Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Co bylo dříve? Vejce nebo slepice? z kolekce Vejcoslepico kolekce
Autor: Big_Ori (Občasný) - publikováno 6.10.2006 (23:31:09)
Co bylo dříve? Vejce nebo slepice?


Mnoho lidí si myslí že tyto dva pojmy jsou si rovny tzn. že staví vejce a slepici ve vývojovém stupni na stejné místo, což je chyba. V následujících řádcích se pokusím tuto problematiku trochu osvětlit.

Někteří lidé si myslí, že dříve byla slepice (proč ne). Jiní lidé si pevně stojí za tím, že to první bylo vejce (tam se řadím i já) a když se na to zeptám Jendy, tak mi odpoví, že je to filozofická otázka a neexistuje na ni odpověď. Já ale vím jak to ve skutečnosti je a správnou odpověď prozradím až na konci úvahy.

Jistě se již mnoho z vás zabývalo otázkou co bylo dříve – jestli vejce nebo slepice. Ačkoli je to překvapivé, na tuto zdánlivě nevyřešitelnou otázku existuje jedna jediná správná odpověď.

Zkusme si odůvodnit proč by měla být slepice na světě dřív než vejce. Mnoho lidí vám odpoví, že logicky dříve tu musela být slepice, aby mohla snést vejce,z kterého se následně vylíhne další slepice. Nabízí se zde ale zásadní otázka – z čeho tedy vznikla slepice když ne z vejce? Představme si tedy množinu čísel 0 - 1 000 000 , přičemž nula je počáteční stádium vývoje slepice, ale není to slepice. Je to jakási praslepice. Tato praslepice se postupně vyvíjí až do čísla 999 999 (999 999. generace- např.),což je stádium praslepice, které se nachází těsně před stádiem slepice, jak ji známe dnes. Ovšem je nutno brát v potaz, že všechny stádia praslepice nesnášeli vejce, jinak by celá teorie sama sebe vylučovala. Jestliže však z praslepice jakousi mutací v průběhu života vznikne slepice a ta snese vejce, potom je tato teorie pravdivá.
Každého normálního člověka však napadne že je to úplná blbost a z evolučního hlediska je to zcela nemožné.
Ještě je tu ovšem jedna teze, která by vás mohla přesvědčit o pravdivosti tohoto výroku.
Jestliže jste věřící pak jistě víte, že bůh je všeho-stvořitel, to znamená že slepici stvořil bůh a že slepice byla na světě dříve (ale nestvořil první vejce?).

A nyní vejce. Ti kdo si stojí za tím, že první bylo vejce, mají pravdu. Ať už se to někomu líbí nebo ne, je to tak. Když vám někdo bude namlouvat, že je to proto, že logicky muselo být první vejce, jelikož……….., tak mu nevěřte. Zřejmě je to jeden z těch, co akorát nevěří v prvenství slepice.

Skutečnost je ale taková: „První bylo opravdu vejce!“
Otázka zněla: Co bylo dříve? Vejce nebo slepice? Nenapadlo vás třeba, že vejce snášeli již někteří dinosauři a to slepice určitě, ale určitě nebyla! Například pterodaktyl tzv. pterodaktylý vejce. Kdyby byla otázka jiná, např.: Co bylo dříve? Slepičí vejce nebo slepice? Bylo by mnohem těžší na ni odpovědět. 




Poznámky k tomuto příspěvku
Naty (Občasný,Redaktor) - 7.10.2006 >

Nemohla jsem se nekouknout, ačkoli jiné rubriky než poezii už vůbec nestíhám.

Vtipná úvaha.

Držím palce a přeji příjemný pobyt na Totemu.

 


<reagovat 
probably (Občasný) - 7.10.2006 > Zajímavé, vtipné, fajn. Jen občas hapruje čeština.
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 8.10.2006 > Až se pustíš do sokratova "vím, že nic nevím", tak na tom uděláš nobelovku...tedy až na to pterodaktylí vejce...
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 9.10.2006 > taková milá slohovka... nenadchne ani neurazí...
3b - dobře :)
Body: 3
<reagovat 
čtenář Lazarus - 12.1.2009 > Ne, autor vychází k chybného předpokladu, protože nedefinoval, kde začíná slepice a kde začíná jiné zvíře, ze kterého se vyvinula. Je to jako zeptat se, kdy vznikl z opice člověk. Tento moment nedokážeme určit, protože se vyvíjel do dnešní podoby desetisícelet a vývoj stále pokračuje (jsme vyšší, inteligetnější, méně ohebně zdatný apod..) Tudíž pokud si stanovíme, že slepice vznikla v období X, tak ke vzniku muselo být sneseno vajíčko zvířetem Y. Takže, aby vznikla slepice v bodě X, tak muselo být nejdřív v tomto období sneseno vajíčko :)
<reagovat 
čtenář Left Way - 8.2.2009 > Převedeme li tuto otázku do světa molekul, dostáváme jednu z největších záhad vědy. Záhadu biogeneze - vzniku života. Čtěte zde:
http://leftway.webgarden.cz/clanky/dna-a-otazka-slepice-nebo-vejce-2.html
<reagovat 
čtenář Pavel - 22.6.2010 > Celé je to celkem správně až na jednu chybu. Odpověď na otázku "Co bylo dříve? Slepičí vejce nebo slepice?" se celkem nabízí. Pokud jde o "slepičí" vejce tak bezesporu byla dříve slepice.
Tato otázka je špatně položená - to je jediná správná odpověď
<reagovat 
čtenář kačena - 2.8.2010 > Ano toto je jednoduchá otázka. Přesně jak jsi řekl. Na to je jednoduchá odpověď přece.
<reagovat 
čtenář Nerd - 24.11.2010 > Co bylo dříve? Slepice nebo vejce?
Dříve bylo všechno: slepice, vejce, maso, máslo...
:-D
<reagovat 
čtenář Same - 10.3.2009 > Slepice mohla prijit i z jine cesty nez z vejce, napriklad jine planety coz si moc nemyslim, ale mohla byt take porozena jako pes:) coz u ptaku pochybuju, protoze neznam zadnyho ptaka ktery by prisel touto cestou
<reagovat 
 robert g. (Občasný) - 20.7.2012 > čtenář> tak tys mne dostal..velmi cool!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter