Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zfetovaný sen
Autor: O.T.A.A (Občasný) - publikováno 27.6.2006 (14:26:43)

Kdysi, když jsem byla malá, zdávalo se mi často o želvách. Jak mi chodí u nohy, jak s nimi plavu v akváriu, dokonce jsem ve snu jednu porodila – to byla moje nebolestivější noční můra. Chodila jsem pravidelně do zoo, zverimexu a kochala se všemi druhy obrněných stvoření, které tam měli. Jediné po čem jsem toužila a stále to nedokázala před rodiči obhájit, byla její koupě. Měla jsem před očima každé ráno, které budu vstávat s pocitem, že mě něco pomalého, stejně rychlého jako můj nehybný stůl, židle, postel,…hlídá. I přes nízký věk jsem už tehdy věděla, že je toto zvíře lepší jako chlap. Nikdy se nemůže stát, že by mi někam uteklo, a kdyby se o to byť jen pokusilo, můj „ruční polibek“ by ho přivábil zpět! Nikdy se nemůže stát, že bych kvůli němu musela na potrat! Nikdy se nemůže stát, že by mi bylo nevěrné! Mám zvláštní vlastnost, že mi při pohledu na mrtvého tvora, zůstane v hlavě „neresetovatelná“ vzpomínka a proto,…

Kdysi, když jsem byla malá, naskytl se mi nedobrovolně pohled na utopenou želvu. Vypadala jako z poloviny potopený Titanik. Pravá část jejího karapaxu se nořila pod hladinu zelené tekutiny a ta druhá, nad vodou, hrála barvami budov po požáru. Připadala jsem si jako znásilněná panna s krvavými myšlenkami a nechtěla už nikdy žádnou „podvodní bytost“ vidět. O suchozemské hromádce života neživota mi toho hodně navyprávěl kamarád, který také jednu vlastnil. „V zimě spí a v létě někde lítá,“ říkával tehdy s úsměvem a vzpomínkou na oblíbenou pohádku s čarodějnicemi. Nadchl mě tím, že ji stačí dát do šuplíku, kde prospí celou zimu. Do stolního tajemství se maminka nikdy nedívala, proto jsem setřásla veškeré obavy z rodičů a z našetřených peněz v prasečí pokladničce si želvu koupila. Nachystala jsem jí úžasný prostorný domeček! Na dno šuplíku jsem položila několik tištěných materiálů, ten z poloviny pokryla čerstvě natrhanou trávou, s vidinou každodenního vyměňování. Z maminčiny pečlivě udržované zahrádky jsem nakradla několik malých lístků salátu a nezapomněla ani na misku s vodou, kterou má mít každé zvíře vždy při noze, aby se vyhnulo dehydrataci.

Ve zverimexu jsem dala neuvěřitelnou částku za tu malou imitaci suchozemské želvy, ke které mi pan prodejce řekl, že je úplně zdravá, vitální a pokud se o ni budu hezky starat, přežije i mně. O slovní berle jsem se s úsměvem opírala po celou cestu domů, kdy jsem svůj zázrak hrdě nesla… Pod bundou! Ihned u dveří mě odchytil otec, snažící se mé ego nalákat na večeři. Já ale byla pevně rozhodnuta strávit celý večer vylepšováním jejího šuplíkového domečku. Při vystupování po schodech „jen vzhůru“ k mému pokoji, jsem se rozhodla vymyslet nějaké pěkné jméno. Nikdy jsem nebyla přehnaně invenční typ, tak jsem ji po pětivteřinovém rozhodování plivnutím pokřtila na Šuplinku! Jak říkám. Byla jsem mladá!!!

Kdysi, když jsem byla malá, chtěla jsem být pečlivá. Dlouho jsem přemýšlela, jakou barvu jejího zásuvkového domečku zvolím. Pak se mi, ani nevím proč, vybavil nějaký vojenský film, ve kterém se všichni bojovníci dokonale maskovali na motivy Ramba. Chtěla jsem jí dát to nejlepší a mimo jiné i možnost dokonalého úkrytu. Hned druhý den jsem zaběhla do barev a laků a nakoupila zelenou, hnědou a žlutou.

Kdysi, když jsem byla malá, byla jsem strašně blbá a šuplík pokreslila vojenskými motivy. Ihned na to tam svou den milovanou Šuplinku dala.

Kdysi, když jsem byla malá, zfetovala jsem v nabarvené zásuvce svého miláčka dřív, než nastala zima.

Když jsem byla malá, želva mě nepřežila.

Kdysi,…

 



Poznámky k tomuto příspěvku
kossiga (Občasný) - 27.6.2006 > konec mi prijde az zbytecne uspechanej - cely pribeh tak volne plyne, jakoby nic...a na konci behem par vet je to az moc urychleny... fajn, i kdyz to ma dve roviny a ta, ktera ma byt "mezi radky" behem vypraveni nevystupuje a nerusi, jen probublava...libi
Body: 4
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 27.6.2006 > jo jo... líbí... souhlasím s kossigou, že ten konec je takový hrr hrrr - hlavně mi tam vadí najednou ta "kdysi", chápu, že to byl umělecký záměr, ale nějak mi to nesedí do toho jaks vyprávěla začátek toho příběhu

a malá technická - šedý podklad s černým písmem není nejlepší volba, špatně se to čte (alespoň mně) .-)
Body: 4
<reagovat 
 O.T.A.A (Občasný) - 28.6.2006 > Quotidiana> :)Upřímně - nechtěla jsem vás trápit příliš dlouhou záležitostí. Přece jen si říkám, že internet je internet a ani dnes není nejlevnější. Pětistovka je pořád pětistovka - jen ty věci jsou pořád nějak dražší. Ten závěr mohl být klidně pěti stránkový, ale dotkněme se srdce a zeptejme se ho - opravdu bys četlo dalších x str.navíc?:)A ještě - závěr je takovým shrnutím. A kdyby to bylo pouze shrnutí mého mládí, tak musím říci, že bylo ještě urychlenější.:)
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 27.6.2006 > hezký příběh
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 O.T.A.A (Občasný) - 28.6.2006 > stanislav> Děkuji!
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 28.6.2006 > mně se ten závěr s tím opakovaným Kdysi naopak docela hodně líbí.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 28.6.2006 >
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 28.6.2006 > máš pravdu... ale pár řádek navíc by neškodilo... prostě v téhle povídce se to dá poznat, že je to trochu "uspěchaný" a je to krapet ke škodě věci... publikují se tu i mnohem delší věci a lidi je kupodivu a naštěstí i čtou... :))

ps... koukám, žes změnila písmo a podklad, což mne na jednu stranu těší, ale na druhou je to tak trochu jak "z bláta do louže" - mam trochu citlivější oči, takže co se barvy pozadí a textu týče, rejpám docela často... nejlepší volba je dle mého tmavý text na světlém (pastelovém) pozadí, patkové písmo a řádkování 1,5, vychází tak knížky, noviny a vůbec a na čtení je to mnohem pohodlnější... kolikrát něco nedočtu jen proto, že se mi dělají mžitky před očima (myslet na hůře zrakově vybavené čtenáře má smysl) .-))) vizuální úprava se sice povídky samotné netýká, ale na druhou stranu, všichni chtějí, aby je četlo co nejvíc lidí, tak proč jim to neusnadnit .-))
howg
<reagovat 
 O.T.A.A (Občasný) - 29.6.2006 > Quotidiana> A jak by měly být okraje? Může to být tak, jak to je?:) Já mám oči snad ještě slabší než slabé, tak možná proto jsem volila viditelnější barvy:) Při čtení jsou pro mě takovým energit drinkem na probrání:)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 29.6.2006 > okraj širší .-)
...podívej se do jakékoli knížky .-)
já neříkám, že to musí být všechno černé na bílém... ale ony se někdy ty divočiny špatně čtou... (mám tu 15" monitor a slunce za zády :(
<reagovat 
 O.T.A.A (Občasný) - 30.6.2006 > Quotidiana> Hm, mně hodili hned k oknu, takže mi svítí většinou přímo do obličeje a nic nejde vidět:)
<reagovat 
JJJARO (Občasný) - 2.7.2006 > Konec je sice rázný,ale úplně mi stačí.Je to moc hezká vzpomínka,smutná,nikdy nezapadne...

(Moje galerie JARO: http:
//www.totem.cz/goa1.php?ot1=51&ot2=14332 ).
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 14.7.2006 > je to rozkošné
Body: 4
<reagovat 
 O.T.A.A (Občasný) - 16.7.2006 > Václav Mráz> Děkuji. Toho si vážím!
<reagovat 
back (Občasný) - 14.7.2006 > Rodit želvu :-)) nedávno tu bylo docela zajímavé fórum o porodu kopačáku :-) Jinak viz Václav - s nadhledem mně vlastním :-))
Body: 4
<reagovat 
 O.T.A.A (Občasný) - 16.7.2006 > back> Kdyby šlo o želvu obalenou slizem, tak to snad ani nemůže být žádné utrpení. Ba naopak.:)
<reagovat 
moyri (Občasný) - 27.8.2006 > a na řádkování se vyser stačí ta práce s přepisem z papíru,NASRAT KOREKTORŮM : : MYSLÍM TO UPŘÍMNĚ
Body: 5
<reagovat 
čtenář Jeiny123 - 6.1.2009 > Já ji skoro neznám...ale ona má pravdu:))Jinak jak to dopadne se dalo čekat od půlky textu jen jsem přemýšlela jakej styl usmrcení zvolíš:)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter