Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O dni, kdy pršel olej..
Autor: Loser82 (Občasný) - publikováno 11.9.2006 (21:35:06)


Tak vy vopravdu nechcete slyšet tu historku? ptal se těch lidí znova a znova dědek. Jak bylo tehdá všecko takový lesklý a kluzký...
Ne! odbyl ho fotr. Užs to řikal nejmíň milijónkrát!
Dvě neděle na to už dědka polkl ústav, kam ho s macechou odvezli.
A o měsíc pozdějc už byla kremace.

Umřel asi od žalu nebo co, napadalo Tomáše pořád dokola. Bylo mu z toho připitoměle smutno.

Sháněl se při oslavě dědkovy smrti po čistý sklenici.
Zkus to ve špajzu, kdoví, kde to tady v tom bordelu to všechno měl, zamračila se Tomášova macecha, kdo tohle bude uklízet, to teda nevim, to bych rači nedědila. Zachechtala se.
Rozhodl se zkusit to v kuchyni a cestou tam narazil v chodbě ne dveře na půdu - byly schovaný za závěsem.
Je to vůbec možný? kroutil hlavou. Zapomněl jsem na ně. Úplně se mu z hlavy vytratilo jejich zaprášený žlutý sklo, za kterým jako dítě vídal obličeje a stíny neexistujícíh příšer.
Vždycky utíkal za dědkem do kůlny a pak se k těm dveřím vracel, a znova a znova, pokaždý ho dědek uklidnil, smáli se tomu..
Zapomněl jsem.
Jde po schodech nahoru.
Skřípou.
Najde tam pokojíček ze starých krámů, místo, kam se dalo jedině schovat, když pro něj měla k dědkovi přijet macecha..
Všude prach.
A peří z roztrhaných duchen.
Spousta zvadlýho, mastnýho, šedivýho peří.
Za pavučinou potrhaný záclony je všechno tak, jak na to zapomněl, hračky, skříňka s bižuterií - to byl koutek jeho mámy, když byla ještě holkou, ale to už je dávno... všechno už je strašně dávno..
Znova se mu v dlani zalesknou barevný kamínky, hlavně ty modrý, krásně a krutě, to jak se mu oči naplní slzama - malý okýnko ve štítě se rozpíjí a mrká na něj - připitoměle a smutně.
Jde dolů.
Ty sklenice jsem nenašel, hlásí těm lidem a otáčí hlavu tak, aby neviděli jeho zarudlý oči. Hm, usměje se někdo. Hm.
Nasedá do auta a jede pryč.
Od všech a ode všeho.
Je zas uřvaným děckem - ale dneska je právo bulet na jeho straně.

Vyjede na kopec a kouká na město, kterýho má až pokrk. Do pusy se mu znova a znova lije hořko - chutná to jako gentian, ta vodička na afty.
Škareď mraků přichází záhy, kupy a kupy ohavnejch černejch chuchvalců. Spustí se déšť a obrovský duhově barevný kapky začnou bombardovat širošerej svět a jejich plácání ho pomalu uspí - - všechno je lesklý a čistý a kluzký.


Poznámky k tomuto příspěvku
opožděné zrcadlo (Občasný) - 10.10.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
 Loser82 (Občasný) - 10.10.2006 > lidstvo> Tady taky dík moc..
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter