Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Malíř a mladý poeta z kolekce Múzou políbená
Autor: prelda (Občasný) - publikováno 21.8.2006 (15:01:49)
další ve sbírce>

Malíř a mladý poeta

 

Tak jako malíř – paletu, barvy a štětec

pečlivě si připraví,

vezme si mladý poeta  tužku a papír,

když se u něj múza zastaví

namísto štětcem, slovy  on maluje,

namísto barvou, pocity čaruje,

 

Ať malíř či mladý poeta,

oba chtěli udělat díru do světa.

 

Malířův obraz však déšť smyl

a mladíkovu báseň vítr uloupil.

 

Oba teď jen holé ruce mají,

však barvy z toho barevného plátna,

neztratily se – koukněte se na tu duhu,

jak se tak pěkně kroutí, jak se nese.

 

A ten mladý poeta,

po duhovém mostě,

vykročil znovu do světa,

a jeho kariéra roste.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
born to be child (Občasný) - 21.8.2006 >
Body: 1
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 21.8.2006 > y máš bohužel pocit, že když se ti to rýmuje, je to hned básnička. Ale není, není.
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 22.8.2006 > ztratila> 

díky za komentář,

 

jsem ráda, že víš, jaký mám pocity, to štěstí každý nemá

 

 


<reagovat 
prelda (Občasný) - 22.8.2006 > Jinak samozřejmě všem děkuju za jejich komentáře....
<reagovat 
Bronty (Občasný) - 21.8.2006 > Je to docela dobrý, vázaně nevázané verše se mi líbí. Malíři a sochaři ve starém Řecku neměli své múzy, jako básníci. Jejich počínání bylo považováno za řemeslo (ale ty to tam vlastně píšeš o tom poetovi). Má to dobrý konec.
Body: 3
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 22.8.2006 > Brontosaurus> ahojky - díky za poučení o múzách - minulej tejden jsem viděla nádhernej obraz, jak múza navštívila - asi zrovna básníka, fakt nádhera......
<reagovat 
 Bronty (Občasný) - 22.8.2006 > prelda> 

Ahoj !

  Dokonce vím, která múza byla pro který druh básníckého umění.

P.S. Teď nemám vůbec čas, tak se Ti ozvu po obědě.


<reagovat 
prelda (Občasný) - 22.8.2006 > díky za komentáře
<reagovat 
dj_salinger (Občasný) - 21.8.2006 > Text je velmi naivní. Původně jsem chtěl napsat roztomile naivní, ale ne. Celé to podporuje i použitá kurzíva, v prázdném prostoru už schází jen obrázek postavy ve vlajícím plášti, kterak pochoduje po duze!
Bohužel i vázaný verš se chová místy značně nevázaně, celkový dojem velmi rozpačitý.
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 22.8.2006 > dj_salinger> 

díky za komentář.....

 

Už jsem si zvykla, že jsou podle ostatních mé básně naivní, ale zajímalo by mě, co ti přijde naivní i na kurzívě? To už je asi trošku přehnané, ne??????

 

Myslíš si, že tvrdá realita se píše - tučně, všude tvrdá Y a bez kurzívy

 

a naprostá naivita kurzívou..? To snad ne?


<reagovat 
 dj_salinger (Občasný) - 22.8.2006 > prelda> Promiň, psal jsem to v těžkém hnutí mysli, uznávám, že jsem se mýlil. Už dlouho jsem tak neskutečně inteligentní a svěží dílo nečetl. A grafická úprava onu dokonalost rámuje s espritem a vkusem hodným arbitra elegantiarum tvých kvalit. Kaji se, rvu si roucho a na hlavu sypu popel!
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 22.8.2006 > dj_salinger> proč hned ta ironie....... já nepotřebuju a ani nečekám, že mě tu bude někdo chválit do nebe..... jen mě prostě dostala ta "naivní kurzíva".......
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 22.8.2006 > Bohužel rýmované básně zde nefrčí...ale piš jak srdce káže...Báseň má děj a je srozumitelná..to se tady nenosí...zkus napsat něco divočejšího. Tato báseň vůbec není špatná, ale ještě bych si s ní pohrála, být tebou...
Body: 5
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 22.8.2006 > ALISSIE> díky
<reagovat 
 Čtenář - 23.8.2006 > Smetiprach> Smetiprachu, myslím, že ty jsi fakt unikum. Tohle je hnusný a nic jinýho než hnusný. Možná se ti nelíbí, co Prelda píše (takovejch je víc), ale nikdo tě to číst nenutí. Někde jsem tady zahlídla: "nenapadejte ostatní" nebo něco podobnýho, tak by ses toho mohl držet. Každej se tu vyjadřuje svým způsobem a to, že "to tady zrovna nefrčí" není důvod k tomu, abys někoho posílal do .... Pokud chceš psát kritiku, tak to příště dělej slušně.
<reagovat 
 čtenář kuk - 22.8.2006 > Smetiprach> takže " PITOMCŮ " píšeš, ano? Hmm, myslím, že největší pitomec jsi tady ty.Proč urážíš druhé, každý má právo svou volnou chvíli užívat dle svého soudu.Zatím tady frfláš jen ty!!!! Zatáhni se do ulity a nebo jdi k vodě :o)))..
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 22.8.2006 > Smetiprach> 

tak to tak neprožívej  

 


<reagovat 
 rollerpeas (Občasný) - 23.8.2006 > čtenář> Omlouvám se, zapomněla jsem se přihlásit. Psaní anonymů je taky nepěkný, tak se hlásím k té promluvě Smetiprachovi do duše.
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 23.8.2006 > rollerpeas> 

díky, taky jsem si nejdřív říkala, že ho drobátko odpálkuju, ale pak jsem si řekla, že mi za to nestojí - ale co - jeho nick nám všem napoví - SMETE všechno snadno pod stůl.

 

Občas mi to tu přijde, že se autoři nevěnují nové tvorbě, ale co nejlepším kritikám básní ostatních.........

 

 

 

 


<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 23.8.2006 > Pod díly, jako toto, uvažuji o zavedení mínusových bodů.
<reagovat 
prelda (Občasný) - 24.8.2006 >

hm, tady je to stejně zajímavý - básně o hovnech tu frčí, ale za tohle by hold byly mínusy, asi se s tim budu muset smířit.

 

Jinak díky za komentář


<reagovat 
prelda (Občasný) - 24.8.2006 >

Když tak nad tim uvažuju, tak tady by mi možná ty mínusový body mohly opravdu lichotit - přijde mi, že tady frčí dílka, který nemají hlavu ani patu


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 24.8.2006 >
Body: 1
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 25.8.2006 > Láska a city se tu moc nenosí, což Ti vadit nemusí. :-)
Taky jsem psala o malíři. Takže Tvé zpracování i pojetí je mně blízké. Mně se moc líbilo. :-)

Komentáři se nenech odradit.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 25.8.2006 > sibyla> 

ahojky,

 

díky za komentář, bodíky a tak.

 

Určitě se odradit nenechám, protože píšu strašně moc ráda.

 

a tu tvou radu - ve zprávě určitě využiju.

 

pa


<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 26.8.2006 > prelda> Já taky píšu moc ráda. :-)
ahoj
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 0 0 0 0 1 1 7 (8) 10 12
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter