Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Amelie z Montmartru
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 4.1.2002 (00:00:34)
Hrají: Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz, Rufus Yolande Moreau, Arthus de Penguern, Dominique Pinon.

Francouzský snímek mile překvapí příznivce poetických příběhů, kterých je v našich
kinech opravdu poskrovnu. Film režírovaný Jeanne-Pierre Jeunetem nám umožňuje nahlížet na svět z perspektivy jedné mladé číšnice z malého městečka. Získal čtyři evropské filmové ceny, mimo jiné za nejlepší kameru.
Kameraman Bruno Delbonnel zachytil město, které na první pohled žije zcela všedním životem, ale které se stane svědkem mnoha životních příběhů, leckdy nespravedlivých. Amelie je dívka, která se rozhodne tyto křivdy osudu napravit. Například napíše vdově od jejího několik let mrtvého milence dopis s vyznáním lásky. Jedná se sice trochu o podvod, ale nespravedlnost byla napravena. To je na světě to nejdůležitější.
Amelie, která neměla v dětství o podivné událoti nouzi, je fascinována nevšedními věcmi a událostmi. Při svých pravidelných procházkách městem nalezne ve škvíře u fotoautomatu fotky muže. O několik dní později zjistí, že fotografie zde stále leží. Poté zde potká muže, jak zde očividně cosi hledá. Nakonec se s ním opět shledá a jemu vypadne z kapsy serie fotek. Amelie se vydá tohoto muže hledat.
Film je plný originálních postav a charakterů, které mají leckdy příchuť tragikomičnosti. Třeba zelinář, jenž každý den na trhu prodává zeleninu, vypadá jako slušný muž, jenže v soukromí šikanuje svého pomocníka. Ameliin otec, který se nezajímá o nic jiného než o svou galerii na hrobě své mrtvé manželky, obzvlášť o porcelánového trpaslíka, který mu jednou pošle pohled z Číny…
Hlavní představitelka Amelie Audrey Tautou poskytla své roli výtečné ztvárnění a škoda, že si neodnesla ocenění ženský herecký výkon roku. Vyniká hlavně ve scénách, kdy sleduje svou vytouženou lásku. Je to opravdová Amelie, trochu dětská a naivní, ale schopna rozdávat lásku a pochopení. Trik, kde Amelie doslova roztaje při pohledu na svého vysněného milence působí nádherně.
Amelie z Montmartru je film o malých věcech, nabývajících velkého významu v našem malém světě. Ve světě Amelie je všechno spravedlivé, hezké a kouzelné. Jděte na něj do kina a nechte se jím unést. Nebudete litovat.







Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 4.1.2002 > Tvoje recenze je příliš postavená na shrnutí obsahu filmu a krátkých, konstatujících větách. Například když už se zmiňuješ o kameře, mohla bys také říci, kdo za ní stál. Formulace jsou místy dosti neobratné, například "poskytla roli své ztvárnění". Projdi si to ještě jednou, máš tam pár překlepů. Hlavně si prosím tě oprav to slovo "nabívat" v posledním odstavci. A ještě jedna věc - Amélie je sice původem z malého města, ale pracuje v Paříži. Formulace, kterou používáš, by čtenáře neznalého filmu mohla zmást.
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 15.1.2002 >
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 26.1.2002 >
Body: 3
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 31.1.2002 > Tino, Oplatka je příliš přísná, viď, Oplatko?, možná to není úplně 100% šik, ale díky za každou filmovou či hudební recenzi, obzvláště na podobné krásy :o)
<reagovat 
Tina (Občasný) - 1.2.2002 > Ja dekuji za kazdou kritiku, tedy i za vyse uvedenou.Myslim ze v necem ma Opla
tka pravdu, ale dlouho sjem se zpet k Amelii nedostala takze jsem ji neopravovala.
Jinak The Others jsem jeste nevidela, ale nemyslim si ze je Kidman az tak hrozna herecka.Takze diky budu pokracovat doufam ze jen lepe..
<reagovat 
Líza (Občasný) - 28.3.2002 > Amélie z Montmartru je skutečně kouzelný film a myslím, že je v jeho případě zbytečné popisovat jednotlivé epizody děje - na tom bych asi recenzi nestavěla. Je to film, který má svou atmosféru, svůj půvab. Je to film o životě, který mnohdy přes shon a spěch vůbec nevnímáme a který nám pomalu ale jistě protéká skrz prsty ... a je to škoda. A ještě malá vsuvka pro Oplatku - jméno kameramana je v recenzi zmíněno
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 16.8.2002 > Konečně jsem napravil rest a včera jsem tenhle film viděl alespoň na videu. byl jsem rozněžněn na maximum, krásný (krásný!), hebký příběh, dojemně úsměvný, lidský, příjemné pastelové barvy, krásná Amelie... Bál jsem se, po té velké chvále, abych nebyl zklamán, ale obavy to byly zcela liché - byl  jsem absolutně nadšen, asi při dvou scénách jsem se smál, až mi tekly slzy a to se mi stává jednou, maximálně dvakrát za deset let :o). Amelie je skutečně vyjímečný film, který obzvláště dnes, v  době akčních super trháků a dokonalých 3D triků, mateřsky pohladí po duši :o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter