Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
bez pohnutí.
Autor: ynnes (Občasný) - publikováno 4.6.2006 (18:34:15)

bez pohnutí.

 

 

 

                        Na dně uvízly otřepy šupin. V kuse

                        voda klove: tok. Tok!

 

                        Drezína noci číhá před přejezdem,

                        venku se slabě povětří.

                       

                        Za plotem ploty sesuly se k zemi, skanzen —

                        snad to byl něčí rodný dům. Sám sebe v oknech obhlíží.

                        Tma se otočila na půlnoc, to pak v dálce

                        spěšně zahuláká lokomotiva

 

                        a po chvíli

                        ztratí svůj směr.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ondřej (Občasný) - 4.6.2006 >

působí to na mě velmi výtvarně.


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 4.6.2006 > Přírodní
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kossiga (Občasný) - 4.6.2006 >
Body: 4
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.6.2006 > obraz

měla bych malé výhrady
ale přesto - jo
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 5.6.2006 >

poměrně...


Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 5.6.2006 >  
Doporučil 
<reagovat 
Lei (Občasný) - 5.6.2006 > zkusím si najít, jestli je otřep ve slovníku:-)

jinak je to nadprůměrně zdařilé, ač zpočátku dle mě škrobené

5+
Body: 5
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 5.6.2006 > Lei> taky se mi první strofa zamlouvá nejméně, především klování
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 5.6.2006 > hegel> mně zase tokání
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 5.6.2006 > Lei> to ta voda ještě teče, to je pro mě zase zajímavý
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 6.6.2006 > klasika

3-4
Body: 4
<reagovat 
zirael (Občasný) - 7.6.2006 > některé kousky hodně moc - skanzen - něčí rodný dům
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 8.6.2006 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
ynnes (Občasný) - 8.6.2006 > děkuju, potěšilo
co se týče té škrobenosti, samozřejmě, že to beru jako výtku, ... ale myslím, že už je to prostě můj "rys" a k tomu obsahu možná trochu sedí

ti, co by měli výhrady (a nemyslím tučný výpis chyb; prostě jen rozepsání se v názoru, náhledu, tak vůbec ale vůbec nejsem proti)
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.6.2006 > jen ukládám...
<reagovat 
frency (Občasný) - 9.6.2006 > ...já jsem se pohnul...nebo byl pohnut:-)
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 9.6.2006 >
Body: 4
<reagovat 
Marek Dusil (Občasný) - 9.6.2006 > miluju železniční asociace:-). Ne, já jsem jako čtenář doopravdy spokojen.
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 10.6.2006 > very fajn .)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 11.6.2006 > docela jo...celkovej dojem fajn, jen to nesmíme moc pitvat, pak nám detaily někde trochu nesednou...4-5
Body: 5
<reagovat 
ynnes (Občasný) - 11.6.2006 > děkuju všem za čtení
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 15.6.2006 > viz zirael,,, taky se mi třetí strofa líbí nejvíc, sedí mi "civilnější" vyjadřování,,, ale říkám - jak jsem si teď od tebe přečetla víc věcí najednou, vidím, že to zapadá do tvého stylu,,, a v rámci tvých věcí se mi tahle zdá hodně povedená... proto hodnotím takhle :o)
no a někdy se snad rozepíšu i podrobněji, až bude trochu času - dneska ti jen rychle nasázím bodíky ;o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 15.6.2006 >

Otřepy šupin dobré. Až k hulákající lokomotivě velmi dobré. Konec možná záměrně na principu zklamaného očekávání...

 

Drezína noci číhá před přejezdem,

venku se slabě povětří.

Za plotem ploty sesuly se k zemi, skanzen —

snad to byl něčí rodný dům. Sám sebe v oknech obhlíží.

 

 - tohle by málo vypsaný člověk nespáchal...

 

ukládám si


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 25.6.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
vikinga (Občasný) - 14.6.2006 > Už jsem to dneska někomu psala - vždy, když báseň dokáže vzbudit jistou náladu a pocity, pak je pro mě čteníhodná a hodna zvážení, zda ji uznat za kvalitní:-)
Ale vážně, povedlo se.
Jediné, co bych vyčetla, je asi stejný důvod, proč dal Vašek Mráz 3-4; tj. básni chybí nějaká konkrétní autorská osobitost. Není průměrná, ale hádala bych, že její autor/ka nebude ještě dostatečně vypsaný člověk.

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 15.6.2006 > Vikinga> naopak bych řekla, že autorka je natolik vypsaná, že si vytvořila svůj vlastní styl - který, pravda, je trochu abstraktnější, to ale neznamená, že tu chybí konkrétní autorská osobnost,,, naopak! :o)
<reagovat 
 vikinga (Občasný) - 15.6.2006 > Kelly> Autorka osobnost jistě bude:-) - možná vypsaná již je, to musí vědět asi sama (asi by bylo blbý se ptát na věk, a jak dlouho píše:-))); mně spíš chybí nějaká výraznější osobitost, něco, co by bylo charkateristické jen pro Ynnes a nikoho jiného. Možná je to právě díky velké abstrakci. Abstraktní poezie je dneska moře. A neříkám, že tato věc zrovna není kvalitní či nadprůměrně dobrá...

Takovou osobitost tady na Totemu má ve svých dílech takový Opíječ tchýní (a nemyslím tím jeho kritiky:-)), Raimund nebo Leodegrance... Ale určitě i pár dalších, kterým teď nemůžu přijít rychle na jméno:-)

<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.6.2006 > Vikinga> já jsem shodou okolností četla ynnesiny básně včera na literárním čtení - a jak jsem se na to připravovala a projížděla její poezii "ve velkém", řekla bych, že jsem našla určité věci, které jsou charakteristické právě pro ni. Ale to se skutečně špatně dokládá na jedné věci... Rozumím ti, co myslíš tou "abstraktní" poezií - ano, tenhle dalo by se říct styl je v základě asi blízký hodně autorům - ale přesto si myslím, že i v tomhle rámci se jednotlivé poetiky liší - způsobem obraznosti, typem metafor, používáním jazyka...
na druhou stranu, kdybych pátrala, taky bych mohla říct, že autoři, které jsi vyjmenovala ti, píší v něčem podobně jako někdo jiný :o) ale svůj styl mají, v tom s tebou souhlasím... ono jde asi o to, jak velké nuance při čtení člověk vnímá
každopádně si myslím, že tahle dáma vypsaná je, v osobitých jemných odstínech :o)
<reagovat 
 vikinga (Občasný) - 17.6.2006 > Kelly> Myslím, že nakonec se tak nějak shodnem:-)
Ono slovo "vypsaná" jsem použila možná nevhodně a unáhleně. Také jsem od autorky četla více věcí, píše opravdu dobře.
Ale za tím, že by mohla v psaní časem dospět k nějaké výraznější osobitosti, si stojím:-))
Já mám právě z tohoto díla pocit (a třeba je to fakt jen pocit, docela by mě zajímal postoj autorky), že bylo vytvořeno z velké části nebo naprosté většiny díky autorčinu talentu, ale ta práce na originalitě či výrazné osobitosti stylu mi v tom prostě krapet chybí. Takový ten pocit, že to autor nevyplivl z nějakého jednorázového okamžiku, ale zapracoval na výrazu a básnických prostředcích víc, než mu umožňuje čistě talent.

<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.6.2006 > Vikinga> OK, rozumím a docela i souhlasím :o)
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 17.11.2006 > je to velmi zručný, ale v té pointě postrádám logiku nebo představitelnost. Asociace kolejnic (lokomotiva) jsou podle mě jiné - pevnost, málo zatáček, jednoznačný směr atp.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 ynnes (Občasný) - 19.11.2006 > Ondrej Kern> ahoj, děkuju za čtení
Tahle básnička se mi váže k místu. Jako malá jsem si říkala, že ten vlak v zátočině vždycky vykolejí. A nebo, co je s ním dál? Jede? Neuměla jsem si ho představit jinde než na tom místě; bez pohnutí by měl být obraz.
Ale je to příliš málo, autorovy argumenty. Proto se tu do polemik moc nepouštím. Opravdu děkuju.
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 19.11.2006 > ahá!
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 11.1.2007 > Slint.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter