Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 3.6.
Tamara
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Přespříliš pil až přišel podzim
Autor: tichotam (Občasný) - publikováno 11.9.2006 (20:03:21)


 Šílená svině (Občasný) - 15.9.2006 > tichotam> Nechme tedy koně koňmi, mají vetší hlavu, jak se říká... S tím Skyflocem by se dalo polemizovat a nakonec i s tebou, zda má/máte pravdu, když hovoříte o "koni jakožto o koni". Dalo by se polemizovat i se mnou, že koně domácí nežerou jen melasu, ale spořádaj kde co... ano, ano můj text je provokační, souhlasím, trochu sem se u toho i bavil, ano, ale třeba říci, že s provokací si začal ty, ne? Ale nechme i to, beztak by to nikam nevedlo. S tvou básní je to na jednu stranu jednoduché, na druhou stranu složité až hrůza. Co tím myslím? Tak to jednoduché nejdříve: První verš je jen taková evokace nálady, prostředí, sychrava. V pořádku - ale z mého hlediska je tam zbytečně kladen důraz na to vlhko (hned třikrát v jednom verši). "sesedlo pole, usnul ků'n" je hezký obrat, trochu jsem se do něj pustil, ano byla to provokace, ale je to hezký obrat (podle mě a jak se zdá i podle jiných). Další dva verše jsou pro mě taková mladická "kýčovka" , taková romantická slzička - vlašťovky, hořet, jih...svítilna...už by mi tam chyběla jen bílá velryba, ale k těm vlašťovkám snad asi bílej jelen... No, já chápu, že se člověku na podzim stýská po vlašťovkách (zvlášť když je sychravo, ale nezlob se, zas tak zajímavé to není - obrazně ani myšlenkou. Poslední verš je taková koncovka z nouze ctnost. Úderné, má to dokonce i nějaký takový vachrlatý smysl, ale prostě nouzovka - sečteno podtrženo u mě dva body (jeden zajímavý verš), jinak slabé.
Teď to težší: hodnotit poezii (s vědomím, že to víš, možná nevíš) je dost ošemetná věc. Lze k tomu také přistupovat různě. Já k tomu přistupuji spíše emocionálně stylem líbí- nelíbí, někdy zkusím (spíš naznačit než přesně detekovat), co se mi nezdá. Tvá báseň na mě nepůsobí nijak špatně, ale špatně na mě nepůsobí na totemu vetšina básní, ale snažím se je, pro sebe i popřípadě autora (nebo pro autora a pak pro sebe) nějak odstupňovat, upozornit na kvalitu, nekvalitu ap. Ty chceš o své básni hodně vědět, znát reakce, rozebírat je, popřípadě možná polemizovat...já to chápu...ale pro mě osobně ta báseň není tak výrazná, abych něco zdlouhavě vysvětloval a rozebíral (ačkoliv tak paradoxně činním). Jako autor musíš pochopit (možná chápeš), že na straně čtenáře není tak velká potřeba zaujmout k dílu názor, jako na straně autora - který bývá někdy až posedlý (často je to záležitost mladšího věku a mála zkušeností) informacemi a názory na své dílko. Někdy si dokonce takový autor (nezřídka zahleděný do sebe a své tvorby) může myslet, že čím víc křiku (ale spíš hluku) se kolem jeho díla nadělá (což někteří rádi podporují) tak je ta báseň hodnotnější... ap. Jak to je ve skutečnosti (co je a není hodnotnější a jak se to pozná, zda na to existuje nějaké obj.měřidlo) já nevím. A myslím, že to ví málokdo. Proto je to tak zapeklité a složité a navíc do toho ještě vstupijí různé "šumy", "lobbingy" a jánevímcoještě. Mně tvá báseň příde příliš jednoduchá, méně propracovaná, mladicky nakyčlá, tak nějak nahodilá méně invenčně.. to ovšem ještě neznamená, že nemůže být pro dalších tisíc lidí fantastická. Můj názor je jen názor jednoho. Napsal jsem ti k básni asi dva řádky (na totemu velmi standardní, myslím), dal nízké hodnocení a ty hned...že si mám sundat brejle, že asi špatně vidím..., protože v tvé básni, je toho víc, než jsem přečetl. A co když, čistě hypoteticky, tichotame, i to nejhlubší, co si myslíš, že jsi do té básně dal, já považuju za takovou průměrnou "atmošku" skoro bez hloubky? P.S. Ale měním hodnocení ze dvojky na trojku. (ale zas na druhý straně, jsou to jen čtyři verše, takže tak 2,5)
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Šílená svině
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter