Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
zologická
Autor: frency (Občasný) - publikováno 4.10.2006 (18:23:21)

struny na předloktí

ponořuješ do paže

a zase je ždímeš ven.

 

mnutím tělíček

lysých povalečů

od našich nohou.

 

hřejí myšlenkou

na hry se zvířaty.



Poznámky k tomuto příspěvku
dj_salinger (Občasný) - 5.10.2006 > jop!
Doporučil 
<reagovat 
macho (Občasný) - 5.10.2006 > Tak nějak mi to dohromady nadává žádný smysl.
<reagovat 
 frency (Občasný) - 5.10.2006 > macho> ...chceš pomoct?
<reagovat 
 macho (Občasný) - 5.10.2006 > frency> moc prosím :-))
<reagovat 
 frency (Občasný) - 5.10.2006 > macho> :-)..myšlenka se točí kolem spadlých kaštanů...a co se s nimi a z nich dá dělat?..:-)...kdyžtak zase písni...
<reagovat 
 dj_salinger (Občasný) - 5.10.2006 > macho> kdysi vyšla taková knížka, kaštánek a kaštanka se to jmenovalo... jo, kdybys jí znal... :-))
<reagovat 
holger (Občasný) - 5.10.2006 > Ještě, že jsem si počkal na nápovědu. A navíc nejsem první, teď mohu dát D s čistým svědomím.÷))
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 6.10.2006 > První verš mi přijde jak popis smažek u nás za delvitou...taky pumpujou, zrovna když du kolem, blbci. Ale i zbytek mi připadá minimálně divnej. Kdybych měl dát známku, tak jedničku.
<reagovat 
 frency (Občasný) - 6.10.2006 > Opíječ tchýní> 

...to se cení:-)...klidně dávej...

...ale o feťácích to opravdu není...


<reagovat 
macho (Občasný) - 6.10.2006 >

struny na předloktí

ponořuješ do paže

a zase je ždímeš ven.  Tato část mě nikam nevede a nic z toho co vysvětluješ nenaznačuje

 

mnutím tělíček

lysích povalečů

od našich nohou.  Dejme tomu, ale ani spadlý kaštan není vždy lysý, to už bych přijal lysohlávky, no a pak by ty hry se zvířaty měly smysl :-))

 

hřejí myšlenkou

na hry se zvířaty.  Absolutně nepoznám, že by mělo jít o hry s kaštany.

 

Tohle ani přes tvé vysvětlení neberu.

 


<reagovat 
 frency (Občasný) - 6.10.2006 > macho> 

...první část uvozuje činnost, hmatatelnou, související s prací rukou, která je pojmenována v prvním řádku druhé části ), tj. "mnutím tělíček". Představ si, když mačkáš kaštany a díváš se při tom na hru svalů na předloktí....struny-svaly.

 

...máš pravdu, že na některých kaštanech zůstanou šlupky, ale ty je stejně sloupneš, takže Ti zůstane hnědáček lysáček (právě pro ty hry se zvířaty, respektive nejprve pro jejich výrobu ). Lysohlávky jsou asi taky možnost, ale to by báseň mohla taky začínat úplně jinak:-).

 

...hry se zvířaty jsou vlastně myšlenkovým  výsledkem (pohledem do blízké budoucnosti, co s těmi sebranými kaštany mohu dělat, když z nich udělám třeba ty zvířátka,...). Mnohoznačnost slova struna (má vstah i k "hraní", "hře",...), se jakoby váže ke konci a celou báseň pojí (nejen tato..), struny něco pojí (jsou mezi něčím nataženy...).

 

Smyslem bylo, poukázat na pocit, hrát si v ruce s kaštanem, jako tvrdým plodem, který masíruješ a jsi masírován mačkáním, vyměňovat si s ním energii a ten pocit si prožít, chladit se o něj a předávat mu teplo, které pak vstoupí do myšlenek na tak prostou činnost, která je vyrábění zvířátek ), proto také lehce zpitvořený název básně "zologická" (ne zoologická), protože jsme jako děti  (alespoň u nás v rodině) místo ZOO, říkaly ZOLO (půjdem do Zolo, do zologický zahrady).

 

...tak doufám, že jsem Ti trochu objasnil tok svých myšlenek. Já píšu docela různý věci a sám si myslím, že nemám žádný vyhraněný styl. měj se fajn a zase někdy u básní...

 


<reagovat 
JANAJLA (Občasný) - 8.10.2006 > me se to libi:)
<reagovat 
 frency (Občasný) - 9.10.2006 > JANAJLA> 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 16.10.2006 >

Pěkný obrázek, ale na první přečtení mi ty kaštany taky nedocvakly.

 

Nemělo by být lysých povalečů?


<reagovat 
frency (Občasný) - 17.10.2006 >

...:-)...jistě, díky, lysých...už je to opraveno..pořád se učíme:-)

 

PS:je to jedna z mých jinosoudkových:-)...ale mám ji rád...myslím, že vyjadřuje určitý úhel pohledu docela dobře. Měj se!


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.10.2006 > tak kaštany bych fakt nečekala :o)
první strofa mi spíš zavání podřezáváním žil, v lepším přípaně nějakým excentrickým kytaristou...
druhá a třetí mi zas evokuje živočišné válení v posteli ;o)
chilli jsem se faaakt nechytla!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter