Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
kruhy kolem plovoucího těla
Autor: .......... (Občasný) - publikováno 11.6.2006 (20:40:23)

Kruhy kolem plovoucího

těla.  Rána rudá dávným příběhem.

Břeh. Noha. Pevná zem.

 

Šárku jsme prošli až k Matějovi ,  zapomenutá vysvědčení

a výkresy mého syna. Zahradní slavnost, oheň, křest

barev na plátna pomaloučku schnoucí.

 

Doma se hrabu v zásuvkách. Linoryty nočních obloh,

letících příslibů, kruhy kolem postav nad hladinou

temného jezera.

 

Čas

a kruhy kolem plovoucího těla.



Poznámky k tomuto příspěvku
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 12.6.2006 >  
Body: 5
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 12.6.2006 > líbí... 

(zahradní ?)


Body: 5
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 12.6.2006 > Jozífek_a_ryby> :) děkuju rybičkové, mravenečkové a jiní tvorové mně blízcí:) překlepů mám pořád fůru a jsem vděčná za upozornění na chyby, které jdou opravit:)
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 12.6.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 13.6.2006 >

 I mé kruhy. Mám hanspaulské dětství a první devítiletou (věkem, nikoli délkou) lásku Na Pískách, a Boží těla u Matěje a vůbec...

Dík za připomenutí.


Body: 5
<reagovat 
Marek Dusil (Občasný) - 11.6.2006 > Autopsické, ale přenosné.
Doporučil 
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 12.6.2006 > Marek Dusil> dívala jsem se na Tvé poznámky k různým textům - takže poděkuju za Tvůj výběr - má pro mě cenu
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 12.6.2006 > Marek Dusil> a i těch pár slov  - jsou přenosná :)
<reagovat 
 Marek Dusil (Občasný) - 13.6.2006 > ..........> Moc jsem těch poznámek nenapsal, ale díky:-)
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 12.6.2006 > Dát si do básně "zahradní slavnost", to je jako tam vrazit "poslední kabriolet". Celek...
Body: 3
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 12.6.2006 > Opíječ tchýní> 

tuhle jsem tak trošku přemýšlela o Tvých reakcích - tedy ne jen na mě - a jen má asociace - ber to tak jako já beru Tvé poznámky k mým textům  - ovšem bez toho hodnocení:) - jen mám takový pocit, jakobys rozebíral hodinový strojek - a přemýšlel, co je v něm v nepořádku - místo abys vzal, že na nějakých hodinkách je prostě jiný čas - ale je:) hodinky fungují:) - tuhle mou poznámku samozřejmě ber jako MÉ zrcadlo:)

 

 


<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 13.6.2006 > ..........> Chápu. Já to vidím takhle: Autor (i já) obecně je naladěn spíše na pozitivní reakce. Je to pochopitelné a vlastně i důležité. Kdyby si u každýho slova říkal, že to nemá cenu a píše špatně, tak nenapíše nic, protože bude frustrovanej ze svý nedokonalosti. Musí tedy, do nějaké míry, svému dílu věřit. Proto, cokliv co tuto víru "podlamuje", přirozeně vidí jako neobjektivní, popř. neodborný, příliš hnidopišský ap. nápor na jeho tvorbu. nic proti tomu nemám, znám to z vlastní zkušenosti. Na druhou stranu, já nevidím všechny ty "city, energii ap." co bylo do dílka vloženo a dívám se na to očima "proč se mi to nějak nezdá", "co je na tom divnýho", "proč mě to neoslovuje". U tebe se mi to stává často. Myslím, že záleží na tom, jak vysoko máš nastavený vkus. Pokud vysoko, hodně věcí (zvlášť na amaterském servru) se ti líbit nebude (nebo většina). Pokud hoi máš nastavení vstřícně, asi jako "tak si tady básníme", tak budeš spokojená víceméně s většinou zdejších "produkcí". Nic proti tomu. Můj přístup je možná trochu přísnější, méně vstřícnější, ale vem v úvahu, že je to můj charakter, vkus, osobnost. Mě trvá "oznámkovat" deset patnáct příspěvků třeba tři hodiny. A ještě se k nim vracím, hledám, přemýšlím. Někdy ne. Ale obecně celý problém spočívá v následujícím: Budeš raději, když ti někdo, kdo dá většině příspěvků 5d, dá vysoké hodnocení i tobě? Nebo budeš raději, když přísný hodnotitel ti dá dnes 3 (což já považuji pořád jako "celkem dobrá"), zítra také, a když se ti něco opravdu povede, tak dá vysoké hodnocení? Já osobně preferuji druhou variantu, neboť tuším, že všechno, co napíšu není perfektní, a přirozeně se to musí nějak projevit. Takové ty kamarádské hodnocení jsou sice příjemná, ale prostě málokdy mají informační hodnotu.
Tato tvá báseň není špatná, ale není výrazně dobrá. Můj názor. Co se týče "hodinových strojků" máš to jako třeba v medicíně. Jeden doktor řekne, že ti nic není, druhej hledá, když se mu něco nezdá, příčiny, v čem je problém. Já mám radši "vědátory" - chtějí něčemu přijít na kloub, něco sestrojit, vymyslet,na něco přijít, než takové relaxované rychlodojmology. I když ta má první reakce pod tvou básní, je spíše dojmologického charakteru. Ale v tomhle prostředí, adekvátní hodnotícímu předmětu. Myslím. Takže doporučuju vzrušovat se nad mým hodnocením jak je ti libo - můžeš se na něj vysrat, můžeš ho vzít vážněji, respektovat ho. Záleží zase na tvém charakteru... :o)
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 13.6.2006 > Opíječ tchýní> 

ale kašlu na počet bodíků, já se pozastavuji nad tím, že máš technické připomínky pořád dokola - k ničemu mi tohle není, protože si to příště stejně napíšu zas a jen pouze podle sebe

má smysl bavit se o obsahu, ale to Ty zásadně neděláš

jako já beru Tvé připomínky, Ty holt zase budeš muset vzít ty mé:)

 

hezký den:)


<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 15.6.2006 > ..........> tobě něco psát - zbytečná práce.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 16.6.2006 > Opíječ tchýní> ale to Ti říkám od začátku, že technické poznámky pro mě nemají smysl ...:)
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 16.6.2006 > ..........> Podívej. Mně je celkem jedno, co má pro tebe smysl. Já si dílko přečtu a když už to udělám, tak k němu něco napíšu nebo ohodnotím. Logika jednoduchá: Jsem hodnocen, také hodnotím. Dostávám reakce, dávám reakce. složité? Nebudu ovšem reagovat tak, jak si tvůrci přejí, ale tak, jak je to pro mě přirozené. To samé očekávám od lidí, které hodnotí mě. Kdybys zapnula mozek, tak bys pochopila, že názor má vždycky nějaký smysl - ať už čistě statistický, nebo poučný či jakýkoliv jiný. Je to jeden ze střepů, z nichž si pak můžeš složit nějakou představu, jak tvé dílo na lidi působí. Chceš poznámky podle svého gusta nebo spíš přirozené reakce vycházející z osobnosti a způsobu vnímání čtenáře? Ale jak sem řek, tobě něco psát, zbytečná práce.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 16.6.2006 > Opíječ tchýní> tak mi nepiš, když je to zbytečná práce - nerozumím, proč věnuješ tolik času "hodnocení" děl - respektivě rozumím, ale nemůžeš očekávat za tuhle svou pozornost vděčnost stejně jako já neočekávám vstřícné reakce ... :) budu ráda, když mě nebudeš obviňovat z nepřemýšlení jen proto, že mé přemýšlení má jiná východiska a jiné vývody než to tvé:)
já Tvou osobnost plně beru a reaguju na ni stejně tak jako Ty na má dílka - tak o co jde?:) jde snad Tobě o samé vstřícné reakce na svou snahu? trošku zrcadlíme, nemyslíš?:)
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 16.6.2006 > ..........> Čím dál líp. Moje ani tvoje osobnost není předmětem hodnocení ani diskuze. Předmětem je, jaké se mají psát poznámky. Ty chceš, abych ti psal jiné nebo popř. žádné. já zase stojím na tom, že nemůžu psát poznámky, jaké si ty přeješ, protože v tom jednak nevidím smysl hodnocení a neodpovídá to mé osobnosti. Tedy si myslím, že když ti napíšu nějakou poznámku, smysluplná reakce je: "dík za názor" popř. "Nerozumím ti, neshoduji se s tvým názorem, popř. schoduji ap. Ale přesto dík, žádám o poznámky, mají pro mě smysl." Ty chceš ode mě něco, co ti principialně nemůžu dát a ty furt a furt to chceš. Jak děcko.
<reagovat 
.......... (Občasný) - 16.6.2006 > ale já Ti neříkám, jaké máš psát poznámky - já na ně jen reaguju jako Ty na mé verše - co je na tom španýho? že mě míjejí? no a co?
<reagovat 
.......... (Občasný) - 16.6.2006 > a ještě k tomu přemýšlení - to že zásadním způsobem preferuji intuitivní poezii neznamená, že preferuji nepřemýšlení - naopak :) jen mi připadá konstruktivní přemýšlet o věcech samých a ne o způsobu sdělování skrze poezii - zvažovat každé slovo v textu - jak působí, kam dopadne - a jestli dopadne - to - dle mého! - cesta do pekel - věci promýšlím hodně, když píšu, píšu to volně - a ono to někomu zapadne a někomu nezapadne - tak to chodí
Tobě nezapadá má poezie, mně nezapadá úhel pohledu Tvých poznáme - povídáme si, rozčilujeme se - normálka, ne?:)
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 16.6.2006 > ..........> Ale já se moc nerozčiluju. Mě fascinuje to, že žádáš o poznámky, kritiku, hodnocení a když ho ode mě dostaneš, tak chceš jiné, podle tvojí představy. To je celej fór. A v podstatě mě spíš zajímá, jestli ti to docvakne nebo ne. Zatím se měj.
<reagovat 
.......... (Občasný) - 16.6.2006 > :)ale to, že vyjádřím, že Tvé kritiky míjí to, co je pro mě důležité, neznamená, že chci, abys psal jiné - já jen vyjadřuju to, co je mi přirozené
stejně tak si nemyslím, že Ty bys očekával, že vypustím pasáže ve svých textech proto, že se Ti to nelíbí

pokud užíváš formulace jako "zapni rozum" a "jsi jak děcko" - poněkud se rozčiluješ:) - a můj problém to v tomto případě není

mě osobně rozčiluje "hodnocení" textů na základě drbů - to mi rozčiluje a to mě vadilo a bude vadit vždycky - ale Tvé technické poznámky?:) to ne - to je pohodě, akorát mě míjejí a prostě na ně reaguju

taky se měj. zatím:)


<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 17.6.2006 > ..........> Ano, mě tvá tvorba také poněkud míjí. Ale žádáš o kritiku, o názor. a když mě míjí, nějak zvlášť mě neobtěžuje zareagovat. O rozbor mých poznámek tě ale nikdo nežádá :))
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 17.6.2006 > ..........> Ano, mě tvá tvorba také poněkud míjí. Ale žádáš o kritiku, o názor. a když mě míjí, nějak zvlášť mě neobtěžuje zareagovat. O rozbor mých poznámek tě ale nikdo nežádá :))
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 18.6.2006 > Opíječ tchýní> :) dobře, přesto ale svůj názor na ně vyjádřím, kdykoliv se mi bude chtít:)
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 22.6.2006 > ..........> Ale to jistě žabko. Já jen říkám, že tě o to nikdo nežádá. :))
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 22.6.2006 > Opíječ tchýní> je mi 41:) žabáčku:)
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 22.6.2006 > ..........> Jseš dokonalou ukázkou toho, že věk v tomhle případě nerozhoduje.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 23.6.2006 > Opíječ tchýní> :) Tobě je třináct nebo čtrnáct?
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 23.6.2006 > ..........> Skus to seknout podle smajlíků v celé naší diskuzi. Ty to máš všechno naopak: takže čím starší a zralejší, tím víc dvojteček a závorek :)
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 24.6.2006 > Opíječ tchýní> počítala jsem, počítala:) jé, tak sedumnáct! to už je docela dobrý:) ale oni jsou muži stejně v podstatě v pubertě pořád:) viz Tvůj vybroušený nick:))
kdtežto ženy vládnou moudrostí (nezaměňovat se suchou logikou, prosím!), vtipem a nadhledem:)
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 24.6.2006 > ..........> No, tak jestli seš zrovna ty exemplární příklad moudrosti, tak to radši snad tu pubertu...
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 25.6.2006 > Opíječ tchýní> :) budiž Ti přána:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter