Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pohádka
Autor: Taksik (Občasný) - publikováno 27.6.2006 (15:48:26)

Budu Vám vyprávět pohádku o jedné malé vesničce…

 

Bylo nebylo, za několika pohraničníma sloupama  a řekou Vltavou stála už od nepaměti vesnička jménem „Předvolbof“.

Človíčci zde žijící, dělili se do několika skupin.

První byli ti „Neznámí“, žili poklidně, rádi se ráno probouzeli s očekáváním co nového jim asi den přinese, odhodlaně s vírou to pak  řešili

a rádi se po tom dívali zpět, co vše se podařilo za celý den vykonat.

Byli tu však i jiní, pár takzvaně „Méně známích“, jejichž jména jsem již za ta léta zapomněl, do dějin vesničky a do práce v ní zasahovali jen občas,

ale povídá se že  stále pracovali na tom aby se dostali do třetí skupiny.

To byli sousedé takzvaní „Známí“. Tito sousedé žili uprostřed vísky na ulici „F Centru“ nebo na ulici „U kormidla“ a byli zvláštní tím, že nevstávali ráno s radostí a moc je nezajímalo co by bylo třeba udělat ve prospěch vísky.

Tito „Známí“ sousedé vymýšleli dnem i nocí pouze to, jak být ještě známější a jak by z těch „Neznámých“ ještě více práce a snaživosti vymačkali.

Protože ze všeho co „Neznámí“ udělali dostávali „Známí“ svůj kousek.

 V této vesnici drželi vskutku prazvláštní tradici. Jednou za 4 roky měl „Předvolbof“ svátek.

V průběhu tohoto svátku a v období tomuto svátku předcházejícím, chovali se „Známí“ ještě podivněji.

Celý den zpívali hlasité písně o své „Známosti“

a celou vísku oblepily svými obrázky a sliby jak jako po Svátku  „Budou pro Předvolbof pracovat“a podobně…

Po nocích pak házeli hnůj a bláto na domy, vily, manželky, a cokoli…

ostatních „Známích“ a nejednou dokonce i jeden na druhého…

Součástí této tradice bylo i to, že „Neznámí“ občané museli všechen ten hnůj a bláto očistit,

okolí domů uklidit a zaplatit rozbitá okna a poničené omítky.

 Platili zkrátka vše co v tomto období „Známí“ sousedé dělali a co mohli nazvat „Práce na své ještě větší Známosti“.

A tak to šlo léta.

Střídalo se období klidnější, méně klidné i bouřlivé, svátky i všední dny,

občas někdo brblal v hospodě, občas i nadávku na „Známé“ z pod vousů někdo zahuhňal,

ale tradice je tradice a ta se přeci musí ctít…

 

A teď se asi ptáte, proč sem tuhle pohádku sepsal?

Protože kdyby to nebyla pohádka, tak bych si připadal jak debil, kdybych platil za to,

že na sebe někdo háže špínu; a taky proto, že každá pohádka jednou končí a každá tradice se jednou přežije.

A taky proto, že sem si vzpomněl na jedno přísloví které říká že: „Na každou svini se někde hřeje voda…a můj hrnec už docela bublá…

 

Taksík

 

P.S. Všecky pravo i levo - pisné chyby v těchhle  řádkách sou úplně scela a naprosto záměrné……

a kromě toho podobnost s jakoukoli skutečnou událostí, místem či osobami je vždy čistě náhodná.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
kossiga (Občasný) - 27.6.2006 > no jo...a na to si prisel az ted???
<reagovat 
 Taksik (Občasný) - 30.6.2006 > kossiga> Nene...to je těsně předvolební výtvor...jen o tomhle webu jsem se dozvěděl až teď :-) dík za reakci..Taksík
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 27.6.2006 > jako úvod k něčemu delšímu by to bylo fajn, nápad je to super... ale takhle... pohádka mívá nějaký děj, občas i poučení na konci (třeba, že hnůj se na sousedy nehází...:)) a tak...


Body: 3
<reagovat 
 Taksik (Občasný) - 30.6.2006 > Quotidiana> Ahoj...přiznám se že teorii psaní pohádek moc nerozumím :-) Je to soupis pocitů chvilku před volbama...a nechtěl nazvat horor o ČR ...Pohádka znělo líp :-) Děkuju za reakci....a Tak-sik
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter