Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 1.6.
Laura
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Podivuhodný kouzelník
Autor: Black (Občasný) - publikováno 8.1.2002 (19:52:10)


Rezi (Občasný) - 17.1.2002 > Povídka mi připadá docela poutavá, myslím i myšlenkově. I když si osobně myslím, že se mění svět, protože ho měníme my lidé, ač jsme jako osobnosti v jádru stále stejní po staletí. Nicméně příběh vidím jako alegorii na Krysaře, který chodil po světě a ničil zlo - vyháněl z měst krysy. Novela začíná tím, že říká: "Mé jméno je nikdo." Tady v textu se objevuje kouzelník, pan nijaký.
Ke stylistice. Příliš často se objevuje "to, tak, byl, že," zvlášť to bije do očí, když se vše sejde několikrát v jednom odstavci. Mnohde je tak i to zbytečné. Dále pokud se užije výrazu "chcou", musí logicky v řeči takového jedince se užívaž spisovné koncovky přídavných jmen, protože "nějakej" řekne Čech, Moravan řekne nějaký a v Brně (myslím i na Hané) řeknou nějaké. Chcou je jednoduše výraz používaný na Moravě. Rovněž "ses" je nespisovné - správně má býti jak jsi se. "kdybyste" - kdyby jste...

Teď ke konkrétním slabinám textu.

Bru si jenom to, co je moje - zde lze vynechat to, je zbytečné

Půjčil sis to a nevrátil mi to. Mi to opět zbytečné.


......znali jenom sobectví. To se mu... lepší by bylo sobectví, což se mu...

Odstavec Tvoje?...až odvděčíl... má příliš mnoho byl a spojky že.

Vypili skleničku a už nalíval další.
Měli v sobě asi šest skleniček, když začal pan Nijaký mluv... - Měli v sobě asi... Zde opisuješ předtím řečené. Lepší by bylo. Měli jich v sobě asi šest, když... Vyhneš se tím opakováním slova skleničky.

Nechci, aby sis myslel.... Tam jhe na konci nebo tak nějak , opět zbytečné.

Dále se v jendom odstavci objevuje všemožné, všechno, všechny...

Někteří se nažili...., co ještě sbylo. Zde bych viděla raděj zůstalo...

Pepa usnul. Přemýšlel o tom, co mu řekl. Nevěřil, že by všichni mohli být tak zkažení. - Zde mi chybí logická souvislost.

Atd...



Body: 1
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Rezi
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter