Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Den uštknutý vázankou
Autor: Claw (Občasný) - publikováno 28.8.2006 (14:15:58)

Den uštknutý vázankou

 

 

I

 

porce cukrové vaty pro mlsný jazýček

den jako z tulipánu

 

v cukru letu

přeletíme přes zebru

 

černá a bílá

až oči přecházejí

 

To je to pravé?

 

 

II

 

ulice se prý kosí za noci

na předměstí čeká opuštěný sál

 

všude se krčí kočičí zlato

 

do rohů spadlo listí

už minulý podzim

 

vše, co by sis přál - jen

 

nezmeškat

 

 

houpačky už natahují

 

 

III

 

jdeš

 

kalhoty máš o hlavu kratší

a v mysli ti bdí šedá krysa

 

varhaníci křičí páté přes deváté

 

někdo tu až příliš tříská do bicích

 

 

IV

 

tady se to láme

 

už večer tě měl varovat –

do ulic vyšly křížaly

co rostou po dešti

 

šly těžce

 

 

V

 

najednou – ticho

 

bubeník rozmýšlí další tah

ze všech stran obklopí tě strach

 

víš - dnes zkřivení vlásku na hlavě

 

neujdeš

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
holger (Občasný) - 28.8.2006 > I.  II.  III.IV. V.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 28.8.2006 > Pěkné,zajímavé postřehy ... zdánlivě jednoduchý a běžný příběh, jakoby obyčejný, veselý i trošku smutný ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 28.8.2006 >
<reagovat 
frency (Občasný) - 29.8.2006 > ...láme se to přesně, jak je psáno...pro mě první půlka do zlomeniny:-)
Body: 4
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 29.8.2006 > frency> jsem velmi mile potěšena, že se to i pro tebe láme tam, kde se to zlomilo.
<reagovat 
 frency (Občasný) - 29.8.2006 > Claw> ..bylo to s nápovědou,ale i tak...
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 29.8.2006 > frency> já vím.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 30.8.2006 > Pěkné, včetně názvu.
Body: 5
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.8.2006 > Naty> 
<reagovat 
dj_salinger (Občasný) - 30.8.2006 > Některé věci se mi tam líbí, že bych ti je i ukradl. jeno si ale vysvětlit nedovedu, proč ta změna fontu u posledních dvou? Úmysl?
Body: 5
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.8.2006 > dj_salinger> ad tady se to lááme
<reagovat 
 dj_salinger (Občasný) - 30.8.2006 > Claw> Aha, ono je to až takhle. No, promiň lehkou výtku, ale nešlo alespoň použít jiný bezserifový font? Mně to takhle přišlo spíš jako omyl. Ale to je asi jedno, jak se zdá, jsem jediný a jak známo testis unus, testis nullus (nebo jak se to píše). :-)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.8.2006 > dj_salinger> 

 ona to byla dokonce výtka?  (unus testis - nullus testis) U nás se říká někdo rád holky, jiný zase vdolky.


<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.8.2006 > dj_salinger> vlastě by to logicky mělo být to s vlaštovkama. Ještě mě napadlo - nevím proč:  zemře-li otec, zemře chleba, zemře-li matka, zemře vše a neexistuje špatné počasí, ale jen nevhodné oblečení.
<reagovat 
 dj_salinger (Občasný) - 30.8.2006 > Claw> Ó ano, výtka, jsem neskutečně drzý a bezohledný, totiž.
Děkuji za opravu, byl jsem líný googlovat. :-)
<reagovat 
 dj_salinger (Občasný) - 30.8.2006 > Claw> Ano. :-)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.8.2006 > dj_salinger> 

Óóóóóóóó výtka a já to ani nepoznala. Asi musíš být o krapet víc drzý.

Raději listuju - tedy pokud mám z čeho a pokud si ještě pamatuji, kde to asi tak bylo.


<reagovat 
 dj_salinger (Občasný) - 30.8.2006 > Claw> Listovat nebylo kde, drzejší budu. :-)
Hezký večer.
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 31.8.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
army of me (Občasný) - 2.9.2006 >
Body: 5
<reagovat 
travička (Občasný) - 4.9.2006 >
Body: 5
<reagovat 
S...třepem (Občasný) - 30.9.2006 > ...
Body: 5
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.9.2006 > S...třepem> A to jsi jako přečet nebo si jen bobkuješ?
<reagovat 
 S...třepem (Občasný) - 30.9.2006 > Claw> no dovol
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.9.2006 > S...třepem> 

Nechci ti křivdit, ale taky do tebe vkládat plané naděje.


<reagovat 
 S...třepem (Občasný) - 30.9.2006 > Claw> 

I. prima hra se slovy, vadí mi poslední řádek

II. atmosférka! Nesedí mi od: "vše co by sis přál..."

III., IV., V. bez výhrad

 

svěží, hravý a má to i vnitřek


<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.9.2006 > S...třepem> 

I. poslední řádek je pomyslnou otázkou na začátku

II. od vše co by sis přál ti nesedí nejspíš proto, že není vůbec příjemné něco nezmeškat – prostě ti to evokuje nepříjemný pocit, proto se ti to i nelíbí. Houpačky už natahují vnímám sama za sebe jako nádech. Nádech na konci II. a malou předzvěst, že to ještě bude mít pokračování. Proto, že to je nádech to má zase spíš, dle mého, evokovat příjemné pocity, tak tady nejsem srozuměna s tím, proč se to nelíbí.

 

Ale dokážu si to hezky sama vysvětlit, co?

 

Mám hravé období a doufám, že se to nezapře i do budoucna. Sir Realismus již podává pomyslnou ruku.


<reagovat 
 S...třepem (Občasný) - 30.9.2006 > Claw> no, Pán s tebou a zlý pryč. Mě Sýrařiny většinou moc netáhnou (mimo výtvarný umění)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.9.2006 > S...třepem> každému co jeho jest. Osobně bych neřekla, že nějaký směr nebo oblast vůůbec celý nemusím, jako např. že nemusím milostnou poezii a tak. Vždycky se něco najde, co tě chytne. Řeknu ti, že sýrové výtvarné umění bývá občas trochu mimo...
<reagovat 
 S...třepem (Občasný) - 30.9.2006 > Claw> souhlas! Jak už sem řek - jakmile se někdo utopí ve vlastní imaginaci je to většinou průser :-)))
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.9.2006 > S...třepem> ano tomu rozumím. Je-li ovšem východisko.
<reagovat 
 S...třepem (Občasný) - 30.9.2006 > Claw> brzdi! Psychiatrický diagnózy zase příště :-)))
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.9.2006 > S...třepem> Že by toho bylo na tebe najednou moc?  Neboj, nejsem psycholog ani psi cholog ani psi monolog. Ale vlastně tyhle kecy nejsou úplně mimo mísu ve spojitosti s poezií. Že?
<reagovat 
 S...třepem (Občasný) - 30.9.2006 > Claw> ano
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 30.9.2006 > S...třepem> Ano...kéž by tím slovem všechno tak krásně končilo - jako v pohádce. Brou noc.
<reagovat 
 S...třepem (Občasný) - 30.9.2006 > Claw> dobrou
<reagovat 
Regio (Občasný) - 7.1.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter