Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Bez Tygra z kolekce Prózy
Autor: Maria (Občasný) - publikováno 28.7.2006 (19:20:45)

Bez Tygra

 

Williamu Saroyanovi

 

Pro večeři se chodilo k Číňanovi. Kolikrát jsem ti říkala: "Tygříku, skoč k Číňanovi!". Nebo: "Pojď, Tygře, najíme se u Číňana!" Všechno bylo tak samozřejmé.

 

Když jsem dnes večer šla k Číňanovi sama a město se mi v očích slaně rozpíjelo, připadalo mi, že jeho kontury ani nemají smysl. Klidně by mohlo zůstat schované za tím cárem tylu, už by se nic nezměnilo. Co by bylo jiného na vrznutí dveří Číňanovy restaurace? Na praskání oleje na pánvích? Na cinkání talířů?

Číňan mi dával nudle do papírové krabičky a zkoumavě se na mě díval.

"Dneska sama?" zeptal se. Však to znáš, má ve zvyku si s lidmi povídat.
"Sama."
"A smutná? Proč smutná? Vždycky být tak veselá!"
"Víš, já..." chtěla jsem to říct co nejšetrněji sama k sobě. "Jsem jako Tracy. A ztratila jsem svého tygra."
"A kde tygr být teď?" zajímal se Číňan.
"Není. Umřel." špitla jsem.
"Proč umřel?"
"Tygři to tak dělávají. Když jsou smutní."
"Smutný tygr?"
"Moc smutný."
"A proč smutný?"
"Prostě jen tak. Už se tak narodil. Někdy se stane, že se narodí smutný tygr a celý život zůstane smutný."
"Ale ty nesmět být smutná, nebo ty být jako tygr!" zatvářil se Číňan starostlivě.
"Jak to mám udělat, abych nebyla smutná?"
"Najít sobě nový tygr!"
"Možná později. Teď to ještě moc bolí, tam vevnitř, víš?" řekla jsem.

 

Vytáhla jsem peněženku a otevřela ji.

"Ne!" zarazil mě Číňan. "Ty neplatit. Za peníze koupit kytka, která tygr rád, a dát mu na hrob."
"Když on měl tygr spíš než kytky radši tvoje nudle!" pousmála jsem se a pomalu jsem odcházela.
"Tracy!" ozvalo se od pultu. Pomalu jsem se otočila.
"Tak dát tygrovi na hrob tohle!" řekl Číňan a podával mi dobře známý podlouhlý balíček s bambusovými hůlkami.



Poznámky k tomuto příspěvku
tykve (Občasný) - 28.7.2006 > hhaha. já jsem se zasmála.. je to roztomilý.. věty typu:,,Možná později. Teď to ještě moc bolí, tam vevnitř, víš?" , bych si odpustila..ta forma mě tak rozesmívá, že si z toho tu tragiku moc neberu..
<reagovat 
 Maria (Občasný) - 28.7.2006 > tykve> Ono to zase nemá být tak tragické :-) A roztomilé by to naopak být mělo... Předpokládala jsem, když jsem to psala, že to není žádná hluboce myslící osoba...
<reagovat 
 čtenář tykve - 28.7.2006 > Astrid> tak myslím, že to splnilo svůj účel
<reagovat 
celej on (Občasný) - 29.7.2006 > Jůů oni klucí někde v ČR dávají nudle do těch papírových košíčků?
<reagovat 
 Maria (Občasný) - 29.7.2006 > DondedoG> Nevím, jestli ještě teď, před pár lety jsem to zažila v Táboře, ale tamní Číňan už se spíš specializuje na gyrosy v housce :-)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 29.7.2006 >

3,5 - mám tvoje věci ráda,ale tuhle nepovažuju za povedenou. Pracuješ s klišé, nejen slovními, ale i myšlenkovými (vztahovat se k Tracyho tygrovi je už skoro povinnost) - nevím, nakolik vědomě, ale pro mě z toho nevyjde víc, než zase jen klišé a fráze.


Body: 3
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 29.7.2006 > nečetla jsem tracyho tygra...
... takže se mi tam ten kýč a klišé docela líbí .-)
Body: 4
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 30.7.2006 >
Body: 2
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 1.8.2006 > nenáročná věcička, docela příjemná, jinak viz Ztratila, ale mi to moc nevadí
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 1 2 3 (4)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter