Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
na břidlicovém temeni času / a ohnisko prostoru
Autor: lukáš b. (Občasný) - publikováno 29.11.2006 (23:21:41)

 

 

na břidlicovém temeni času

a ohnisko prostoru

bulva samé bělmo

oko oslepivé

bez jediné žilky

těkající

bez jediného nervu

rozmokvaná

slepé oko

bulva v jednom plameni

kámen snění

na slídovém čele času

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
MiKa (Občasný) - 30.11.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Barča (Občasný) - 30.11.2006 > Působí to velmi dramaticky ... jako by to bylo proti sobě.
Body: 5
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 30.11.2006 > Zajímavé zobrazení.Ani se to nezdá, ale báseň je sakramentsky dlouhá :-)
Doporučil 
<reagovat 
 lukáš b. (Občasný) - 30.11.2006 > Raimund> Chtěl jsem to přímo proti sobě, ale neumím to :-(
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.11.2006 > lukáš b.> jak proti...?
<reagovat 
 lukáš b. (Občasný) - 30.11.2006 > Raimund> Aby to byly dva texty proti sobě, na témže řádku jeden verš zleva a druhý zprava a nikoli cik cak. Takhle nabývá vrchu rezonance mezi jednotlivými verši, která měla být jen doplňkem konfrontace obou celků jakožto celků. I když vlastně nevím, jak to teď působí a jestli by to pak působilo jinak.
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 5.12.2006 > lukáš b.> 

Dostat řádky textu proti sobě je poměrně jednoduché. Nejlépe je do příspěvku nejdříve vložit tabulku, kde buď zadáš velikost okraje nula, nebo necháš 1 a zvolíš barvu černá, protože ve vysledku na černém pozadí nebude vidět. Další parametry tabulky jsou řádek 1, sloupec 2, šířka 100% a umístění na střed. Vzdálenost mezi okraji tabulky nula a vzdálenost textu od okraje záleží na tobě, já jsem v ukázce zvolila 55. Pak už jen do prvního sloupce tabulky překopíruješ (nebo vpíšeš) první text a do druhého sloupce druhý. Druhý text pak označíš myší a zvolíš zarovnání vpravo.

Schválně si to vyzkoušej, není to tak složité, jak se na první pohled zdá.

Výsledek by měl vypadat takhle http://www.totem.cz/enda.php?a=163190


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.11.2006 > lukáš b.> 

Snad jedině na Corelu a dát do galerie.


<reagovat 
 lukáš b. (Občasný) - 5.12.2006 > Naty> ó díky, příště už budu chytřejší, teď už to nechám, kdyby nějakého zbloudilého čtenáře zajímalo, jak to tedy mělo vypadat, dovoluji si ho odkázat na tebou uvedený link (http://www.totem.cz/enda.php?a=163190)

P.S.: A když jsi tak zběhlá, nevíš, jestli je možné napsat to ve wordu a pak to sem nějak vložit? já totiž přesně nevím, co je to to html (jsem hold příliš humanitně orientovaný)
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 5.12.2006 > lukáš b.> 

Z toho si nic nedělej. Já když jsem vlezla poprvé na Totem, tak jsem neměla ani tušení, že nějaké HTLM vůbec existuje. Než jsem se naučila otvírat opravu příspěvku tak, aby se mi nezobrazovala v "té hrůze", ale jako při vkládání, tak jsem asi rok vždycky škemrala u Kelly, aby mi chybku v textu opravila. Ale Časopis mě naučil, jinak to nešlo.

Jinak samozřejmě jde text napsat ve wordu, já to jinak nevkládám. U běžných textů básní, pokud si k tomu nevymýšlím nějaké složitosti, si text prostě ve wordu zkopíruju myší a pak kliknu pravou myší do prostoru pro text (ve vkládacím formuláři) a dám vložit. S takhle vloženým textem potom pořád ještě můžeš dělat různé úpravy jako změnu fontu, barvu a velikost písma rozmístění na ploše a pod., stejně jako ve wordu, protože všechny ty funkce jsou ve vkládacím formuláři i ve wordu prakticky stejný. Akorát je dobrý použít z lévé nabídky na osobce hned první VLOŽIT příspěvek a ne poslední VLOŽIT formulářem, který je pro prosté vložení textu příliš složitý.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter