Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tma,Ticho, Strach
Autor: Frazim (Občasný) - publikováno 25.9.2006 (11:35:26)

Tma, Ticho, Strach

 

     Nad městem se pomalu smrákalo. Poslední sluneční paprsky se prodíraly skrze mraky dolů, na střechy domů a jejich obyvatele. V rozlehlém parku, který se rozprostíral přesně ve středu města, bylo už šero. A pusto. Všichni, kteří parkem procházeli ve dne, náhle zmizeli.

     To samé platilo i o městu jako takovém. Přes den bylo centrum plné života. Otevřené obchody a honosná sídla firem lákaly když už ne přímo k návštěvě, tak alespoň ke krátkému pohlédnutí a zhodnocení. Boční, klikaté uličky, které k městu patřily od nepaměti, byly plné spěchajících. Plné stánků. Ze všech stran se ozývalo volání a nadávky různých obchodníků, kteří vychvalovali své zboží. Město žilo. Žilo takto už po staletí, ne-li tisíciletí. Vlády, režimy se střídaly, ale život ve městě zůstával pořád víceméně stejný. Od úsvitu k soumraku.

     K soumraku. Slovo, které všichni obyvatelé bez rozdílu věku, pohlaví, postavení ve společnosti, nesnášeli. Báli se. Vždy, když nastala chvíle, kdy se slunce chystalo za obzor, bylo město vylidněné. Každý byl schován. Podle svých možností. V domě. V průchodu. Pod mostem. Kdekoliv. Jen aby na ně nedosáhla Tma. A také její věrný průvodce Ticho. Nad tím vším, s posledním zábleskem slunečního kotouče, vládl Strach. Ten byl z nich nejhorší.

     Za vlády těchto tří bylo město tiché, temné a plné strachu.

     Od soumraku k úsvitu.

     Mezitím se na město snesla tma. Náhodný chodec, pokud by se zastavil a měl odvahu, by mohl vidět rýsující se siluety vysokých střech domů, které se zlověstně tyčily k obloze. Nikde by pravděpodobně neviděl žádné světlo, které by prozrazovalo jakékoliv známky života.

     Jen blázen nebo sebevrah by se teď vydal do ulic. Jen sem tam přeběhla krysa, hledající si něco k snědku. A i ta se snažila být co nejméně nápadná.

     Když už se zdálo, že Tma, Ticho, Strach zase vyhrají, objevila se na konci jedné, křivolaké uličky postava. Trochu se klátila, občas něco nesrozumitelně vykřikla, pak škytla, škrobrtla a nakonec soustředila veškeré své úsilí na to, aby vyrovnala balanc. Když se jí to podařilo, spokojeně se usmála a dlouze si lokla z již skoro dopité láhve. Rozhlédla se kolem a snažila se zorientovat. Pak nabrala podle jejího mínění ten správný směr a klopýtavě šla vpřed.

     Po tomto menším intermezzu se opět rozhostilo Ticho. A Tma. A pak se objevil zase Strach. Noc byla právě v té fázi, kdy je všechno ještě černější a tajemnější než kdy předtím.

     „Tak a je to! Po týdnech, kdy jsme museli vyměňovat ve Staré čtvrti plynové osvětlení na elektrické, si docela rád odpočinu!“ spokojeně řekla postava v montérkách.

     „Však jsme taky pracovali! Od úsvitu do soumraku…“ odpověděla postava v plášti. 

    

    

    



Poznámky k tomuto příspěvku
rollerpeas (Občasný) - 25.9.2006 > Boční klikaté uličky bez čárky, nesmysl mi přijde "nadávky obchodníků, kteří vystavovali své zboží" - proč by na něj sakra nadávali, že. "jedné, křivolaké uličky" bez čárky prosím... Časté opakování stále stejných slov. Trochu otrava, o ničem. Nepochopeno asi a nebo je to vážně špatné. Promiň.
Body: 1
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 26.9.2006 > Zbytečně moc patetické a v podstatě je to o ničem...
+ chyby ji/jí, čárky, stylistika...

Body: 1
<reagovat 
čtenář schovanej - 11.10.2006 > Připadá mi to takovej systém " tak a teď něco napíšu za každou cenu i když mně zrovna nic pořádného nenapadá". Ten rozuzlující konec to spíš pohnojil, než aby tomu pomohl. Z poznámek o chybějících čárkách si nic nedělej, takový koniny sleduje jenom blbec. Možná by stálo za to počkat dokud tě nenapadne nějaký skutečný příběh a po zaznamenání bez ohledu na sloh a pravopis na něm začít pracovat. Každopádně se nenech odradit nějakýma pindama co se chytají každé malichernosti které nerozumí (kde je psáno, že prodavači nadávají na své zboží, stačí se podívat do tržnice a uvidíte spoustu nadávajících lidí). Fandím ti, každopádně piš dál. Mimochodem, je to poprvé po dlouhé době co jsem si zde přečetl něco jiného než rýmovačku, obscéní prasárnu nebo ofňukávání života. Jakoby o pořádnej syžet neměl už nikdo zájem. Každopádně jsem z těch přelítostněnejch uplakánků už otrávenej. Jejich prázdný fňukání, nebo obdivování ničoho, hledání kdejakých abstraktních pomateností a snaha o co nejvíce zašifrované smysly do nesmyslů je k pláči a svědčí pouze o literárním úpadku našeho společenství. Pořádnej příběh nikde. Takže si z nějakej pindů nic nedělej a piš a piš a piš ať se to plní smyslnejma dílkama. Nesmíš se zlobit, že chci po tomto výlevu raději zůstat v anonymitě(asi by to snížilo objektivitu vzhledem k mé osobě). Ber to jako bych ti dal 3-4 body.
<reagovat 
Milito (Občasný) - 23.10.2006 > Začíná to dobře, jak děsivá vize budoucnosti z Terminátora:) Ale nakonec z toho nic nevyleze. Ožralej opravář pouličního osvětlení? Ach jo. Tak příště?
I když ti pan zbabělej anonym radí vykašlat se na interpunkci, dej si na ni pozor, neni to mučící nástroj, ale v češtině bohužel čárka mrsknutá jinam může změnit smysl toho, cos chtěl říct.
A "nadávání obchodníků vychvalujících své zboží" je opravdu protimluv.
Body: 2
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter