Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O bratrech
Autor: Lian (Občasný) - publikováno 12.11.2001 (14:58:14)
Slunce už svůj boj se zimou dávno vzdalo a nebe ovládla téměř dokonalá lebka úplňku. Ledový vítr něžně hladil kostry stromů a rozmrzelý rákos si šeptal něco o vražednym mrazu.
Vzdálený křik opilých dospěláků Fredyho nerušil. Vítr trošku obtěžoval, ale ne natolik, aby se přestal soustředit. Soustředění mu nikdy nedělalo problémy, pokud myslel na něco, co se týkalo jeho. Tiché praskání větví rezonovalo s kopáním malých brusliček do ledu. Možná kdyby na nich byly zoubky……Ale tohle byly chlapecké brusle, žádné zoubky. Smůla co, ty malej smrade. Pomyslel si klidně a dál držel hlavičku pod vodou. Přemýšlel o tom, jaké měl štěstí, že strejda má rád ryby a vysekal jim tu otvor. „Kluci, ne abyste jezdili okolo díry! Žádný frajeřinky!“ „Neboj mami, jasně.“ Přesto, když se začalo stmívat a v okolí nebyla ani noha, začal ho hecovat. Jezdil okolo díry, a hrál frajírka, ale dával si velký pozor. Pak najednou upadl. Malý Niki, ten hlupák, jel bratru na pomoc. Tato dobrá vůle se mu ale nevyplatila.
Nožičky přestaly kopat. Už bylo na čase, měl pocit, že mu prsty k jeho krku přimrzly. Prudce oddychoval a skřípal zimou zubama, uvnitř byl ale naprosto klidný. Tak jako snad nikdy předtím.Věděl, že nesmí nic zkazit. Proto hlavičku ještě chvíli držel. Co kdyby ten hajzl přežil, to by teda byl průser. Tělo se nehýbalo, bublinky už také žádné nestoupaly. Ruce vytáhl, ale hlavičku tam stejně ještě nechal. Seděl vedle vychládající mrtvolky a cítil nesmírnou hrdost a štěstí. Jak dlouho na tenhle okamžik čekal. To plánování a kombinování a teď, najednou, je to realita.Pocit triumfu se ho držel ještě dlouho poté. Věděl, že nesmí příliš dlouho otálet, voda kolem hlavičky už zase začínala mírně zamrzat, proto popadl tu žalostnou hromádku, která ještě před pár minutami byla jeho nenáviděným bratrem, a svezl jí po ledu do díry. Pak rychle vstal a začal po rybníku bruslit, aby se zahřál. Musí vypadat udýchaně. Dorazil k opačnému břehu, sundal brusle a nasadil si boty. Nezavazoval je. To by přeci v té rychlosti nestihl, nesmí zapomenout na žádný detail. Rozeběhl se k domu. Cestou ještě odhodil čepici. Přemýšlel o svém vítězství, co bude dál, věděl, celou historku si v hlavě probíral už tolikrát. Dokonce před zrcadlem nacvičoval vyděšený a nešťastný obličej. Sežerou mu to. I s navijákem.



Poznámky k tomuto příspěvku
blabolil (Občasný) - 12.11.2001 > není, co dodat
Body: 5
<reagovat 
Kremel Kryštof (Občasný) - 12.11.2001 > Slušné, velmi slušné. Bude pokračování?
Body: 5
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 12.11.2001 > To je prakticky horror! Dost strašidelné - navíc jsem u toho poslouchal hudbu z Diabla 2, což na mne ještě více zapůsobilo. (PS: jedna osoba mi kdysi prozradila, že správně spisovně se píše "přece", "přeci" pouze v nespisovné formě, např. v přímé řeči. To je ale vážně jen naokraj. Jinak bych mohl i tak sem tam něco vytknout - "vražednym")
Začátek super navozuje atmosféru. Prakticky básnická přirovnání.
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 12.11.2001 > Pěkné, jen ten začátek je lehce matoucí - myslel jsem, že na začátku je matka ještě přítomná, neviděl jsem retrospektivu a taky jsem si nebyl jistej, jestli je ve vodě celej nebo ne, ale asi jsem to četl moc rychle.
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 13.11.2001 >
Body: 1
<reagovat 
Jarmila Svobodová (Občasný) - 13.11.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 13.11.2001 > KSTK: přeci i vražednym je tam schválně, ale díky.
Díky všem.
<reagovat 
alggiz (Občasný) - 13.11.2001 > Nádherná zvrhlost,..dobře to měl hošan vymyšlený;) Doufám, že plánuješ další část "Fredíkova zimního dobrodružství"!:))) Mně to moc strašidelný nepřišlo( protože je to od tebe), ale byla mi z toho taková zima, že jsem si šla vzít ještě jedny ponožky;))
Body: 5
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 19.11.2001 > Alggiz> Díky Kači, pokračování je, odehrává se ještě před touhle vraždou, ale je to tak drsný, že i já jsem se lekla, co jsem to zplodila, váhám,zda to sem dát.....
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 20.11.2001 > To je hodně zvrhlé, v pravdě hororové, brrr, řekl bych až moc, hihi, není to, doufám, dle tvých vlastních choutek, haha.
Body: 3
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 7.4.2003 > Ledový vítr nebývázpravidla něžný. A asi by to milému bratrovi nesežrali, na krku by zůstali stopy po násilí - je to přeci jen měkká tkáň. A kopající nožičky by také zanechaly na ledu stopy zápasu.. Asi více preciznosti, aby to neodvádělo čtenáře od pocitu z příběhu...
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 7.4.2003 > toyenka> Divila by ses co rodiče svým dětem sežerou, i když tuší, radši mu věří než znát pravdu. Ledový vítr může hladit kostry stromů, nevidím na tom nic vadného. Držel ho za krk? Já myslela, že mu tlačil hlavu do vody, tudíž držel hlavu, ne krk, není blbej. A pohmožděnina na hlavě může vzniknout jak tam údajně padal nebo se snažil dostat nahoru z podledu :-)) No a brázdy od bruslí způsobil náš vrahounek, když se snažil bratříčka vylovit. :-))) Fí ha, hezky jsem to okecala....ale mám pravdu, ty taky ale....okecat se dá všechno :-))
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 7.4.2003 >

Jasný.. jen snad citátek:

"Už bylo na čase, měl pocit, že mu prsty k jeho krku přimrzly." :-)))


<reagovat 
 Lian (Občasný) - 7.4.2003 > toyenka> :-))Aha.....no jo, no, já myslela zátylek...:-)) Příště budu přesnější. Znáš to, člověk to prostě vidí a nenapadne ho to tak i popsat, přijde mu to jasný :-))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter