Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pisces z kolekce deník, nočník
Autor: Uther Pendragon (Občasný) - publikováno 8.11.2006 (22:25:30)
Neberou, potvory, a to už tu čekám nejmíň deset let. Takový krásný zataženo a nic.
Kukuřice jim už nevoní, i když Roman tvrdí, že stejně necítí. Houbeles. Na ryby jsem
extra třída, kapacita. Cítí, a kukuřice je na český kapry nejlepší.
Zapínám mobil a v patách se mi plíží večer. Marně ho každý den odháním baterkou,
dělá, jako by se jí vůbec nebál, ale bojí se jí, to je jistý. Leze po mně zima. A komáři.
Z báglu vykukuje lahvový pivo. Byl bych se vsadil, že na mě občas i mrkne, ale ještě
jsem ho nepřistihl.
Kdysi, už je to aspoň sto let, jsem si tu krásně pomlčel s Nerudou. Chtěl mi vyprávět
o hvězdách, o šumícím lese, co šuměl a šumí zrovínka naproti, o vůni večera. Začal
něco o Lůně, že pěkně svítí. No aby nesvítila. Nakonec mlčel, a já jsem mlčel taky,
jako mlčím furt.
Ťukla? Ne, to se mi jen zdálo. Kdybyste tu seděli tak dlouho jako já, taky by se vám
zdálo bůhvíco. A nejen to.
Mrklo na mě. Dobře jsem ho viděl.
 
 
 
//Rozmarné léto odstraněno :-)


Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Stálý) - 9.11.2006 >

Tak je mi to už jasnější. Vidím opak Huga Hugona. To je hlavní postava Filipovy prózy Poskvrněné početí, spisovatel, který není schopen začít psát, natož dokončit jakýkoli text a píše k nim jen úvody a předmluvy, v nichž nastiŇuje, o čem to bude a co tím bude chtít říct. Ty mám pocit v sobě jakousi psací energii máš, ale tohle je takový pocit, který jsi vychrstnul na papír, nic víc. Člověk nad tím tak akorát pokrčí rameny. Asi bych se vystíhala podobných citací typu toho z Rozmarného léta, příliš to bije do očí. Někdo tvrdí, že to je laciné, mě spíš napadá, že se může stát, že čtenáři zůstane z textu jedinej zážitek, citát z cizího díla. A zvláště problematický je, když takový citát použiješ coby pointu, vyvrcholení své práce.


<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 9.11.2006 > ztratila> Každé slovo, každá věta tam má svůj smysl, i když o jeho podstatě ostatní nic neví (a v tomto případě ani vědět nemohou a prozrazovat nehodlám). Takže to by bylo k Rozmarnému létu.

Na delší díla nemám čas a momentálně ani náladu, jednou třeba sestříhám pár minipovídek do jedné delší, po vzoru de Maupassanta. :-)

Díky že ses tak rozepsala, třeba si z toho něco užitečného odnesu.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 9.11.2006 >

já jen upozorňuju na existenci rubriky "miniatury"...

tenhle typ textu zdá se mi býti poněkud krátkým...


<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 9.11.2006 > Quotidiana> Díky, předtím jsem si jí nevšiml.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 9.11.2006 >

Jo, jsem zvědavá, co od tebe přijde příště, těším:)

 

Jen bych ještě doplnila - to, co říkáš, chápu, na druhou stranu... Pokud je tvůj text rázu soukromého, psaný tak, aby mu porozuměli jen někteří, kteří tě znají a třeba s tebou něco zažili - proč by měl být zajímavý i pro další, kteří o tobě třeba nevědí vůbec nic?

 

A tu rubriku bych tak úplně neřešila, mohla by to být taky čistě próza bez konkrétnějšího určení, v minaturách blbůstkách v poslední době končí i některý texty toto určení přesahující.

 

 


<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 9.11.2006 > ztratila> Nejspíš nějaká depkoidní poezie, to víš, když člověk přestává kouřit... :-)

Rád exhibuji. :-) Nikoho k jeho čtení nenutím.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 9.11.2006 >

A já ti zase ráda vytýkám zbytečné Rozmary, aby to stálo za něco:)


<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 9.11.2006 > ztratila> No já se velmi rád nechám poučit... :-)
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 29.11.2006 > :o) bezva
Doporučil 
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 13.11.2007 > chuťovka
Doporučil 
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 16.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 16.1.2010 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter