Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dlouhé čekání od smrtky
Autor: smrtka (Občasný) - publikováno 29.7.2006 (20:34:09)

Dlouhé čekání

 

Snaží se vytrhnout nohu z rakve

z dubového dřeva

než ho zasypou ornicí

Dešťová voda

nasbíraná do klobouků přítomných

stéká po jejich nohou

až k dubovému dřevu

kde nebožtík

svými vyprahlými rty

snaží ukojit žízeň

z čekání

na smrt



Poznámky k tomuto příspěvku
born to be child (Občasný) - 30.7.2006 >
Body: 2
<reagovat 
 smrtka (Občasný) - 14.8.2006 > born to be child> děkuju
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 14.8.2006 > smrtka> prosím 8¨-)
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 30.7.2006 > nepříliš zajímavé, očekávatelné - "vyprahlé rty" a zároveň poněkud nelogická ( nebožtík čeká na smrt. Báseň odrazuje od toho, aby se jí člověk nějak více zabýval nebo si ji přečetl víckrát z jiného důvodu, než aby hledal, co je tam špatně, proč to nefunguje... I ta dubová rakev je na jednu stranu takové fádní (v tomto kontextu) a zároveň se má chuť pochybně člověk zeptat, zdalipak se dělají ještě rakve z dubového dřeva... můj celkový dojem nad touto básní jsou - ano - pochyby nad kvalitou těcto veršů.
Body: 2
<reagovat 
 smrtka (Občasný) - 14.8.2006 > Opíječ tchýní> děkuju za tvůj názor... určitě zapracuji nad kvalitou svého uvažování... ale mám jednu malou otázku... copak to musí být realita...???
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 14.8.2006 > smrtka> ty tři otázníky nevypadají zrovna jako malá otázka... a tak je to i s tím tvým psaním. Nejde o realitu nebo fantazii, ale přesnost a pravdivost. Ani tvoje otázka v tvé poznámce není pravdivá - máš "jen malou otázku", ale vrazíš k ní tři otazníky. Já ti řeknu jak ta tvá "malá otázka" na mě působí. Jako dotčený výkřik, který chce, aby mu bylo dáno za pravdu...popřípadě mě chce utvrdit v tom, že nechápu fantazii, neumím ji "číst"...ap. Chápeš?
<reagovat 
 smrtka (Občasný) - 2.9.2006 > Opíječ tchýní> No že se budeš zabývat takovým detailem, jako jsou tři vykřičníky... tak to mě nenapadlo ani v tom nejhorším snu. Nechci tě utvrdit v tom, že nechápeš fantazii a že jí  neumíš "číst"... to jsem ani nikdy nenapsala... A ten tvůj konečník -Chápeš?- to mě utvrzuje jenom v tom, že spíš toho chudáka děláš ze mě... Já nejsem dotčená... jsem ráda, že nemám pořád jenom pozitivní kritiky, protože tím se můžu stále zlepšovat... Ale chvílema mi připadá, že umíš jenom kritizovat negativně... i když nic proti, mně o nic nejde... A z toho, že mi napíšeš, že jsem opět šlápla vedle mě nezastrašíš... pokud chci psát, tak psát budu i nadále... pokud se to nedá číst, tak svoje básničky nikomu nenutim...
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 2.9.2006 > smrtka> to píšeš mně nebo se o tom přesvědčuješ sama? v prvním případě je to ztráta času, v druhém to chápu.:) Jsou tam tři otazníky (nikoliv vykřičníky), což vylučuje, že by šlo o zanedbatelbnou (tedy takovou tu "mimochodem") otázku. Jinak je samozřejmě ta otázka hloupá, pejorativně řečeno, ale lze jí třeba nazvat i eufemisticky třeba mile naivní, aniž by to pojmenování bylo nějaké vzádálené (pravděpodobné) skutečnosti. Ale ještě jednou, pokud napíšeš "malá otázka" a hodíš za ní tři otazníko-vykřičníky, mám asi opodstatnění se domnívat, že se jedná buď o "dotčený výkřik" nebio ironii. Z hlediskla úrovně tvého psaní, bych asi řek, že se jedná o ten výkřik:) Tak jsem ti chtěl jen jaksi vysvětlit, že se mýlíš - v tom co vydáváš za poezii i v tom, jak reaguješ na poznámky. Ale to je můj jistě subjektivní dojem a objektivní skutečnost může být pochopitelně jiná. :) sme si hezky pokecali viď? P.S. konečník je jistý orgán... (měla si asi namysli poslední slovo, otázku v závěru, ten šťouchanec místo tečky, frajerskou vývrtku...aj. doporučuji si přečíst Cyrana a jeho baladu v burgundském paláci, tam taky jeden "konečník" dostal na frak :)
<reagovat 
 smrtka (Občasný) - 3.9.2006 > Opíječ tchýní> Takhle by to mohlo vypadat, že mě odsuzuješ... Zbytečně mě soudíš, když mě ani neznáš... Podle úrovni tvého psanného projevu bych řekla, že se mě snažíš akorát tak pořádně shodit a dokázat mi, že jsem naprosto k ničemu... Všechno otáčíš o 180°... samozřejmě ve svůj prospěch...
No, bohužel básničky nejsou nic jiného než poezie...a  próza ani novinový článek to opravdu nejsou... Chováš se jako kdyby mi bylo 50 a psala jsem už nejmíň 30 let... Vím, že mám stále co zlepšovat... ale stále se najdou lidé, kteří píšou hůř než já... to musíš uznat i kdyby jsi nechtěl...
Ten konečník tam byl použit záměrně... a ty mě prostě chytáš za slovo...
Jestli ti má reakce tří otazníků připadá jako dotčený výkřik, tak tě musím zklamat... protože to tak vůbec není... Neznám jediný důvod, proč bych měla být dotčená... Ty snad ano...?
Já si ráda povídám... obzvlášť s tebou...
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 3.9.2006 > smrtka> tak fajn, bylo to zábavný, bylo toho hodně, ale taky toho bylo dost, ne? Zatím se měj:)
<reagovat 
 smrtka (Občasný) - 8.9.2006 > Opíječ tchýní> také bych řekla, že toho bylo příliš... ale já pouze reagovala... :-)Taky se měj hezky a zas někdy napiš... :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter