa ukradený, protože ty víš, co víš, a máš pravdu. Jsem teď moc šťastná, protože jsem odolala sama sobě a neudělala to. Vím, že v tomhle případě je lepší snít a říkat si…třeba jednou přijde čas…….ale zatím nepřišel a nemyslím si, že by……no, nikdy nevíš……..Tak co, už chápeš, proč je snění tak důležitý? A plnit si některý svý sny a některý ne? Poznáš tím sebe i lidi okolo. Nestačí jen snít, musíš taky přemejšlet. Četla jsem jednou jednu básničku a končila slovy, který se mi dodneška hrozně líběj a nikdy je nezapomenu: protože některý sny se splnit nesměj.
A teď už koukej spát, je pozdě.“
Dala mi pusu na čelo, zhasla lampičku a odešla.





Poznámky k tomuto příspěvku
farářskej (Občasný) - 10.11.2001 > Moc se mi to líbí - když už odhlídnu od zvládnutejch kulis, je to napsaný docela hladce a cejtím z toho člověčinu. Nemám pocit, že bych tu od tebe kdy viděl něco lepšího.
Body: 5
<reagovat 
3022 (Občasný) - 10.11.2001 > Fakt dobrý. Jenom... je to fikce ,nebo podle skutečnosti? Jestli to druhý ,pak tvoje máma musí bejt zajímavej člověk. Jestli to první ,pak klobouk dolů před tou můzou která tě políbila na čelíčko...
Body: 5
<reagovat 
Ika (Občasný) - 10.11.2001 > ...je to tak.
Body: 5
<reagovat 
lindgren (Občasný) - 11.11.2001 > tak či tak...tříšť je sladší než kusy chleba...
Body: 5
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 11.11.2001 > toje hodně dobrý ... teda měseto hodně líbilo
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 11.11.2001 > To 3022, moje máma mi na dobrou noc vždycky vyprávěla Červenou Karkulku...:-)
<reagovat 
Martina (Občasný) - 11.11.2001 > Srdíčkově moudrá úvaha. :) Dík
Body: 5
<reagovat 
alggiz (Občasný) - 13.11.2001 > Petulko....můžu ti řikat mami?....;)
Body: 5
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 19.11.2001 > Myšlenka se mi líbila, v zásadě i docela pěkně podaná. Pokud vezmu v úvahu, že je text veden formou citace mluvy nějakého člověka, dalo by se svým způsobem trošku omluvit výskyt nehezkého a nespisovného no, dále ukazovacích zájmen atd..
(Poznámka soukromá a na okraj - Nicméně bych byla pro některé stylistické úpravy)
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 20.11.2001 > Oj, oj, Rezi, jako vždy, zájmena a "no", ty, ty!... Hihi. Řekl bych, pěkně vystižené, nejlepší sny, jsou ty nesplněné, jak se splní, jak je zrealizuješ, je po snění a člověk aby toužil po něčem jiném, když už si tohle odškrtl...
Body: 5
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 2.12.2001 > na týhle povídce vážně ujíždim ... :o) fakt bomba ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 2.12.2001 > ještě si ho jenom zařadim mezi Doporučené a mezi Oblíbené :o)
<reagovat 
stín (Občasný) - 10.12.2001 > Nojo, je to tak. A je to krásně napsaný.
Body: 5
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 22.7.2003 >
Doporučil 
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 22.7.2003 >

velmi moudrá žena :-)

 

protože některý sny se splnit nesměj.
jooooooooooooooooooooooooooooo


Body: 5
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 22.7.2003 > mefisto> Díky, na svůj věk jsem opravdu velmi moudrá
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 26.1.2004 > Nevím, moc tě nemusím, ale tímhle si mě zasáhla na pravým místě. Je to moc pěkné a dávám za 5!!
Lian seš dobrá!!:)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 5
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter