Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Odraz v zrcadle z kolekce Odraz v zrcadle
Autor: Gina Rocca (Občasný) - publikováno 17.6.2006 (14:53:32)

    Stojí přímo naproti mně a dívá se mi zpříma do očí. Je to holka, možná mladá žena, tak metr sedmdesát, vlasy po ramena a na nich světlý melír, zelenohnědé oči a nos s malou pihou na špičce.

„Ahoj,“ pozdravím ji.

„Ahoj,“ odpoví mi ve stejnou chvíli. Jak podobný máme hlas, mohly bychom být sestry. Ale nejsme, to vím jistě. Mám totiž jen bratra. A ona? Nevím. Vídáme se každý den, přesto je pro mě tajemstvím.

„Máš teď čas?“ zeptám se a z jejích pootevřených rtů dokážu vyčíst stejnou otázku. Jak vzácná shoda, to se mi ještě s nikým jiným nestalo. „Můžeme si promluvit?“

Zároveň se suneme podél zdi na podlahu, kde se chvíli vrtíme, než nám poloha vyhovuje. Obě se mimoděk usmějeme. Sedíme úplně stejně.

Neunikne mi, že natáčí hlavu jako já. I její pátravý pohled důvěrně znám. Jak je vůbec možné, že si spolu chceme promluvit až po tolika letech?

Nejspíš jsem dřív nenašla odvahu. Je mi tak podobná! Co když jsem to já? Co když je ta holka jen mým odrazem v zrcadle? Pak by mi rozhovor s ní mohl ukázat, jaká skutečně jsem.

A toho se bojím.

 

Stojí přímo naproti mně a dívá se mi zpříma do očí. Je to holka, možná mladá žena, tak metr sedmdesát, vlasy po ramena a na nich světlý melír, zelenohnědé oči a nos s malou pihou na špičce.

„Ahoj,“ pozdraví mě.

„Ahoj,“ odpovím jí ve stejnou chvíli. Jak podobný máme hlas, mohly bychom být sestry. Ale nejsme, to vím jistě. Má totiž jen bratra. Vím toho o ní dost, vídáme se každý den. A mimoto jsem dobrá pozorovatelka. Přede mnou nic neskryje.

„Máš teď čas?“ zaslechnu její otázku ve chvíli, kdy se chci zeptat na totéž. Jak typická shoda. „Můžeme si promluvit?“

Suneme se podél zdi na podlahu, kde po chvíli zaujmeme stejnou polohu. Vypadá trochu překvapeně a usměje se. Úsměv jí oplatím, ale překvapená nejsem. Za tu dobu, co se známe, jsem si její pohyby a gesta tak trochu osvojila. Vím, jak natáčí hlavu na stranu, když je zmatená, nebo její pátravý pohled, když se snaží odhadnout situaci. Mám ji přečtenou. Její chování je pro mě jako popsaná kniha.

Jediné, co mě vyvedlo z míry, je, že se mnou chce mluvit. Konečně našla odvahu nastavit tvář zrcadlu a zjistit, jaká skutečně je.

Jsem ráda, že se už nebojí. Mě ani sebe.



Poznámky k tomuto příspěvku
celej on (Občasný) - 17.6.2006 > Mě tady nalákal tvůj nick, protože mi zní jak z přebalu nějakého porna, tak jsem si říkal, co může taková pornoherečka napsat (neber to zle).

Mno je to celkem šílenina, ještě se mi mírně točí hlava po včerejšku, takže jsem celej nějak citlivej a tak sem to prožíval (stejně jako rychlý pohyb kamery v tv).

"Nápad" to neni špatnej, i když hodně použivaný - jak ty dva pohledy, tak zrcadlo. Zrcadlo mě napadlo hned ve chvíli, kdy si naráz řeknou ahoj.
Pro mě bylo hrůzné použit skoro totožné věty v popisech.

Krásné přirovnání "popsaná knížka" - donutilo mě zamyslet se co je to asi za knížku, když neni popsaná... (...a je to vůbec knížka?)a pak šílené věta:
"Zároveň se suneme podél zdi na podlahu, kde se chvíli vrtíme, než nám poloha vyhovuje." Musel jsem si to málem celé zkoušet, abych pochopil... takže vy se sunete k zemi... pochopil bych po zdi, ale tady máš podél... a pak se vrtíte... hmmm...

Jako taková malá náladovka to není děs ani super, prostě takový průměr alespon pro mě.
<reagovat 
kossiga (Občasný) - 17.6.2006 > me to pripada hrozne tezkopadne napsany. treba hned v uvodu: Je to holka, možná mladá žena, tak metr sedmdesát, vlasy po ramena a na nich světlý melír, zelenohnědé oči a nos s malou pihou na špičce. - to je jako z policejniho protokulu.
napad mi pripada fajn, i kdyz pointa trochu unika, ale nelibi se mi, jak to je napsany.
a s tim nickem souhlasim s DondedoG:)...ale aspon ze to neni Gina Wild:))
Body: 2
<reagovat 
back (Občasný) - 17.6.2006 >
Body: 3
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 17.6.2006 > Mně to nepřišlo tak těžkopádný, docela se mi to líbilo.I ten nápad.
Body: 3
<reagovat 
the_dark_side_of_me (Občasný) - 19.6.2006 > nečetla si náhodou hlaváčka?
jinak nevim co ještě dodat, vše bylo vyřčeno..
Body: 3
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 21.6.2006 > Ano, tak trochu narcisovské téma s lepším koncem. Ano, docela to funguje. Ano, je to ohrané. Ano, mohlo by to být lepší. Ano, už to řekli všichni přede mnou. 2-3
Body: 2
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 21.6.2006 > hmm... ty asociace s tvým nickem nechápu (asi se nedívám na ty "správné" pořady) a jinak takový dobrý průměr, ten nápad se mi líbí, škoda jen, že o část pointy člověk příjde už jen tím, že si přečte nadpis
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter