Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
straka-pud
Autor: frency (Občasný) - publikováno 3.8.2006 (14:35:06)

stromy sešplhaly

podívat se

ke zbytkům roztrhané straky

 

že do borůvčí

zapadl někam postříbřený vítr

 

ale chumly

vypeřené škubanci

krahujčího hladu

 

mlčely jen kočičí zlato

 

šperk mhouřil se

v neprozrazenu

 

zakován do plechů

zakázané skládky

 



Poznámky k tomuto příspěvku
blondýna (Občasný) - 3.8.2006 > až na ten ekologický konec a neprozrazeno:-)
<reagovat 
 frency (Občasný) - 3.8.2006 > blondýna> ...prozraď, proč Ti neprozrazeno nesedí?
<reagovat 
lukáš b. (Občasný) - 3.8.2006 > já už opravdu nevím, co bych ti měl vykládat...

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 frency (Občasný) - 3.8.2006 > lukáš b.> ...tak tohle je na mě moc abstraktní:-)
<reagovat 
lukáš b. (Občasný) - 3.8.2006 > mi někam zmizelo to déčko, tak ho tady vracím...
<reagovat 
lukáš b. (Občasný) - 3.8.2006 > tak ono se vrátilo tam kde bylo... ale teď už jdu

<reagovat 
lukáš b. (Občasný) - 3.8.2006 > no, platí to, co jsem ti už jednou napsal, že se mi líbí provázanost metafor (straka - stříbrný vítr - kočičí zlato mlčení - šperk)... přitom ale umíš odhadnout míru komplikovanosti... a konečně: co považuje blondýna za ekologický konec, je obecnějším a velmi sympatickým rysem tvé poetiky, která sice ráda chodí na procházky, ale nezavírá oči před tím, co narušuje kýženou idylu... tak, ale přístě už ti určitě za něco musím vynadat!
<reagovat 
 frency (Občasný) - 3.8.2006 > lukáš b.> ...tý brďo..už pychnu:-)...né, vážně díky, to jsem ani sám nevěděl...a šanci mi vynadat ti určitě dám, nemám strach:-).
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 3.8.2006 > neprozrazeno, nekonečno, jsoucno, nicota apod= tonoucí se stébla chytá.
<reagovat 
 frency (Občasný) - 4.8.2006 > blondýna> ...to jako, že autor neví, tak napíše nekonečno?:-)
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 4.8.2006 >
Body: 4
<reagovat 
 frency (Občasný) - 4.8.2006 > Leodegrance> ...bylo by utrousit pár slov?
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 4.8.2006 >

Co říká blondýna, na tom něco je, i když mně to zas až tak nevadí, neprozrazeno i ekokonec. I tak to na mě ale napůl působí, jakožes nevěděl, jak skončit, anebo naopak nevěděl, jak konec dobře ztvárnit; kapku se to rozblemcává. Mně chytil za oči stříbrný vítr, to mi hned vyskočil Šrámek a při znovučtení jsem ho musel surově odhánět. Pak to ještě zabilo to kočičí zlato. Ono to spolu mluví, to ano, ale jaksi mimo tvoji vlastní obraznost, jestli mi rozumíš. Nebo možná mimo moji percepci... Moc se mi ale líbí ty ostatní obrazy první půle. No a název... hodil by se k lehkovážné hříčce, tady to moc nesedí.

Tak jsem tě snad nenasral.


<reagovat 
 frency (Občasný) - 4.8.2006 > Leodegrance> 

...díky..s tím koncem jsi to trefil...ze stříbrného větru jsem měl zprvu trochu strach, ale on se do té "kovové" složky hodil, tak jsem ho tam nechal...s tím, že to kočičí zlato zabilo ale nesouhlasím, protože to je právě to, co straky nejvíce kradou a co se někde porůznu bliští...název, o tom žádná, rechtuješ...

 

a ser mě klidně dál

 


<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 4.8.2006 > frency> Nezabilo sémanticky ve smyslu toho, že rozvíjíš tu "kovovou složku". Ale je to skoroklišé, který jen stvrdilo ten Šrámkův stříbrnej vítr. Takže zabilo ve smyslu jakési poetické obraznosti. Takže takhle jsem to myslel.
<reagovat 
 frency (Občasný) - 4.8.2006 > Leodegrance> ...OK...díky za vysvětlení
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 11.8.2006 > zaujala. líbí.
<reagovat 
 frency (Občasný) - 13.8.2006 > Lhostej> ...děkuju pěkně:-)
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 15.8.2006 > Nejblíž asi jako Leodegrance, ať to tu zbytečně neopakuju. Ovšem podstatně víc mi vadí ten stříbrný vítr. Nejen pro tu konotaci se Šrámkem, ani významově tam nenacházím propojení, ale možná mi v tom brání právě ta prvoplánová šrámkovská představa.
Body: 4
<reagovat 
 frency (Občasný) - 15.8.2006 > Naty> ...on je vlastně spíš postříbřený:-)...změním to tam rovnou...významově se propojuje se strakou, jež jde po všem lesklém a do borůvčí ho upustila...děkuju za názor
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 21.8.2006 > zajímavý aspociační řetěz, ale dá se docela dobře vysledovat, aspoň si myslím já :o)
s postříbřeným větrem je to jistě lepší
Body: 4
<reagovat 
 frency (Občasný) - 22.8.2006 > Kelly> ..co je aspociační?..to mi ňáko hlava ani google nebere:-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > frency> péčko je tam navíc a já měla o klávesu víc pod prstem ;o)
<reagovat 
 frency (Občasný) - 22.8.2006 > Kelly> ...teď už se chytám i bez Googla:-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.8.2006 > frency> myslíš bez Gogola ;o)
<reagovat 
frency (Občasný) - 22.8.2006 > ...bez toho taky:-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter