Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Raz napíšem skvelú báseň z kolekce život hore nohami
Autor: Lubos Vitazka (Občasný) - publikováno 7.7.2006 (08:29:06)

                     

 

 

 

                                                 

                                                          

                                                             

  



Poznámky k tomuto příspěvku
born to be child (Občasný) - 7.7.2006 >
Body: 1
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.7.2006 > Opět Tublatanka - otázkou je, zda by ty básně někde odkoupili: ty už to máš tochu očíhnutý?
<reagovat 
 Lubos Vitazka (Občasný) - 7.7.2006 > ztratila> neboj, ja som vydal v roku 2005 zbierku textov Láska na lízing vo vydavateľstve Knižné centrum Žilina v náklade 1000 ks a za pol roka bola vypredaná /Na Slovensku je to ako zlatá platňa/ Teraz ideme na vianočný trh vydať ďaľšiu knižku textov doplenú aforizmam pod názvom Život hore nohami A ja som si istý že bude mať komerčný úspech Chcel by som ju vydať aj v Čechách, keď nájdem vydavateľa /už sa možno rysuje v Prahe/ Ja nepíšem básne, ja píšem texty ako si správne poznamenala a z tých sa podľa môjho názoru predá 5000 ks s Taktikmi nahráme nové CD, nové klipy a mňa to finančne uspokojí, tantiemy ja som spokojný
<reagovat 
Lubos Vitazka (Občasný) - 7.7.2006 > Dnes ti vyjde hocičo ale či sa to aj predá?
V regáloch stojí poézia mnohých renomovaných
autorov a nekupuje sa!Na Litri mali moje texty úspech, uvidíme čo bude na Toteme,ja chcem ľudí baviť, nie zaťažovať básnickými problémami
a ťažkou múzou Môj dlhoročný karamát Jirka Suchý prehlásil že konečne sa v Československu objavil slovenský Suchý čo píše himornú lyriku! A ja k tomu len dodávam: suchý núter, mokrý ven
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.7.2006 > S prominutím to beru coby nadějnej počin pro všecky ostatní autory světa, když vyšlo toto, vyjde už leccos:)
<reagovat 
 step (Občasný) - 8.7.2006 > ztratila> nic v zlom ale zda sa mi to trochu prehnana reakcia, poviem to takto: nie je to nic objavne (myslim ten text), ale zase na druhej strane do hudby celkom vhodne
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 8.7.2006 >

Ano, souhlasím, jako text tancovačkový kapely to fungovat může, ale není to poezie. Je to taká rýmovačka: takhle lze zrýmovat leccos, ale to ještě neznamená, že to je poezie. A že se to prodává, ještě neznamená, že to ej dobré. Hodně se prodávají i pornočasopisy.  


<reagovat 
 step (Občasný) - 8.7.2006 > ztratila> rym tam rozhodne nevidim = rymovacka to nemoze byt

a s hlaskou ze to nie je poezia sa pustas na dost tenky lad... najprv by som chcel vediet ako mi vysvetlis co je poezia...
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 8.7.2006 >  Potom, co neprodávanější deskou za posledních snad 10 let jsou u nás Šmoulové, se už nedivím ničemu.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 8.7.2006 >

pokud tam nevidíš, jsi blbej nebo slepej, protože je tam dokonce absolutní rým:)

 

Poezie: musí splŇovat určitá estetická měřítka. To zdaleka neznamená, že to je "krásné".


<reagovat 
 step (Občasný) - 8.7.2006 > ztratila> ja tam vidim akurat refren a to je o niecom inom ako rym...

a zlatko :) co to melies o akych "urcitych estetickych meritkach", kde su urcene, kto ich napisal podla coho ich mozem ja alebo ty posudzovat?
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 8.7.2006 >

Natyyyyy:)))))))))))))))))))))

 

 

Vlku, pokud chceš dělat chytrého, tak si urovnej věci v hlavě předem sám. Já tenhle text vnímám primárně jako literární. Proč? Protože se nachází na literrním serveru v sekci poezie a tahle písmenka jsou jediné, co o něm vím, neslyším ani žádný doprovodný zvuk. Takže v něm nerozlišuju žádné sloky a refrény, ale strofy, verše, figury a tropy. i kdybychom to vnímali primárně jako písničku, refrén je myslím ta opakující se část mezi slokami, nikoli cosi, co se vloudí do každé sloky. To by mohlo být refrén asi všechno.

 

Tenký led... Hm:) Nějaké definice poezie jistě jsou, ale je samozřejmě ošemetné se jimi ohánět, zvláště nemáme-li o ruce vhodnou příručku, ani čas a prostor v nich hledat:) Prostě pro mě tohle jako poezie nefunguje - a myslím, že to ak nefunguje ani u řady dalších. Písňový text nelze automaticky považovat za poezii - mnozí za ni nepovažují třeba ani Krylovy texty, které jsou jiná liga¨než tyhle říkanky. Myslím, že mezi odborným česko-slovenským slangemv tomhle zásadní rozdíly nebudou. Něco o rýmu - definice, příručky dodám později, až dorazím domů.

 

 


<reagovat 
 step (Občasný) - 8.7.2006 > ztratila> neviem ako je to u teba ale mna ucili sa vyhybat osobnym utokom...

nechcem rozoberat do detailu tvoju argumentaciu, pretoze mam pocit, ze asi si este nepochopila co mam na mysli...
to hore (ci to uz je poezia alebo nie) ma myslim daleko k dokonalosti a zaujimavosti

co mi vadi su hlasky typu toto nie je poezia a podobne...pre mna za mna, ked chces vyber si nejake mudre knizicky a vyberaj si z nich definicie ako sa ti paci. Obavam sa, ze na akukolvek tvoju definiciu najdem basen (ktora sa aj vseobecne za basen povazuje) nezapadajucu do tvojej schemy.
Ale podstatne na tom celom je, ze zmysluplnost debaty na tuto temu je nulova.
(s nadsazkou) Mam pocit ze si sa mala dat radsej na matiku, asi by ta bavili kecy typu jadrom morfizmu z grupy H na grupu N nazveme normalnu podgrupu grupy H...nechapes o co sa oberas takym pristupom k poezii?

takze este raz text hore ma nezaujal, pretoze svojou jednoduchostou vyjadrovania neprinasa nic.

a este jedna drobnost: kde myslis ze ma povod poezia (hudba), skus si porovnat trebars piesnove texty Boba Dylana s jeho Tarantulou a skus do toho este zaradit nieco od Eluarda...len tak na margo poezia vs. hudobne texty
<reagovat 
 step (Občasný) - 8.7.2006 > vlk.> inac mam pocit ze tato debata ani nema zmysel pod tymto dielkom

a som hladny...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 8.7.2006 > Já naopak budu velmi ráda, když to víc rozrbereš a vysvětlíš mi, co jsem nepochopila.
<reagovat 
 step (Občasný) - 8.7.2006 > ztratila> az mi namiesto debilnych viet typu si slepy alebo blby...reciach o chytrakoch...zacnes odpovedat na otazky ktore som ti polozil, potom budem aj ja velmi rad pokracovat v diskusii (ono presne povedane doteraz to vlastne ziadna diskusia nebola)


takze este raz:

Na zaklade coho a ako chces definovat poeziu?
Skadial mas pravo definovat poeziu?
Aky je rozdiel medzi hudobnym textom a poeziou?
Nestracas pri tolkom definovani poezie cosi velmi podstatne?

na tomto sme sa uz myslim davno (este pred touto ne/diskusiou) zhodli: text hore je pomerne o nicom

len jedna poznamocka: nemyslis ze by bolo vhodne prejst niekam na diskusne forum a nezatazovat tymto blabolom autora tohto textiku?
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 8.7.2006 >

Ne, budeme rychle hotoví, protože já o ničem dlouze diskutovat nechci.

Otázkami, které jsi položil, se zabývá literární věda. Nejde o vědu okultní, čili se o něco opírá. Jedním z těch hledisek může být (a nutně je) hledisko estetické.

O nějakou stoprocentní definici poezie se nepokouším. Přesto tyhle otázky kolem literatury nejsou tak neuchopitelné a subjektivní, jak se občas kdo domnívá.

Některé hudební texty prostě fungují jen jako hudební texty: s hudbou a vším, co k té produkci patří. Oproštěny od toho na papíře působí chabě. Ne každý text, který se rýmuje, je poezie.

Nic snad neztrácím - je to můj názor, trochu vachrlatý snad, ale troufám si tvrdit, že střílím od boku o poznání méně než ty. Hloupý... jde o to, že pokud se bavíme o poezii, textu a jeho částech, tak bychom měli vědět, o čem se to vlastně jako hádáme. pokud ukážu na jablko a řeknu, že to je sněženka... Hau.)

 


 


<reagovat 
 step (Občasný) - 8.7.2006 > ztratila> draha blabolila, prave si ma jednoducho a velmi rychlo presvedcila o vlastnej hluposti. Polozil som ti (co do pouzitych slov) styry jednoduche otazky. odpovede som sa nedockal, pricom ma odkazujes na literarnu vedu. Mala by si bohuzial sama vediet, ze na tieto otazky lit. veda odpoved nadava.
Jednym a tym najpodstatnejsim dovodom je fakt, ze neexistuje nic ako v case sa nemeniace esteticke citenie.
O otazkach ktore som ti polozil sa diskutovalo uz velmi dlho a ziadnej jednoznacnej nevyvratitelnej odpovede sa nedockali, co dokazuju neutichajuce diskusie na tuto temu zo strany samotnych lit. vedcov.
Pretoze ma fakt vie nasrat dementost pani redaktorky, ktora sama ani evidentne netusi co je refren a rym, ale aj tak je schopna jednoducho uboho blabolit, tak sa jednoducho sklanam a prajem pekny den a ospravedlnujem sa narozdiel od nej za invektiva.
<reagovat 
 Lubos Vitazka (Občasný) - 8.7.2006 > ztratila> Ja som nechcel vyvolať polemickú debatu, či moje texty
sú poézia alebo nebodaj básne. Pre mňa sú to len texty
potom zas len texty ako podklad k hudbe, ktoré v konečnej podobe kým vznikne pieseň majú úplne inú podobu
To všetko vy viete.
Ja som v prvom komentári Naty povedal môj zámer
na Toteme: otestovať či u českého čitateľa je slovenčina ešte stále prijateľná, či vôbec sa moje texty budú aspoň trochu páčiť aby som vedel ako sa posunúť ďalej
Ja nechcem písať do šuflíka alebo do regálov knižníc
ja chcem aby sa moje diela predávali a kupovali
Kto si to kúpi ten si to aj prečíta
A keď sa niečo niekomu ľúbi tak aspoň pre neho to má
nejakú hodnotu
Pritom som rád keď mi to redaktor alebo iný čitateľ ohodnotí trebars aj negatívnym komentárom. Aj to je názor
Takže nehajme bežať čas a uvidíme. Ja ho už veľa v živote nemám, mám už na krku 60 a chcem aby po mne niečo tu zostalo
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 8.7.2006 >

Upřímně mi smysl tohoto sporu uniká. Rozhodně jsem neměla v úmyslu utlouct tě argumenty, ani se s tebou pouštět do jakýkoli rozsáhlejší debaty, najmě o teorii/povaze poezie. Tvoje invektivy a přiznám se, že ani názory na mě mě moc nehází, co je refrén/rým vím. Peace:)


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 5 6 7 8 9 10 (13)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter