Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bojovník z kolekce Bojovník
Autor: Frazim (Občasný) - publikováno 13.10.2006 (11:08:09)

Bojovník

 

     Svítalo.

     Dlouhý pochod skončil. Právě vyšli z hustého, temného lesa. Před nimi se rozprostírala širá pláň. Nízká, žlutá tráva byla pokryta rosou. Uprostřed pláně stál rozčísnutý strom, důsledek včerejší bouře, která se přehnala přes celou Vysočinu.

     Muži, odění v kůžích snídali a vykonávali své potřeby. Bylo cítit napětí. Skoro nikdo nemluvil. Po hodině odpočinku byl vydán rozkaz k dalšímu pochodu. Zvedli se, upravili svou zbroj a kontrolovali své zbraně. Kopí a dlouhé nože. Seřadili se.

     Husím pochodem vyšli na pláň. Monotónní šum lesa vystřídal chladný vítr, prohánějící se nad pustinou. Byli unaveni. Už to trvá moc dlouho. Je tomu už pět týdnů, co jsou na pochodu, spíše na útěku. Před pomstou a téměř jistou smrtí. Mnoho jich už padlo. A ještě padne. Jedinou výhodu, znalost prostředí ve kterém se nacházeli, ztratili v okamžiku, kdy se na stranu nepřítele přidal znepřátelený klan, který nabídl své nejlepší vyzvědače nepříteli.

     Slunce mezitím vystoupilo nad obzor a oteplilo se. Tváře bojovníků, které byly zarostlé a plné jizev a strádání, se zvedly k paprskům právě vycházejícího slunce. Mimoděk mu vzdali dík. Však to mu také nebylo dávno, kdy uctívali kult boha slunce a jehož svatyně stály po celé zemi.

     V tom se v přední části zástupu zvedl neklid. Nepřítel! Rychle, jako už mnohokrát předtím, se sešikovali a zaujali postavení.

     Nepřítel se blížil. Postupoval hlučně a jeho kovová zbroj chřestila. Sluneční paprsky se odrážely do širokého okolí. Ještě kousek. Ještě trochu.

     Byl dán povel k útoku. Lavina útočících zarostlých bojovníků rozsévá zkázu mezi nic netušícími těžkooděnci. Než se sešikují na obranu, je po všem. Vítězové dobíjejí zraněné. Není v jejich silách brát zajatce. I když by za ně dostali královské výkupné.

     U rozčísnutého stromu stojí velitel. Radí se se staršími o dalším postupu a vyznamenává statečné. V pravé ruce drží nádherný meč, mistrovské dílo keltských kovářů. Levou rukou si hladí plnovous. Poslední zranění na straně nepřítele jsou dobiti a je dán rozkaz k dalšímu postupu. Dnes měli štěstí.

     Za dva dny dochází k dalšímu střetnutí. Tentokrát s opačným výsledkem. Náhorní plošina je svědkem masakru do posledního povstalce. Na samém kraji, hned jak začíná převis, leží tělo mohutného bojovníka. Velitel. Tělo pokryté mnoha ranami. Rozčísnutá lebka a oči zalité krví hledí vzhůru, ke slunci. Levá ruka, která svírala okrouhlý štít, se rozevřela v poslední křeči. Dlaň, která se nyní plně otevřela, skrývala malý amulet. Tepané, malé slunce s mnoha paprsky ze zlata, které se na slunci, velkém a skutečném, nádherně třpytí.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

 

„Vstávej! Budík ti zvoní už alespoň půl hodiny!“ zlobí se matka na svého syna.

„A koukej se oholit, vypadáš jak pobuda“ pokračuje.

„No jo, pořád!“ zabručí mladíka a šine se z postele.

Zakopne, a pak vytáhne vzhůru roletu a otevře okno. Spokojeně se z něho podívá. Pokoj je zalit ranním sluncem. Mladík zívne, otočí hlavou a na krku se mu v té chvíli rozkmitá malé, lesklé slunce, které odráží první sluneční paprsky na všechny strany…

     



Poznámky k tomuto příspěvku
the_dark_side_of_me (Občasný) - 13.10.2006 > hehe, i když to nebylo vtipné, vyvolalo mi to úsměv na tváři(((:

takže takhle - mám z toho takový jakýsi žádný pocit, prostě vyprávění o boji - fajn, ale chce to oživit. tím že se o tom někomu (asi autorovi(: ) zdálo se to dostává do úplně jiné roviny.

jazykové prostředky fajn, stavba taky, ale je to jenom maso bez omáčky a koření. takže za 3
Body: 3
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 13.10.2006 > a hlavně si moc libuješ ve slově rozčísnutý... ale nápad není špatný - zkus to víc rozepsat
<reagovat 
rollerpeas (Občasný) - 15.10.2006 > Mě se to moc nelíbí. Takový hrozně všeobecný a tak.. krátký věty jak v eSeMeSkách. Newim newim...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 15.10.2006 > No, aspoň je to něco nového, dává to hlavu a patu, i když tenhle model: něco se nám zdá, abychom si na konci řekli, že se nám to jen zdálo - je dost omšelý. Taky jsem zvědavá na další pokusy. Nejvíc mě pobavila představa: Muži, odění v kůžích snídali a vykonávali své potřeby. Bylo cítit napětí. - fakt živočišná:))
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 16.10.2006 > připadá mi to takové "o ničem", chybí tomu něco, co člověka takříkajíc "vtáhne do děje"

- model: "a nakonec se hlavní hrdina probudil a zjistil, že se mu to zdálo" není ničím novým, takže extra body za to nezískáš

- celý text působí tak nějak "telegraficky" (viz Rollerpeas..)
Body: 2
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter