Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
dvouhodinový (t)akt
Autor: nicollette mongolská (Občasný) - publikováno 16.7.2006 (23:55:57)

mandalou jsem vstoupila do světa mrtvých. barvy jako by polkly šeď, nebe bylo modrostříbrné a mraky jako závoje topící se pod vodou. běžela jsem polem bílé hedvábné pšenice a cítila se součástí těch barev.

 

 

 

 

/dvouhodinový (t)akt/

 

seděli jsme u malého kovového stolečku blízko nízké zídky. bylo to poprvé co jsem slyšela křičet racky. kroužili nad železničním mostem a přivolávali nebe níž. jejich peří padalo na hladinu široké řeky. kdybych snad stokrát chtěla nikdy by mne nenechala ať ji přeplavu. tak byla obrovská. úzké dlouhé lodě s nákladem černého uhlí troubily a vzduch se stal náhle chladnějším.

„vidíš ty paprsky co se dělaj za lodí?“ řekl dětský hlas.

„to jsou vlny, synku. běž si hrát. maminka je smutná.“

chytil mě za ruku a studenými prsty mi mačkal dlaň. jeho tvář byla i po letech krásná. prohlížela jsem si ji každý den a stejně pro mě byla nová. když se díval na konstrukci železničního mostu jímž prosvítalo světlo, milovala jsem ho. vypadal ve své samotě nádherně. světlo zapadajícího slunce zahalilo vše do tlumenějších načervenalých barev. kdybych teď přestala dýchat mohl být tento okamžik věčností. ne pouze součástí věčnosti. zavřela jsem oči a v té nekonečnosti cítila tep vlastního srdce. jako by ve mně někdo trhal tmu.

„jsi krásná.“ řekl.

zadržela jsem slzu a pak otevřela oči. do vlasů mi jemně foukal vítr. sama jsem jím byla. nadnášela jsem racky a zachytávala jejich křik.

nemohla jsem mluvit. díval se na mne a chápal to. možná mu to bylo teď ke konci trochu líto ale věci se stávají tak jak se stávat mají. zvedla jsem se a šla podél zídky. řeka tiše poslouchala jak v ní zasyčí slunce. a vše bylo jak má být, jen ten vzduch byl chladnější. zaslechla jsem ještě pláč svého malého syna.

 

 

když jsem se probudila ze země mrtvých, pláň přede mnou byla posypána rudým prachem z Marsu. nahoře se v té nejvyšší výšce vznášela ostrá skleněná věž. kdosi mi z ní mával a já po chvíli poznala vlastní tvář.

ve vlasech jsem našla bílé hedvábné stéblo.



Poznámky k tomuto příspěvku
ehm (Občasný) - 18.7.2006 > ahoj - ty obrázky maluješ ty? - nevím proč,ale je to všechno moc smutné...připadá mi,že se bojíš zvednout hlavu...nebo nechceš?neprogramuj si smutek....
<reagovat 
 nicollette mongolská (Občasný) - 18.7.2006 > Ivana S.> ahoj... obrázky jsou výtvorem pana Hřivnáče, já do kreslení moc nefušuju :o)
sem nenapravitelný člověk.. píšu tři roky a pořád stejně :) pořád smutek, jak říkáš...a to si připadam jako docela.. teď už.. šťastný člověk :)) díky za reakci
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 21.7.2006 >

No. kdesi na obzoru vidím snad něco zajímavýho, ale ještě to nedorazilo. Prostřední matku a syna ti nevěřím, celý to působí uměle, vymyšleně - jako že se snažíš říct něco strašně hlubokého. Přinesli jsme si domů lego, pěkné barevné součástky, mohl by z toho být kus železnice i s drezínou a čekárnou, ale jak na to.


Body: 3
<reagovat 
nicollette mongolská (Občasný) - 21.7.2006 > je to vymyšlená momentka, pár umělých vět, o víc se nesnažim :o) díky za zastavení*
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 21.7.2006 >

Není nutný všechno odžít, ale provést to, aby to působilo uvěřitelně.)


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 21.7.2006 > mně tahle tvoje věc docela sedí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stínostín (Občasný) - 21.7.2006 > velmi dobré
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
celej on (Občasný) - 21.7.2006 > Poslední dobou tě vidím s komentářem snad pod každou zdejší povídkou, tak jsem si říkal, že by bylo slušné se u tebe zastavit.
Jo tak psát umíš... některé obraznosti se mi líbili moc... Jen škoda, velká škoda (pro mě), že celé tohle dílko stojí na té obraznosti a ne na příběhu... Protože kdyyby si napsala něco s pořádnějším dějem a vyšperkovala tou jazykovou hrou, tak by to bylo o hodně lepší... Takhle to na mě působí jak trénink(...a doufám, že na něco velkého!).
Ještě něco: velké písmenka si ignorovala v závanu estetična nebo snad většího uměleckého počinu?
<reagovat 
 nicollette mongolská (Občasný) - 21.7.2006 > DondedoG> já mam povídky moc ráda, vždycky se u nich zastavim na kus řeči :o)) víceméně to je něco jako trénink.... je to malůvka, obrázek, momentka... nikoli povídka a jako povídka to myslim ani nebylo publikováno, zkrátka próza... je to cvičný text, je to jen nádech a trochu slunce k tomu... určitě dojde i na nějakou povídku, ale momentálně mam jinačí starosti :o)
Ještě něco: co se týče malých písmen a chybějících čárek... u normální povídky bych si to nedovolila, ale tohle je jak řikám moje malůvka a ta musí dýchat... ten text musí dýchat a čárky jsou tam kde se jakoby zastavíš v dechu a pokračuješ buď výdech nebo nádech... velká písmena chybí aby nerušila ta malá, jako když se díváš na obraz a něco tě tam ruší, tak ne přece.... s těma čárkama to dělal i pan Hrabal, jestli sis někdy všiml/a....

a dík ti :o) že ses podival/a... bože, si kluk nebo holka?
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 21.7.2006 > nicollette mongolská> Jsem kluk!:)
Z Hrabala jsem šílel, když měl větu o devítí spojkách "a" za sebou, takže toho moc načteného nemám... ale počkej do konce prázdnin... možná si dám nějaký prášek a přečtu od něj něco... přece jenom je český klasik.
Mno já si říkal, že to bude cvičeníčko, jo fajn, až nebudeš mít jinačí starosti, tak se těším!:)
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 1.8.2006 >

pozor na jednu věc: co není vyfutrováno, může být kýč - alespoň na mě tak tvůj text působí

 

 


<reagovat 
 nicollette mongolská (Občasný) - 4.8.2006 > MiKa> vyfutrováno??
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 5.8.2006 > nicollette mongolská> souvisí to s tím, co už řekla ztratila - text na mne působí uměle, chceš říct něco hlubokomyslného, ale nedaří se, možná proto, že to nemáš skutečně odžito, nevím - mám prostě pocit mýdlové bubliny - z toho důvodu jsem použila termín, že není vyfutrováno
<reagovat 
 nicollette mongolská (Občasný) - 8.8.2006 > MiKa> to je ale hloupé říkat co já chci nebo co jsem chtěla... přistupuješ k tomu textu velmi "úzce", mě nebaví opakovat to, co jsem psala nahoře.... když se budeš dívat z větší dálky, uvidíš v širším úhlu... ahoj
<reagovat 
sveřepes_umřetý (Občasný) - 11.8.2006 > to budeš ty z písmáka, co?
<reagovat 
 nicollette mongolská (Občasný) - 14.8.2006 > sveřepes_umřetý> noo
<reagovat 
Čtenář - 8.8.2006 > no ahoj ty holko jedna mongolská!! Sem uplně rád že sem tě našel - Jollo. Co děláš?
<reagovat 
 nicollette mongolská (Občasný) - 5.9.2006 > čtenář> no ahoj Jollo :) snažim se přežít v týhle civilizaci a ty? .)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter