Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
POTLUČEN SVÍTÁNÍM
Autor: hrabě Arhat (Občasný) - publikováno 5.11.2006 (14:49:00)

Zas bylo ráno
Já hrubě tloukl zem
Snad víc než ruce tváře se mi chvěly

 

A sníh byl mokrý
Obzor nezměněn
A já byl celý od tvojí krve celý

 

A kamsi táhly mě ty komíny a věže
Kdosi tu stál a pitomě se zubil
Kdosi se v chladné břečce třásl vleže

 

A kdosi kohosi a nebo cosi ubil



Poznámky k tomuto příspěvku
blondýna (Občasný) - 5.11.2006 >  
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hajka (Občasný) - 5.11.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 5.11.2006 >
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 5.11.2006 >

a já byl celý od tvojí krve... atd.

to rytmicky a gramaticky nechápu

 

řádek s komíny ... budiž no, ale částečně mi to tam připadá pro rým

 

jináč je to zajímavé


Body: 5
<reagovat 
 hrabě Arhat (Občasný) - 5.11.2006 > ariel> A: Jsem do tebe zabouchlý, do tebe... Proboha, to světlo je tak divný.

B: Tu první větu moc gramaticky ani rytmicky nechápu. Ne. Určitě to není správně. Tak se to neříká. Možná bys ji mohl nějak jinak formulovat, přesněji, jsem o tom přesvědčen. A ten druhý postřeh mi už s tím vůbec nesouvisí.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 5.11.2006 > poe, vole:)
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 5.11.2006 >

Jistě, B hodnotí. Ještě že kladně.


<reagovat 
 hrabě Arhat (Občasný) - 5.11.2006 > ariel> B by možná pomohlo malounko si protřít oči a báseň číst, ne luštit. :) Pak by i bez interpunkce snadno poznal že onen verš se bude číst, jak jej autor vypráví "a já byl celý (pauza) od (vzlyk)tvojí(pauza)krve(pauza)celý". Též by postřeh, že kolem je jakýsi industriální horizont, po jehož panoramatu klouže pohled zoufalcův - kam? Kamsi. Čert ví, co tam je. Avšak! Hned sklouzne pohled dolů, kde jest postava v podzimní kaši. Aneb. Ať hodnotí ten, kdo ví a cítí více. ,-)
<reagovat 
ariel (Občasný) - 5.11.2006 >

s industriálním horizontem jsem to pochopil. jen jsem přemýšlel, proč jsem se na tom zadrhnul. snad pro to ukazovací "ty", kterými si myslím dovede vypomoci každý patlal, který uvede nějaké deus ex machina.

s tím rytmem je v textu samotném pro mě moc málo vodítek. nic méně nic více jsem tím nechtěl říci - rozhodně nebudu příspěvek hackovat a dělat v něm úpravy.

 


<reagovat 
 Brain (Občasný) - 5.11.2006 > ariel> aha... příště bude použito "oni"... ostatně - co takhle spojka "a" - s ní si nemůže vypomoct každý "patlal"?
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 5.11.2006 > Felipe.> 

tak to je nějaká divná provokace. pod tímto příspěvkem neuroním už ani slovo...


<reagovat 
holger (Občasný) - 5.11.2006 > Určitě dost zajímací. ) Hodím si kostkou, a máme to za 5.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 5.11.2006 > Sakra, že jsem to fórum četl.Teď z toho nic nemám.
Body: 5
<reagovat 
zirael (Občasný) - 5.11.2006 > Vrh. Pád. Krok? Bať. Moc Si. Nešť.

:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Milan Kováč (Občasný) - 5.11.2006 > rytmus je daný, ale rušený. Nechápu např. celý/celý, podruhé bych to již nepoužil, budiž. Even. bych poupravil: Kdosi v chladné se břečce... 3,5
Body: 4
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 6.11.2006 > Rozhodně převyšuje vše ostatní, co jsem tu na Totemu četl. Dobrá práce.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 6.11.2006 >
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 6.11.2006 >
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 6.11.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 6.11.2006 > I já.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 7.11.2006 > Líbí čím dál víc, a na fórum  kálím.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 6.11.2006 >

(maně mě napadlo, že nebýt toho krákorání na fóru, měla by tahle věc mnohem víc bodů, déček a kdečeho všeho... což je Filipovi samozřejmě jedno,

 

ale...:)


<reagovat 
 Brain (Občasný) - 7.11.2006 > zirael> máš recht... jenže já se potřebuji občas vykrákorat... jistě oceňuješ, že tak činím - oproti jiným časům - se značnou mírou vkusu a jemnocitu...
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 6.11.2006 > To je mimořádně silná a krásná báseň. Jedna z vůbec nejlepších, co jsem kdy na Totemu četl. Určitě dosahuje na úroveň světové klasiky.
<reagovat 
 Brain (Občasný) - 7.11.2006 > BorisCvek> Líbí-li se ti, pane Cveku, vem si ji, kam chceš... je tvoje s dedikací... jen drobný detail - mé příjmení se bude nově psát SKLENARZ. na tom trvám.
<reagovat 
out of soul (Občasný) - 7.11.2006 > Nestačím se divit. O co vám tady na Totemu jde?
Nemělo by jít o poezii? O tu dámu stovek chutí, nespoutanou, noblesní ve své svobodomyslnosti?
Tyto verše jsou přinejmenší zajímavé a že nezapadají do nějaké vaší koncepce kterou si někdo probírá ve školičce, no a . Copak se dá poezie nacpat do pouček?

Hrajete si tady na znalce a je jedno jestli ta či ona strana. Chybí vám skromnost, zamyšlení se nad hloubkou nebo plochostí dílka, nemusí jít vždy o originalitu slov a jejich spojení. Jde o to růst zevnitř a pak, možná neuměle, nedokonale vyjádřit se a možná jednou, to bude jedním dechem.

<reagovat 
 moyri (Občasný) - 7.11.2006 > out of soul> podívej se až tu budeš nějakej pátek tak pochopíš proč to říkám. To kdybych tak věděla o co jim de.Ale di ty já neznám ani snítka literární teorie,na druhou stranu,jde jen o doporučení z hlediska mých výtek a upřímně osobně bych byla ráda,kdyby si zdejší redakce místo plků pod mými básněmi dala,alepoň tolik práce a konkrétně řekla v čem spatřují nedokonalost,s poezií je to s jako obrazy,je dobré vytříbit si techniku a najít osobní styl.A sám autor svými činy tuto hloubku popřel.Ale prostě když je báseň originální a hluboká,tak je lepší než méně originální a stejně hluboká,to je pouhé konstatování.
<reagovat 
 out of soul (Občasný) - 7.11.2006 > moyri> Já tady rozhodně nějaký pátek nebudu, toto není prostředí kde by měl soudný člověk publikovat. Můj komentář nepatřil adresně tobě, byl napsán pod dílko do obecné diskuze. Tvůj postřeh o plcích jsem rozepsal pod dílkem Smetiprachovým. Je smutné, že je tady skutečně pár talentovaných autorů nepokřivených školskou teorií, píšících spontánně, byť zatím neuměle,ale s vnitřním nábojem, toužící po radě a drobném popostrčení. Zatím se musí spokojit s kidy, které rozhodně nejsou ani motivací, ani nakopnutím kupředu. Samozřejmě, názory se mohou lišit a nemusíme spolu ve všem souhlasit, nic méně stále platí pravidla slušného dialogu, komunikace a kráse jazyka, o které rozhodně poezie je, alespoň já jí tak vnímám.
<reagovat 
moyri (Občasný) - 7.11.2006 > bože ty jen dokazuješ blbost zdejší redakce,kdo nejvíc křičí dostane nejvíc D,nejlépe změňte si nicky a k podpoře básně založte fórum,kdeže světová úroveň.Já takové věci nemám zapotřebí.Jinak k básni to je takové pěkné tendenční emo a fakt se nezlob tam chybí rytmicky o hrubě tloukl o zem,a za celý bych to odklepla(odentrovala) a čili přidávám překlad pro blbé a já byl celý=úplný,protože jsem byl celý od tvojí krve.Sboem Toteme sbohem!
Body: 4
<reagovat 
 Brain (Občasný) - 8.11.2006 > moyri> ne. nechybí tam žádné písmeno ó. Ó ne. už jsi někdy v okamžiku zoufalství tloukla pěstmi zem a víc než ruce, tváře se ti chvěly? všimni si, že báseň začíná v okamžiku, kdy dokonáno jest. :)
<reagovat 
moyri (Občasný) - 8.11.2006 > to je pravda,ale jó,samo změnilo by to obsahový význam,leč bylo by to pro čtení lahodnější,taková nesnadná volba je vždy na autorovi,já jsem to pochopila,ale možná bych zvolila v tomto případě spíš tu podporu zvukové stránky ...ale vzhledem k tomu jak macešsky si s básní naložil,upřímně pochybuju žes něco takového prožil,chápu proč si to udělal a mnohokráte jsem byla v pokušení,jen snad hoší jsou ti co na ni změnili názor až po přečtení fóra,zřejmě si zde dost vlivný,leč skupinově nezařazen,ale pořád lépe než Ariel,co mění ze zoufalství nicky snad každý den,protože je zoufalým sumářem vlastních pochyb,pro jednou ti to odpouštím,zase aspoň znáš pravdu z druhé stránky,víckrát to už nedělej,tam už těžko by to prospívalo
<reagovat 
Květoděj Šmatlák (Občasný) - 7.11.2006 > je to docela dobrý.. ale ten rytmus tam fakt divně hapruje..
Body: 4
<reagovat 
 moyri (Občasný) - 8.11.2006 > no až na to vypadnutý o by měl bejt v pořádku(ta da ta dá ta),hele jinak já pro rytmus smysl nemám,jenže to chápu ubralo by to na významu zas
<reagovat 
frency (Občasný) - 8.11.2006 > mě tam trochu ruší těch vícero kdosi kohoci cosi,...ale běh mě zaujal
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 9.11.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 10.11.2006 > nelze být objektivní díky foru
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 10.11.2006 >

mít ruce, mít zem a tlouct

mít krev a moct

 

však zde stojí můj práh

z moji krve strach

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Matala (Občasný) - 10.11.2006 > tak to jo, to fakt beru ! tos mně dostal :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 10.11.2006 >

jakási mačistická záležitost, pitomě mě rozčiluje a to sado mě zas tak moc v tomhle případě nebere .. sorry

(dobrý pro blondýny, tojo:-)


<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 6.11.2006 > Omlouvám se, Firefox tu asi není vítán.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 10.11.2006 > Bobr> fire that fox! grtnx fm tábor ;o)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 10.11.2006 > tak teď po tom fóru fakt nevím, je-li to vtip či jelito :o)
líbí se mi velmi - ale bojím se, že možná jen kvůli těm souvislostem
<reagovat 
Barča (Občasný) - 11.11.2006 > Až příliš klasicky snad vyznívá ... i trošku patetícky, možná ...
Body: 4
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 11.11.2006 > Paráda....*
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 11.11.2006 > vliv skácela (báseň o studánce). Zajímavá. Nechávám si však rezervu (jak někdy říká ariel)...
Body: 4
<reagovat 
 čtenář aut. - 12.11.2006 > Opíječ tchýní> Mohu hrdě prohlásit, že jsem 100% Skacel-free, i když mám důvodnou obavu, že jsem jeho vzdálený příbuzný. Nikdy jsem vědomě žádného Skácela nečetl a nechystám se k tomu ani v nejmenším.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 16.11.2006 > čtenář> dobrá, možná jsem měl napsat, že je podobná (nikoliv inspirovaná. ale skácel má nádherný věci...o dost se svou "zatvrzelostí" ochuzuješ...
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 1.12.2006 >
Body: 3
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 6.11.2006 >
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter