Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Stromem z kolekce Perleťový ohnivák 2000
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 9.6.2006 (19:43:10)

Nesu pentlení modrému grošáku

olše

baletní třpytnutí

 

prošívám oválné vlny líčidel

neklidným sledem okují

 

srpkovitý třeskot plamínků

 

hladinu dotknula třináctá

cink, rybář odloven břehu

 

moje hodiny křížem kráž

hnízdo jehlení

 



Poznámky k tomuto příspěvku
defekt (Občasný) - 10.6.2006 > Nikdy by som nepovedal, že sa mi bude páčiť niečo podobné.
Body: 5
<reagovat 
tahar (Občasný) - 10.6.2006 > A jsme zas doma.
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 11.6.2006 >

tahle moc...taková trochu jiná, jemnější...

 

cink!!!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 12.6.2006 > V předposlední strofě nacházím dokonce něco jako smysl :o) Text se mi líbí. Jen mám pocit, jako by si se čím dál víc vzdaloval potřebě mít mezi verši (a často i slovy) jakoukoli návaznost, což někdy může působit tajemně a originálně, ale může se stát, že čtenář bude mít z díla nulový dojem (což se samozřejmě může přihodit i kdekoli jinde). Kdyby se mi do rukou dostala sbírka Tvých textů, asi bych přečetl prvních pět, šest stran a pak se k ní vracel po kouscích v určitých dekádách. Asi bych nedychtil po každé další básni. Přesto mě Tvá poesie něčím oslovuje (asi obrazy a obraty) a oceňuji schopnost vytvořit nezaměnitelný rukopis, který by nikdo další zřejmě nenapodobil, ačkoli by uměl zvolit podobné postupy a měl dobrou schopnost řetězení myšlenek..což je ale, myslím, spíše než umem způsobeno vývojem.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 12.6.2006 > šedé> 

Je to obraz stromu a jeho světa.Jako krajinář mívám přesné představy o zobrazení ale těžko se mi převádějí do veršů.Nakonec vzniklo něco "mezi": barvy, tvary a zlomky dějů.V některých případech čtenář ze zvyku očekává nějakou dějovou nebo vývojovou linku a mně jde o celek, o působení celku.Je tam asi spor mezi časovou posloupností čtení a konečnou představou, která by měla být pociťována komplexně.


<reagovat 
vikinga (Občasný) - 13.6.2006 > Zprvu mi připadalo poněkud strojené, ale s autorským vysvětlením u reakce Šedé je to much better:-)
Body: 4
<reagovat 
Claw (Občasný) - 18.6.2006 > Nikdy nevím, jestli to jako hlubší kritika postačí. Snad.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 18.6.2006 > Claw> 

Jo, stačí.I některé moje hlubší kritiky se omezují na body.


<reagovat 
 Claw (Občasný) - 18.6.2006 > Raimund> 

Opravdu často nevím co psát. Jsem spíš rozený nekritik, nemluva, neználek.


<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 20.6.2006 >

zvláštní

líbila


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter