Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nehody nebo náhody?
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 6.1.2002 (12:22:46)
Minulý týden jsem četla článek o jedné paní, která při pletení upustila na zem jehlici, a protože dobře neviděla, vypíchla s ní oko. Článek byl dost emocionálně napsaný a nabádal všechny, aby přestali být lehkomyslní a dávali pozor na svou bezpečnost. Mně to jako svědomitého čtenáře oslovilo a začala jsem si klást otázky. Jsem dostatečně pozorná na sebe a své okolí? Nezanedbávám něco, čím bych si mohla přivodit nehodu? Druhý den mě při čištění zubů v koupelně napadlo, co by se stalo, kdyby mi mou neopatrností vyklouzl zubní kartáček z ruky a spadl na zem. Mohla bych po něm uklouznout, nebo při neopatrném zacházení by se mi mohl zapříčit v krku a já jej mohla polknout. Při té představě mi přeběhl mráz po zádech. Cestou mezi koupelnou a kuchyní mně napadlo, co kdyby se domovníkův neočkovaný pes najednou naštval a kousnul mě do nohy? Také venku na ulici bych mohla potkat podezřelou osobu, která by se mě mohla pokusit oloupit nebo snad zabít. Článek měl rozhodně pravdu a nikdo z nás nepřemýšlí nad tím, jak velká nebezpečí číhají na každého z nás v běžném životě.
Následující ráno jsem kartáček na zuby uchopila pevněji a začala nový den. Do práce jsem raději jela taxíkem, co kdyby se někdo nebezpečný o cosi pokusil. V práci jsem změnila stůl a celou dobu sledovala pravítka sekretářky, se kterými si celou pracovní dobu nebezpečně pohrávala. Večer jsem se vrátila domů vyčerpaná, ale spokojená. Při takové opatrnosti je jen malá pravděpodobnost, že by se mi mohlo něco stát. Po pár dnech svědomitého dodržování pravidel jsem ulehla do postele a zavřela spokojeně oči. Náhle jsem uslyšela kapat v koupelně vodu. Bosa jsem vstala a šla se tam podívat. Dveře byly otevřené a ze stropu tekly proudy vody. Rychle jsem se oblékla do županu a vyšla po schodech k sousedovi. Otevřel mi ospalý, unavený muž s pastou na pyžamu. “Co si přejete?” Zeptal se mě chraplavým hlasem, podle kterého bylo jasně poznat, co asi dělal minulou noc. “Vytápíte mi koupelnu.” “To bych se divil, vždyť jsou dvě hodiny ráno.” Rychle jsem mu nohou zabránila v tom, aby zavřel dveře. “Buďte tak laskav a jděte se podívat.” Muž se za chvíli vrátil s rozpačitým výrazem: “Nechal jsem puštěnou pračku, hned to napravím.” Šly na mě při pohledu na to neschopné individuum mrákoty a uznala jsem, že nejlepší by bylo se ho na to zeptat ráno. Vrátila jsem se do bytu a utíkala do koupelny, spoušť byla obrovská. Všude na zemi voda. Rychle jsem popadla kbelík a začala vylévat vodu z místnosti. Když jsem vycházela z koupelny, že vyleji vodu do záchodové mísy, uklouzla jsem a upadla na zem. Moje noha byla dost necitelná, pokoušela jsem se vstát a nakonec se mi to podařilo jen s velkými těžkostmi. Zdálo se, že je to vážné.
Když jsem se nastávající odpoledne vracela z nemocnice, přemýšlela jsem o tom, jak se moje přípravy na to, aby se mi nic nestalo, zhroutily jako domek z karet. Stačilo jen, aby soused Hanásek, který byl po opici, zapomněl dát šňůru od pračky do vany. Ten den jsem s radostí uvítala pomoc podezřelého muže s bradkou při cestě přes přechod. Moje zlomená noha kvůli sousedovi je v podstatě o tom samém, co se děje v dnešních dnech v naší politice. Politici mohou dělat cokoli, aby ochránili lidi před katastrofou v naší nejmenované jaderné elektrárně, ale bude stačit jen jeden neopatrný člověk, aby se vše zhroutilo.


Poznámky k tomuto příspěvku
j'en ai marre (Občasný) - 7.1.2002 > No, nic moc. Nápad pěkný, ale zpracován nezajímavě. Už, už jsem dočítal předposlední odstavec a říkal si: "Že by to bylo jen: náhoda je blbec?". Ten poslední odstavec tomu dal alespoň trochu smyslu. Trojku dávám jen za "namyšlené" bláboly, pětku za nebezpečné a otravující kecy apod. Jedničku pak za vyjímečná díla, která mě osloví, mají smysl, jsou sdělná a ne zdlouhavá.
Takže dávám "dvě". Přeji lepší práce, určitě je to v tvých silách! Ahoj.
Body: 3
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 7.1.2002 > Šňůru od pračky do vany? Asi výpustní hadici, že?
Jinak klasika - nevyvážený obsah, v půlce jsem se již začal nudit. Nedostávaly se ke mě nové indicie, vše bylo předpokladatelné, doporučuji razantně prokrátit naopak závěru přidat.

Ovšem tematicky je to kravina. Srovnávat jadernou katastrofu s vyteklou pračkou je opravdu odvážný počin. Milá autorko, co trochu studia? Na havárii nestačí ani zapíchlej kartáček v krku hlavního inženýra co si pádem po mokré podlaze zlomil nohu a ba co víc doma nechal zaplou pračku.

Ale snaž se dál ovšem s lepším nastudováním tématu.
ps: humorný nádech jsem v tomto fejetonu asi přehlédl...
<reagovat 
Tina (Občasný) - 8.1.2002 > no myslim ze v necem mate pravdu pokusim se vice
studovat ale srovnavat jadernou katastrofu s vyteklou prackou? Nevim o elektrarnach nic moc ale vim ze nekdy staci opravdu malo,takze...
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 11.1.2002 > Souhlasím s Jikem. Možná by to chtělo i lepší výběr tématu. Mně se podobná katastrofa stala několikrát a to jsem si sice nohu nezlomila, i tak stačilo.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter