Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Zrození z kolekce Světoprázdno
Autor: Ian Storm (Občasný) - publikováno 7.9.2006 (11:45:38)
UBÍJEN TLUKOTEM CHRONOMETRU
PLYNU
S POSLEDNÍM ÚDEREM
POSLEDNÍ ÚDER
SRDCE
ALE JEŠTĚ NE
JEŠTĚ MAJÍ MÉ HODINY
NĚCO ČASU

UNÁŠEN VODAMI BEZ BŘEHŮ
SPLÝVÁM
VODA MI UDÁVÁ TVAR
RYCHLOST I SMĚR
SÍLU I VEKTOR
ROZMAZÁN V KONTURÁCH
NEJSEM SI SEBOU JIST
JEN VÍM ŽE JSEM JÍ
A ŽE ONA JE MNOU

JE-LI TO ONA
A JSOU-LI TU NĚJAKÉ
ROZMĚRY ČI VELIČINY
COŽ VLASTNĚ NEVÍM
NEBOŤ STÁLE POSTRÁDÁM
KONKRÉTNOST
HRANICE
A PŘEDEVŠÍM SMYSLY
KTERÝMI BYCH JE DEFINOVAL

SÁM
SI NEPŘIPADÁM
ANO
DOHODL JSEM SE
SE MNOU SAMÝM
ŽE JSEM

ŽE EXISTUJI
A ŽE VŠECHNO KOLEM JE TAKÉ

ALE TI OSTATNÍ
MNOU PROPLOUVAJÍ
DÁL
PROLÍNAJÍ SE
MÝMI OKAMŽIKY
STEJNĚ NEUCHOPITELNÍ
JAKO TENHLE NESVĚT
JAKO SAMA PODSTATA
MÉHO BYTÍ

NE ŽE BYCH JE MĚL
ČÍM UCHOPIT
A PROČ BYCH MĚL CHTÍT
A PROČ CHCI
A JAK SI TO UVĚDOMUJI
V JEDNOTĚ
NEMÍSTA
NEČASU
A NEDĚJE

JEDINOU ODPOVĚDÍ
SI MOHU BÝT
JEN JÁ SÁM
TI
OD NICHŽ SE VYHRAŇUJI
MAJÍ CO DĚLAT
ABY VŮBEC BYLI
A KDO VÍ
JESTLI JSOU

TŘEBA
SE JEDNOU NĚKÝM
STANU
KDYŽ MI TO DOVOLÍ
BŮH
PRŮBĚH
A TŘEBA
ÚPLNĚ POSTAČÍ
SE ROZHODNOUT

A TAK ZAČAL
A BUDE TRVAT
AŽ DO PŘÍŠTÍHO
ZAČÁTKU


Poznámky k tomuto příspěvku
Lin Sien Ti (Občasný) - 7.9.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Matala (Občasný) - 7.9.2006 > jo, tak tohleto mohu :))))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 7.9.2006 >

Pseudofilo blábolilo


<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 7.9.2006 >
Body: 3
<reagovat 
macho (Občasný) - 7.9.2006 >

Ty máš asi v sobě pěkný zmatek, mohla by to být za jistých okolností, snad, semiotická práce o významech, logice a smyslu.

Protože mi to silně připomíná napodobeninu prací Umberta Eca "Opera operta, nejblíže k tomu "Ostrov včerejšího dne"( pasáž o člověku a stromu ), nechám ostatní se výjádřit, ale u mne tak 2b.


<reagovat 
Barča (Občasný) - 7.9.2006 > Zdá se mi to velmí zajímavé, ale druhá polovina ( asi tak ) už je nějak rozvleklá .... a ztrácí to pak celé dynamiku, myslím ..... Ale zezačátku mě to nadchlo !

Tenhle styl se mi líbí.
Body: 4
<reagovat 
dj_salinger (Občasný) - 8.9.2006 > Pes si požiera chvost - ak už pátrame po (ne)zmysloch, treba dôkladne. Ďalej rozvláčnosť, nakopenie slov. Druhá strofa ma zaujala komplexnosťou, bola by vhodná na samostatné publikovanie.
Body: 3
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 19.10.2006 >

Ale mi to naopak přijde jednoduché... nic zvlášť k nepochopení tam není, vše je vyřčeno, řečeno a dlouze okecáváno, dopovězeno; volnost pro čtenářův vlastní výklad, fantazii, rozum či co dalšího ještě může na text uplatnit jsi příliš neponechal, k čemuž příspívá i nenápaditý básnický jazyk, který pokud už nějaký ten nástroj použije, nevyhne se výpůjčkám, vyprázdněnosti klišé... a to celé činí pro mne celek téměř až k nesnesitelnosti nudným, soběstředně "filozofujícím" sebezpytem, který mně jako vnějšímu pozorovateli nic nepřináší, nedotýká se mne.

 

Jen tak pro zajímavost - aniž bych onen samotný fakt kritizoval jako nepatřičný, proč je příspěvek zařazen v kategorii Klasické verše? Je k tomu nějaký jiný důvod, než že jsi se tak zkrátka rozhodl?


<reagovat 
 Ian Storm (Občasný) - 24.10.2006 > miroslawek> Milý ochránce krasomluvy Miroslawku, četl jsem si tvé básně a získal jsem z nich takový pocit, že stojíme na opačných stranách barikády obsah/forma. Možná ti to ještě nikdo neřekl, ale i složité věci se dají vysvětlit jednoduchými slovy a některé texty mohou mít tak složitý význam, že to třeba i tak zdatný literát jako ty nepochopí. Taky bych mohl tvou poetiku rovnou smést se stolu, ale neudělám to.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 24.10.2006 > Ian Storm> 
<reagovat 
Ian Storm (Občasný) - 11.9.2006 > Jestli jsem to pochopil správně, tak je mé básni vytýkána rozvláčnost a jistý specifický druh nesmyslnosti - pseudointelektuálnost. S čistým svědomím prohlašuji, že tahle báseň smysl má, na začátku její tvorby byla totiž myšlenka a až do poslední kaňky se jí nepustila. Je mi sice líto, že ji někteří nikdy nepochopí, ale tak trochu jsem s tím počítal, neboť jednoduchost (která mi byla v jiných básních často vytýkána) si tentokrát opravdu vzala dovolenou. Navíc jsem plně přesvědčen, že tato báseň není pseudointelektuální (jak se mohou mylně domnívat pseudointelektuálové), nýbrž intelektuální (jak se mohou správně domnívat intelektuálové).A teď k rozvláčnosti. Kdybych se domníval, že každá ze slok je o tom samém, nebo že dvojnásobné užití třeba slova "třeba" je zbytečné, neobtěžoval bych se je vůbec psát, neboť jsem od přírodý líný. Co se podobnosti s díly Umberta Ecca týče, beru to spíše jako kompliment, jelikož jsem je v životě nečetl a jsem rád, že jsem se skrze vlastní usílí dopracoval k podobným myšlenkám či snad podobnému stylu jako nějaký slavný autor. Jestli jsem tímto nározem někoho z vás urazil, to je mi vlastně úplně jedno, protože jsem upřímný a navíc se jen stěží kdy mohu dopracovat mistrovství některých z vás v nevybíravosti. No a před tím než mi začnete vyčítat mou aroganci a neschopnost přijmout konstruktivní kritiku byste se mohli zamyslet nad faktem, že za celým tímto manifestem stojí jedině zoufalství - zoufalství nad nevraživostí vůči mé poezii jako celku, což je přinejmenším poněkud zvláštní, neboť každá z mých básní je pomalu jiným žánrem. Tak a teď, když jsem si přečetl, co jsem vám to vlastně napsal, jenom doufám, že mě úplně nezatratíte.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 13.1.2007 > Ian Storm> Anis to nemusel psát tak dlouhý - seš mrtvej!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter