Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
18 centimetrů štěstí z kolekce Ztrácí se ti ze života sny? Půjčím Ti na chvíli své...
Autor: Gala (Občasný) - publikováno 15.1.2002 (02:31:01)
„Ale já přeci nejsem hezká“,
řeklas mi ráno mezi dveřmi, když jsem ti pošeptal tu nejhloupější ze svých polopravd o tom že mi líbíš a že zítra zase přijdu.

Ale ty mi přece taky lžeš, vždycky když říkáš:
„Miluji tě.“
Víš, vždycky v ten okamžik těsně s přicházejícím orgasmem, protože to k té chvíli prostě tak nějak patří.

Co vlastně miluješ? Mne?
Toho básníka ve mne? a nebo jenom tu chvíli? Těch 18 centimetrů štěstí, které si v pravidelných stále se zrychlujících intervalech tam a zpátky dáváme až do chvíle než řekneš tu větu... Než řekneš:
„Miluji tě...“

A tak realita vstupuje do snů.

Co je to realita?

Co jsou to sny?

Realita je přechodný stav skutečných věcí, které jsou odrazem našeho bytí a schopnosti nebo neschopnosti učinit rozhodnutí, že všeho už bylo a bylo toho dost a že už příliš slov a činů proteklo kolem nás a zanechalo nesmazatelné stopy, které kdysi hřáli a dneska chvíli studí a chvíli pálí. Bývaly to stopy bosých nohou v písku a dnes je pláž zavátá sněhem, ale ty nohy zůstaly stejně bosé a je jim zima a přesto hrdě nesou své sny a skrývají se před realitou, protože se jí bojí, bojí se jaká bude pokud už konečně učiní to rozhodnutí.

A tak se ohlížím, jenomže vždycky když se ohlédnu zavřu oči a tak vlastně nic nevidím, je to lepší, protože podívat se pravdě do očí a uvidět v ní sebe je hrozné. Utíkat do snů je ale nepraktické, protože člověk zůstává stále stejnou použitou onucí.

Není to tak dlouho, co jsem se ohlédl a zapomněl ty oči zavřít:
„Ale ty si pravdu nezasloužíš,“
křičela jsi na mne když jsem naši minulost pohřbil do sklenice. Na dně které jsem zbytečně hledal stopy budoucnosti. V ten okamžik už bylo dávno jedno kdo je David a kdo Goliáš. Není vítězů, na hrobech mrtvých a umírajících se probouzejí další a další Davidové, pohřbívající vše a ze všeho toho štěstí už tu zůstalo jen těch prapodivných osmnáct centimetrů a to je zatraceně málo, nemyslíš?
A tak už se raději ani neohlížím, je to jistější. Slíbil jsem si, že už nechci být básníkem, ale tak nějak to asi nejde, slova se stále rodí, a jak motýly vylétávají z mých snů a já je odháním a žiju svůj odraz reálné reality beze slov a bez motýlů své hledání nové podstaty a objevování, doufajíc že jednou třeba se ti motýli vrátí a já zase budu chtít slyšet šepot jejich křídel.

A proto zítra koupím kytici, přijdu za tebou; políbím Tě a řeknu Ti, že se mi líbíš a že tě mám rád a jak tě miluju...
Proč?
Protože ani ty si pravdu nezasloužíš!...



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář marie - 15.1.2002 > ... jo, my lidi jsme skety ...
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 15.1.2002 >
Body: 1
<reagovat 
Čtenář - 16.1.2002 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter