Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Horor - Lovci z kolekce Horory
Autor: Romeo (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
MorbidAngel (Občasný) - 19.1.2002 > kurník...je to moc dlouhé, takže si to přečtu až oflajn:)))
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 27.1.2002 > Předně musím říct, že ač se hororů bojím, tématika upírů mě zajímá. Jendoduše řečeno tato povídka se svým tématem trefila do mého vkusu, přesto mám několik poznámek.

Děj se odehrává v Pardubicích. Objevují se tam názvy čtvrtí? města, které, ale člověk neznající dobře toto město nezná, tak tápe. Např. šestnáctka nalezená na Dubině.... Nevěděla jsem, co Dubina je. Nebo doupě na Závodu Míru, pak se v textu objevuje, že je to sídliště, což by se mělo asi objevit u první zmínky o tomto sídlišti, ne až u druhé.
Příběh se odehrává v blízké budoucnosti a líčení města, rozděleného na zóny atd.. mi trochu připomnělo sci-fi povídku : 6 Měsíců in Ulna. Motiv města mi přijde obdobný. Rovněž scéna, kdy se hrdina objevuje na "mši" sekty, mi připomněla scénu z Robina Hooda (tedy toho filmového) nebo z Indyho Jonese. Přesto nemám k tématu nějaké výraznější výtky.

Ale měla bych několik konkrétních připomínek ke stylistické části.

Hned v úvodní větě se objevuje 2x slovo obyčejné.

dále pekelné oxidátory- slovo oxidátory mi tam moc nesedí

dobu stáhly do ústraní a objevovaly se jen občas.
To trvalo do roku 1990 - zde bych to nahradila spojkou což a čárkou

podnebí, což zemí těžce odneslo - druhá věta mi zůstala utajena - má to být ve smyslu mnoho zemí těžce odneslo

místo zkratky ČR bych užila celý název republiky

dále se objevuje Čechy jsou jsou na tom - jsou stačí jen jednou


všechny cigarety se do Čech od začátku roku 2004 pašují
a pašované = vyráběné ze všemožného svinstva, převážně v Rusku - zde bych napsala : 2004 pašují a vyrábějí se ze všemožného......

špinavý fracek přirážel k tělu zbité
dívky - přirážel mi tu nesedí, nevystihuje to přesně situaci

který měl na rukou navlečené drápy ale Wolverine - význam jsem nepochopila

Byl jsem sem
přiřazen místo pana Pilaře - nahradila bych to : Přeřadili mě sem místo pana Pilaře.

se Lovcům
pod novým velením nedařila. Lovcům začalo docházet, - zde bych vypustila v druhé větě lovcům a napsala jen: Začalo jim docházet.......

pak se objevuje výraz šestnáctka - napsala bych jen šestnáctiletá

umí běhat rychle, mnohem
rychleji než lidé, ale tomuhle neuniknou. - zde bych tomuhle nahradila: jen


Tělo bylo v mírném rozkladu, takže to byl tzv. Komár- zde bych napsala něco ve smyslu -Jeho tělo v mírném rozkladu dokazovalo.....

ještě poznámka k obsahu, pokud bylo upírů víc druhů mělo se to v textu asi rovněž objevit. Takhle působí zvláštně, když najednou se v textu objeví poznámka o druhu upíra...

Tihle mrchy umí být pěkně tiché. Nahradila bych: Tyhle mrchy se pohybují tiše.


rozeběhl se za upírem, který jakmile ho nakopl dal se na uprk.
Upír běžel rychle. - v druhé větě bych vyškrtla slovo upír a nechala jen: Běžel rychle.

To co viděl by ho nenapadlo ani v tom
nejdivočejším snu.Po cestičce si to štrádoval Karlik jejich nový velitel v¨- zde bych napsala Po cestičce su štrýádoval Karlík, jejich nový velitel, v doprovodu.......


Dlouhovlasá dvacetiletá bruneta s ladnou postavou. To byla Veronika Sallova,
nejmladší z rodu Lovců.
Dávala si uklidňující horkou koupel - zde bych napsala: ....... postavou, Veronika Sallova, nejmladší z rodu Lovců, si dávala uklidňující......

Eurotel
byl jediný český operátor, který to po krizi nevzdal a ač řádně očesané
nabízel své služby dál- zde bych napsala: Eurotel, jediný český operátor, který to po krizi nevzdal a ač řádně očesané služby nabízel dál.

Sledovat Karlíka nebylo pro Alexe ..... zde bych nebylo nalezla jiným slovesem

Alex chvilku počkal a pak vešel dovnitř taky. Nikdo tam nebyl.

zde bych napsala: počkaj a pak vešel za nimi. Někam zmizeli.


Před nimi byl podivný oltář - před nimi stál podivný ....... to bych napsala spíše

vedly hadice k velkému zlatému poháru, ve kterém byla nějaká rudá ....... bych napsala: zlatému poháru plném nějaké rudé tekutiny.

Byl prosinec a slunce zapadalo čím dál tím dřív, takže .. - zde bych napsala: V prosinci slunce zapadalo...... a proto když mu začala.........

V Karlíkově kanceláři se pořád svítilo a za okny byla poznat jeho silueta. zde bvych napsala: V Karlíkově............ a za okny viděl/poznával jeho siluetu.

No co, pomyslel si za tu chvilku mi snad nikam nezdrhne, no ne - zde bych vyškrtla jedno no


Když se po chvilce vrátil v kanceláři bylo zhasnuto a Karlíkův Jaguár byl pryč. - zde bych nahradila jedno byl jiným slovesem


Otevřel šuplík svého stolu a vytáhl zvláštní amulet, který si dal kolem krku. Byl to jakýsi detektor na panny - zde bych napsala : zvláštní amulet jakýsi detektor panny a dal si ho kolem krku.

Rychlý pohled na občanku uvnitř mu prozradil, že ta kabelka nevypadá jako Moničina kabelka. Je to Moničina kabelka - zde bych napsala: Rychlý..............., že ta kabelka jen nevypadá jako ......., ale patří skutečně jí.


Tenhle byl hodně tichý. - tady chybí kdo

Oprášil se, když tu se mu v autě rozdrnčel mobil - vedlejší věta: když mu v autě.....


Vešel do obýváku a něco sundal ze stěny. Byla to nejdražšší věc, jakou kdy koupil - japonská katana - napasla bych: Vešel ...... a sundal ze stěny nejdražší věc, jako kdy koupil - japonskou katanu.

Monika pomalu přišla k sobě. Byla nahá, ruce..... zde bych nahradila byla slovesem ležela



Atd.....

Hodně se v textu objevuje byl, které by se dalo nahradit jinými slovesy.

Přesto hodnotím





















Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter