Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pomsta růže přináší
Autor: Hrdý (Občasný) - publikováno 25.9.2006 (18:14:39)

Sedíme v parku na lavičce. Ona kouří a tupě zírá před sebe. Z boku vypadá zasněně. Chci se podívat na její srdce, jestli tluče. Je schovaný ve výstřihu s ňadry. Sleduji proto velmi pozorně, jestli se hrudní koš vzepne. Koukám dlouho a tak mě radši políbí. Pocítím dehet a raději rty přejdu na krk. Vzdychá. Nebo se možná zakuckala tím dehtem, nevím. Sleduji stahy srdce.

Při odchodu z parku se držíme za ruce. Závistivci potajmu koukají a mně je jaksi nepatřičně. Podívám se na Janu a zkontroluji, jestli se za ni nemusím stydět. Hezká holka, jen kdyby tolik nemluvila.

Stále se na něco ptá:

„Proč nic neříkáš?“

„Měl bych?“ odpovím otázkou a povolím sevření její ruky.

„Ráda si povídám. Nechceš mi třeba povědět, jaké máš problémy?“ zeptá se, ale na místo odpovědi kroutím nesouhlasně hlavou. „Potíže s rodiči?“ Znovu kroutím hlavou. „Ani škola?!“ Stále kroutím hlavou. „Tak sakra! Třeba tě někdo nemá rád a chceš mi to říct...“ říká podivně rozhořčeně a přitom se mi dívá do očí. Nemám rád, když mi někdo zírá upřeně do očí.

„Zase ses pohádala s mámou?“ ptám se a pro jistotu ji pohladím po vlasech, aby se nerozčílila. Usměje se a ještě silněji mi tiskne ruku. Asi má radost, že ji znám.

Pak už se jen vykecává z problémů s matkou. Neposlouchám, co říká, nejde to. Tak se aspoň bavím nasloucháním melodií a intonací jejího hlasu. Jakoby mluvila cizí řečí a já rozuměl jen citovému zabarvení některých hlásek. Má příjemný hlas.

Směji se, když se směje ona. Tvářím se soucitně, když svraští obočí. Mám radost, že ji tak pomáhám. Asi je také šťastná. Jinak by mě nepozvala k sobě domů. A mně je jasné, co z toho vyplývá…

Jdeme po schodech a já jí osahávám hýždě, abych navodil pocity vzrušení. Při odemykání dveří jsem takřka připraven k erotickým zážitkům. Vejdeme do bytu a ta dydla mě představí rodičům. Zapnu si poklopec a představím se.

 

Druhý den jsme se sešli zase v parku a když začala kouřit, jen tak mimochodem jsem podotkl, že ji podvádím s jinou. Vrazila mi facku, až jí vypadla cigareta. Začala plakat, nesrozumitelně nadávat, ale nakonec si stejně zapálila cigaretu novou. Tak jsme tam seděli a já mlčky pozoroval, jak se mraky posouvají po nebi. Bylo ticho. Jen samomluva pejskařů byla slyšet. Pak konečně promluvila: „Milovali jste se?“ zeptala se a pohlédla mi do očí přesně tak, jak to nesnáším.

„Ne. Byla jen hezká a já vožralej. Znáš to.“

„A miluješ ji?“ - očividně neznala, jinak by se tak hloupě neptala.

Neodpověděl jsem. Jen otráveně zavrtěl hlavou a ona to nejspíš konečně pochopila, protože přestala plakat. Jen se nenávistně dívala.

Dva dny se mnou nemluvila. Až pak napsala, že mi odpouští. Ještě to odpoledne jsme se sešli v parku na lavičce. Tentokrát nekouřila a já jí líbal na rty. Řekla, že mě také podvedla a já jí to nevěřil.



Poznámky k tomuto příspěvku
rollerpeas (Občasný) - 25.9.2006 > "Mám radost, že ji tak pomáhám" = JÍ. Chudák holka.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.9.2006 > ariel> a to já ti i prominu
jen nevím, jestli ti prominu, jak se okrajově vyjadřuješ k mé povídce:)
<reagovat 
rollerpeas (Občasný) - 25.9.2006 > Tak jo, pokračování. Jsem si to musela přečíst dvakrát. Líbí. Trochu jinak než jsem čekala, ale pořád dobré. Trochu mi vadí to jedno jediné použití jména (zrovna v té větě nesedí mi)... ještě možná budu pokračovat, později, nějak nevim, jakou z toho mam mít náladu. Jestli mi je líto slečny nebo jejího protějšku... Ale bodíky dám. Jo, taky nějaká interpunkce chybí, ale to se nečte, takže to je fuk.
Body: 5
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.9.2006 > rollerpeas> dobrej postřeh
ono to jméno tam ani být myslim nemá
protože jsem se rozhodnul dát to bez jmen, někdy je to lepší, když je málo postav

chyb jsem si vědom

díky
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 26.9.2006 > ariel: nech toho:) mazat si hned nemusel
to už jsi jak ten prací prostředek..
<reagovat 
zirael (Občasný) - 26.9.2006 > výborný
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kalais (Občasný) - 26.9.2006 > jo
Doporučil 
<reagovat 
JirkaS (Občasný) - 26.9.2006 > Hm
Doporučil 
<reagovat 
hajka (Občasný) - 26.9.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 26.9.2006 > já jI líbal na rty, jinak prima.-
Body: 5
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.9.2006 > ztratila> mám radši novu
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 26.9.2006 > to ej jen taková póza, kterou ti nevěřím.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.9.2006 > ztratila> 

ale sestru jsi mi věřila

a tohle je menší póza

 

ale to bych ti zas vykládal o věrojatnosti a to se mi nechce


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 26.9.2006 > přemejšlim, jestli používáme stejnej kód.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.9.2006 > ztratila> ne
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 26.9.2006 >

taky myslím. polopaticky řečeno, text je v pohodě, ten jsem neřešila, jen na tvůj ostrovtip jsem zareagovala ostrovtipem podobnýho zrna.


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.9.2006 > ztratila> zas tak hroznej snad můj ostrovtip neni:)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 26.9.2006 > je to jako kostní slyšení: vlastní hrůzu si v plné šíři nejsi schopen uvědomit.)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.9.2006 > ztratila> 

blabla, to známe... a kdo je chytřejší a kdo koho dostane?:))

 

si s tebou rád povídám, ale podle mě kritice prózy houby rozumíš.. což nevylučuje diskusi - to pozor!


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 26.9.2006 >

to je tvůj názor, kterej mi kosti neláme. i já mám o tvým přístupu pochybnosti. navíc naše diskuse - tato - se žádné prózy téměř nedotkla.


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.9.2006 > ztratila> proto může rychle skončit
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 26.9.2006 > yes:)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 26.9.2006 > pravda je, že se ti to tu mimořádně povedlo. pravda taky je, že to může být proto, žes jednak psal o něčem, o čem cosi víš, jedna to bylo maximálně obecné. jakmile se někde objeví nějaké podrobnosti, jsou tu hned i pochyby.
<reagovat 
ariel (Občasný) - 1.10.2006 > to je podle povídka o tom, jak si lidi ubližujou, aby měli pocit, že když si neubližujou, je jim dobře. tak jsem to předtím myslel...
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 1.10.2006 > ariel> jo, výbornej postřeh
<reagovat 
Regio (Občasný) - 3.10.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
skold (Občasný) - 7.10.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
skold (Občasný) - 7.10.2006 >
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 22.10.2006 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter