Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O bouři už potolikáté
Autor: ma.larysava (Občasný) - publikováno 9.8.2006 (15:55:14)
Otřesy nebe
protínané křivkami světel
hluší krajinou

jako decibely z vesnické diskotéky

udušeny bílou,tvarohovou tmou

za bití(m) deště



Plané záchrany jež vyšly vniveč
už jen za doznívajícího
kuropění rána


Odhozená naděje,
kulhá se
nechtěním připosraná


Poznámky k tomuto příspěvku
ma.larysava (Občasný) - 9.8.2006 > Heh díky,btw.super nick;)
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.8.2006 > Poslední dvě strofy
<reagovat 
paranoid_android (Občasný) - 9.8.2006 > první část je jenom omáčka -- ta druhá je skvělá a závěr masakr.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 9.8.2006 > paranoid_android> 

...jako Db z vesnické diskotéky...nebál bych se přirovnat - skoro tak krásné jako...

Dále dle p.a.


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 9.8.2006 > mně to přijde moc chtěný. Ale v momentálním bahýnku, co totem zaplavilo bůhvíodkud, docela osvěžující
Body: 3
<reagovat 
 ma.larysava (Občasný) - 9.8.2006 > Leodegrance> No aspon že tak:)...jinak pravda,ono to asi bylo dost chtěný.
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 9.8.2006 > souhlas s eLkem
<reagovat 
 Folëa (Občasný) - 9.8.2006 > MiKa> Nechci se nějak dotknout místních mistrů (a to nemyslím vůbec ironicky, ale se vší úctou), ale někdy mám pocit, že na nové pisatele jste poněkud...příkří? Chápu, že je dobré naznačit radši už ze začátku, že vyjadřování se tímto směrem nevede pro některé z nás k úspěchu. A přesně proto jsem se sem aspoň já přihlásila, abych to zjistila. Přesto všechno, možná by to šlo jemněji. Jestli vám tyto řádky přijdou hloupé, je to možné a řekněte mi to. Mám ale právo vyjádřit se a tak to dělám.
<reagovat 
 ma.larysava (Občasný) - 9.8.2006 > Folëa> Ahoj, mě je blbých šestnáct, poezii zas až tak moc nečtu, tudíž se absolutně nevyznám a jsem ráda za cokoliv co mi tady kdokoliv napíše.Psaní je poslední dobou má jediná zábava a proto se v něm chci zlepšovat k čemuž potřebuju slyšet: holka,takhle fakt ne:))No takže mě osobně to neva...
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 9.8.2006 > Folëa> hele, já nejsem žádnej zdejší mistr - ty máš samozřejmě právo se svobodně vyjádřit, hodnotit apod. - to samý právo mám já - známky, který rozdávám, nedávám z nějakýho plezíru, že chci někoho zastrašovat apod., ale protože mám z daný básně ten pocit - je to moje individuální hodnocení, se kterým nemusí ostatní souhlasit a který nemusí být bráno za bernou minci, tož asi tak
<reagovat 
 Folëa (Občasný) - 9.8.2006 > MiKa> Neboj,neříkala jsem, že ty ten mistr jsi.:o) Samozřejmě, známky jsou hodnocení z osobního pocitu, jen mám někdy dojem, že až můžou vytvořit nechuť autora k literatuře vůbec. Ale to je jen osobní názor. Tož doufám, že moje vyjádření mě nepostavilo do světla neustálého pomlouvače a hledače chyb. Nikoho jsem se nechtěla dotknout a pokud se stalo...omlouvám se.
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 9.8.2006 > Markéta Kainová> co se tebe týče, mám pocit, že v tvých básních cosi je, jen občas sklouzáváš k laciným efektům - ale jsi ještě hodně mladá, určitě se vypíšeš
<reagovat 
 ma.larysava (Občasný) - 9.8.2006 > Folëa> Já sem to nepochopila,že jsem ten mistr,to fakt ne:)) Jen že mi ty kritiky nevadí,právě naopak.No opak je vadí,tak to zase ne.No prostě chápeš:))
<reagovat 
 ma.larysava (Občasný) - 9.8.2006 > MiKa> Doufám:)
<reagovat 
skold (Občasný) - 10.8.2006 > jak mám rád provokování, tka s emi paradoxně ten závěr nezamlouvá a abstraktní bílá tma je přehnaná..taková lepší trojka
Body: 3
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 10.8.2006 > jako Leo.
<reagovat 
prelda (Občasný) - 10.8.2006 > myslim, že dobrý, první polovina se mi zamlouvá víc
Body: 4
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 10.8.2006 >

Já se klidně rozepíšu, i když rozhodně nejsem ten nejnamistrovanější machr a nejnamachrovanější mistr. :-)) Na to, že je ti 16, je tahle věc až podezřele dobrá, já bych tohle ve stejným věku nejspíš nedal.

Zbytečně popisné, tedy že nic nepřidávají k atmosféře obrazů a básně jako celku, mi přijdou jen ty decibely z vesnické diskotéky. Ten zbytek líp než dobrej. Jen mi to přijde zbytečně neprovázaný, k čemuž přispívá i grafika. Jakože spolu obrazy v jednotlivých odstavcích hovoří jen tak zlehka. Jen jako myšlenkové nebo obrazné nástřely. Takhle, jakoby lehkým perem, tady píše dost lidí, nic proti. Ale struktura básně má mnoho rovin a mě vždycky potěší, když vidím, že se s nimi autor snaží pracovat v co nejširším spektru. Že se snaží svou autorskou jedinečnost opírat nejen o neotřelou obraznost nebo o výrazově bohatý slovník. Ale o obé a ještě o spoustu věcí k tomu. Myslím by ti prospělo nepsat v jednom zátahu, ale spíš způsobem poznámek, které dáš uležet a pak použiješ, třeba i jinak, než tě původně napadlo, a konzistentního přemýšlení, co a jak chceš vlastně říct.

Pro srovnání, koukni na nick martinez. Úplně jiný styl než ty, ale také by potřebovala s texty více pracovat...


<reagovat 
 ma.larysava (Občasný) - 10.8.2006 > Leodegrance> Jéé tý jo díky za tu kritiku;) Máš naprostou pravdu s tím uležením nápadů atd.,většinou píšu fakt strašně rychle na jeden zátah,jsem asi ještě moc dětská na tohle,netrpělivá,ale vezmu si to k srdci;)Co se týče grafiky jsem si toho vědoma a budu se taky snažit, i když tady mám omezené možnosti,protože publikuju přes starý formulář,nemám totiž explorer,ale i tak se pokusím,aby to nějak vypadalo:)A hezký den přeju;)
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 10.8.2006 > Markéta Kainová> Nemáš zač. S tou grafikou je to jasný, tady jsem to ale myslel především tak, že máš v básni zbytečně moc luftu...
<reagovat 
čtenář ivo hary - 10.8.2006 > Ahoj - myslím, že jsou na Tebe - přes názory vyjadřující poněkud i opačné mínění - zdejší "Mistři" docela hodní. Mně barbara samozřejmě konec odrovnal (v dobrém). :-)
<reagovat 
afro (Občasný) - 11.8.2006 >

Celkem slušný... začátek - taková příprava na finální ofenzívu... líbí se mi, že to nevyznívá pateticky...

 

Jo a na šestnáct (určitě zbožňuješ, že se tu oháním věkem ) je to hodně dobrý... v porovnání s afrikou...


<reagovat 
Pablitofracek (Občasný) - 12.8.2006 > Zaujala mě, i když jsou tam různé obratové střety pomalu vztřebatelné
Body: 4
<reagovat 
 Čtenář - 12.8.2006 > Pablitofracek> gramatika mě dusí ...:( ještě jsem ji pořádně nevStřebal ..:)))
<reagovat 
damika (Občasný) - 15.8.2006 > Souhlasím s MiKou, včetně pocitu, že v tom nacházím cosi. Chce to čas a kokat do sebe, ne po druhých.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter