Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Láska
Autor: rohoz (Občasný) - publikováno 15.10.2006 (09:19:18)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    LÁSKA

 

 

 

 

                                             Nevidomý houslista možná houslistka
                                             klidně oba
                                             poletovali vzduchem a hráli

                                             Každý něco jiného 

                                             kousek vesele hned zase vážně
                                             a když náhodou souzněli smáli se a
                                             rozutekli

                                             Pak sedli na měsíc na opačné konce  
                                             chvíli se houpali 

                                             až sklouzli dovnitř

 

 

 

 

 

 


 



Poznámky k tomuto příspěvku
Hrdý (Občasný) - 15.10.2006 > s rozpaky

Nevidomý houslista možná houslistka - je ale výborný
<reagovat 
ariel (Občasný) - 15.10.2006 > s těmi barvami závisí na nastavení monitoru. začátek ano, prostředek celkem taky, konec se mi ani nelíbí - na opačném konci měsíce je pro mě takové rádoby neobvyklé a že skouzli je pro mě takové rádoby obsažné. první strofa jako N.
<reagovat 
rohe (Občasný) - 15.10.2006 >

hezká je ta myšlenka náhodného souznění.. viděl jsem jednou jak holka a kluk zpívali každý jiný písničku a šlo to kupodivu dohromady.. má to nějakej hudebně teoretickej výraz co si nepamatuji.. zde je to fajn přesah..

krásné barvy jsi vybral


Body: 5
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 15.10.2006 > rohe> děkuji, a co tvůj hudební sluch ?
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 15.10.2006 > O lásce,...ale jo.Je to bezstarostný, konce a důsledku zatím nevidět...
Body: 5
<reagovat 
holger (Občasný) - 15.10.2006 > Tu předtím jsem bral tak na 95%, tuhle tolik ne. Prostě není to špatné, slibně se  rozjede, a najednou  začne ztrácet dech. Můj pocit, jinak nehodnotím.
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 15.10.2006 > holger> holgere, děkuji.  Mám docela zájem o bližší názor. Já si totiž myslím, že tato má přednost ve svém hravém výrazu, ačkoliv vyjadřuje řadu projevů lásky. Nevidomí houslisté, kteří, jak se zdá, se líbí nejvíce, mají nem metaforický význam - láska je více než oči - ale možná někoho hned naladí k jakési účasti a očekávají soucitný projev. Ale třeba se mýlím. Co si o tom myslíš ?
<reagovat 
 holger (Občasný) - 16.10.2006 > rohoz> 

Píšu většinou jen svůj pocit ze čteného, jak na mne v danou chvíli působí. U Tvé básně mě začátek hodně navnadil, až k měsíci opravdu moc hezké, hravé a trochu magické, a najednou šup, a byl jsem venku. A ani po několikerém dalším čtení se dojem nechtěl změnit. To je ovšem strašně subjektivní,  myslí si to jen jeden ze 6.000.000.000 lidí, a nic to nemění na tom, že v kontextu mi Tvoje věci připadají minimálně hodně zajímavé. Hezký den přeji. )


<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 16.10.2006 > holger> holgere, děkuji, vím dobře, že v tobě mám nezaujatého čtenáře, proto mne to zajímalo, a subjektivní vnímání je velmi výáznamný faktor, a řekl bych, že i docela poctivý natolik, že nemá smysl ho lámat přes koleno.
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 16.10.2006 > blondýna> děkuji moc, píšu z 95 % spíše až moc zýdumčivě, a tak mám radost, když  se mi občas povede něco zdravého.
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 17.10.2006 > lehká
Body: 5
<reagovat 
out of soul (Občasný) - 17.10.2006 >
Body: 2
<reagovat 
dj_salinger (Občasný) - 17.10.2006 > kousek vesele hned zase vážně
a když náhodou souzněli
smáli se a rozutekli



tohle ještě více, než houslisté a houslistky... je to hravé jako Chagall... pro mě i blízké...

Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 17.10.2006 > po téhle básni jsem mezi jinými skočil kvůli názvu... protože se dala očekávat obvyklá krávovina, nad jejíž banalitou bych se zle pobavil... jsem rád, že jsem se tak trochu spletl... nejsem si jist, jestli a nakolik mi to přijde dobré, to bych musel od tebe mít přečteno víc, ale rozhodně mě to zaujalo...
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 17.10.2006 > miroslawek> miroslawek, minimálně děkuji za tvou pozornost šesti mým věcem. Tato báseň vybočuje z mého způsobu psaní, snad se jí zde jakousi optimistickou hravostí podobají Sněženky,ostatní jsou i tak trochu proti mé vůli vážnější, než by se slušelo, ale neumím si pomoci a asi to tak má být.
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 17.10.2006 >
Body: 1
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 17.10.2006 > blondýna> přepsal, poněvadž mi ta koncovka skutečně přišla, byť opožděně tak trochu dvojsmyslná. Myslím si však, že i tato je významově shodná s předchozí, a možná i obsažnější. Tak se nezlob, že jsem tě zklamal.
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 17.10.2006 > blondýna> 

Pro pořádek a pro tebe původní verze :

 

Nevidomý houslista možná houslistka

klidně oba

poletovali vzduchem a hráli

 

Každý něco jiného

 

kousek vesele hned zase vážně

a když  náhodou souzněli smáli se a

rozutekli

 

Pak nasedli na měsíc na oapčné konce 

chvíli se houpali 

 

až vklouzli dovnitř 


<reagovat 
frency (Občasný) - 16.10.2006 > ...navodilo mi to myšlenku (z pozice pravděpodobně muže), že "nejkrásnější ženy, vidí slepý".zde je to pro mě krásně zoboustranělé. Koncovka trochu lascivní a trochu tajemná. Hodnotím velmi kladně!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 16.10.2006 > frency> frency, děkuji, ano těmi nevidomými jsem chtěl skutečně vyjádřit, že ta největší láska není závislá na povrchních vjemech
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 17.10.2006 > frency> frency, ještě chci poděkovat za tvou poznámku k lascitivní koncovce. Moc jsem o ni přemýšlel a ačkoliv jsem to myslel jako skutečnost  sblížení, přece jen je tam i ten osten jiný, a donutilo mne to nalézt jiný, a myslím, i citlivější konec. Jsem za takovéto postřehy vděčný.
<reagovat 
 frency (Občasný) - 18.10.2006 > rohoz> ...četl jsem druhou verzi a přikláním se spíše k první...dle mého názoru lascivní není totéž, co dvojsmyslmý, tudíž bych se nebál nějakého "ostnu" na konci básně (který ji navíc v tomto případě dělá ještě zajímavější, než, kdyby nešlo o slepce!)
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 18.10.2006 > frency> freny a blondýno, díky za názory.Trpím u každé své věci značnou nejistotou a hodně často se k nim vracím a i zde jsem podlehl. Na druhou stranu to umožnilo tento střet, a myslím, že vydal za výběr
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 19.10.2006 > není to úplně "ono", možná nevidomý houslista je pro mě přípiš prvoplánově dojímavý,,, ale zas ve spojení s houslistkou je to vtipný :o)

ohledně vklouzli-sklouzli... líbí se mi obojí, u sklouznutí je zase náznak toho, že jsou na šikmé ploše ;o)
4++
Body: 4
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 23.10.2006 >
Body: 4
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 26.11.2006 >
Body: 5
<reagovat 
damika (Občasný) - 18.1.2008 > Chagall
Doporučil 
<reagovat 
nes (Občasný) - 30.7.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
nes (Občasný) - 30.12.2010 >
<reagovat 
nes (Občasný) - 30.12.2010 >
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter