Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Střecha
Autor: sartre2 (Stálý) - publikováno 6.12.2006 (10:10:56)

Před princeznou

 

Střecha

 

         Mike se vytřepal do okna a jen tak mimovolně mu vyklouzlo: „A kurva…“. Bylo právě 8 hodin ráno, necelé 2 hodiny poté, co ukončil pařbu se svýma pseudokamarádíčkama a uměl si představit i hezčí ráno než na rozpálené střeše mizerně vysokého baráku. Zfetovaný „Golem“ rozdělil práci a s patřičným úšklebkem Mikeovi sdělil, že vyhrál konkurz na natření oken, přestože věděl, jak nesnáší vejšky. Jediným trumfem v Mikeovo rukávu bylo, že nestačil vystřízlivět a v takovém stavu dokázal „vysmátý“ čelit světu i všem svým fobiím… všechno byla brnkačka. Nemyslel na to, že s univerzitou dře někde v Prdelákově, někde kde kurevsky drahé pivo nemá pěnu, někde, kde mu nad hlavou každé 2 minuty burácejí letadla a furt nerozluštil dokonale tu hatmatilku, kterou huhňali domácí.To poslední ho až tak netrápilo,protože ty parchanti si někdy nerozuměli ani mezi sebou.Dokonce si namlouval, že když mu kručí v břiše, samotrávicím procesem spálí ten bordel, co do sebe ládoval na zahradě s kretény celou minulou noc. „Vylezu na sluníčko a vypotím to“, spokojeně si zamumlal.

 

         Jeho nejisté ruce byly zasrané od barvy ještě před tím, než vůbec začal s oknem. Navíc se mu lepila ručka štětce, což trošku srazilo jeho ego Vincenta Van Gogha. Pak pocítil, jak první pivo sublimuje s jeho potem, tak raději shodil tričko. „Ještě si opálím svoje vymakané zjizvené tělíčko - to budou čokoládky z ulice zas koukat“, liboval si. „Hajzlové kromě „Golema“ nahoru stejně nepolezou, tak tady provegetím hnusnou sobotu“.

 

Čím víc tvořil bílý humus na rámech okna, tím mu to připadalo všechno absurdnější. Byl sám v cizí zemi, kde si hráli na Království, byl sám s cizími prasaty v práci, kterou v životě nedělal. Ale v království měli rádi divadlo, tak to od začátku hrál na univerzálního zedníka a usmíval se na lidi, o které by doma ani neopřel kolo. Bytostně se mu hnusili, jejich žerty snášel se zvednutým žaludkem a někdy se musel mimoděk otočit, aby se nevyblil přímo do kamarádíčkovo ksichtu. Ale teď se na střeše vysoké chajdy nějakého snobáka otočit musel, protože ho bolely záda a potřeboval rozhýbat kosti.

 

Točení hlavy mu potvrdilo, že je střízlivění na dobré cestě a po „studených potech“ už mu snad začne chutnat i ten jejich zdejší prašivý bílý toustový chleba. Co ale nemusel, byl pohled pod sebe na lidičky šmatlající sem a tam. Ještěže byl před barákem vysoký plot s konzervativními zabroušenými ocelovými špičkami. „Dostanu závrať, sletím dolů a moje svalnaté, špekem obrostlé tělo se tam elegantně napíchne“, pomyslel si. Najednou ho napadla šílená myšlenka – roztáhnout tak ruce jako křídla a vybrat to. Výsledný efekt by byl stejný – pod nějakým autem by to asi nerozchodil a na toho Supermana se tak úplně necítil.

 

Šílené poopicové myšlenky pokračovaly. „Bude to vypadat jako nešťastná náhoda“, dodával vždy přítomný přítel vnitřní hlas. „A budeš mít pokoj od toho svinstva okolo. Žádné myšlenky, děsivé sny, ani shnilá minulost. Myšlenky na dítě, které nemohl vidět, na lásku, kterou nemohl cítit.  Skončit to. Udělat tečku. Všechno bylo už řečeno, vyzkoušeno. Být osvobozený od závislostí mizerného prožívání – placení za něco, co ani nechtěl, uniknout systému. Sluníčko mu statečně pralo na jeho vyholenou hlavu. Nožičky sice slabé, unavenost ze života veliká… Vykročil a...Zastavil s jednou nohou v luftě…

 

 

Ne, dneska ne.



© 2007 Sartre2



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 6.12.2006 >

 stylisticky neohrabané, řekla bych...

 


<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 6.12.2006 > přišlo mi to jako recyklované cokoliv, "práce" s přívlastky stylistice spíš ubližuje než pomáhá... a vlastně jsem se při čtení dost nudil...
<reagovat 
 sartre2 (Stálý) - 6.12.2006 > miroslawek> miroslawku ty jses takovy rejpalek...tak taky skus napsat nejakou prozu,zatim recykluj ty shity co jsi zaradil jako poezii,mne nudi tvoje jednostranne postoje,so...shut fuckin up
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 6.12.2006 > sartre2> 

Rejpálek - to nepochybně jsem   Co se týče oněch "jednostranných postojů", velice rád bych rozezněl i další struny svého oduševnělého projevu, ovšem tvé texty mi právě jaksi nedávají takovou možnost. Možná bys od připomínek očekával hlubší ponor, jsou-li vytýkavé povahy, jenže takové polemiky o uměleckých prostředcích, metodách, záměrech a zdařilosti jejich naplňování jsi (jak vidno nejen) svými dílky ještě nedorostl. A nebo mám podrobně rozebírat, co je na pohled zřejmé: kde, jak a proč máš potíže s prostými základy - s větnou stavbou, slovosledem, v obratnosti s vázáním a významy slov? Tak to mne málo platíš - kdyby ses alespoň vztekal originálně, možná by mi to za tu legraci stálo. Mimochodem, za to, že českým jazykem vládneš mírně nedostatečně, opravdu nemohu, to si budeš muset vyřídit jinde.

 

A ohledně oněch upřímně míněných rad: děkuji a buď bez obav, narozdíl od jiných mám svůj literární osud pevně ve svých rukou


<reagovat 
sartre2 (Stálý) - 7.12.2006 > miroslawku to snad nemyslis vazne.Cetl jsem co jsi dal na server a můj nazor na to,že jsou to shity se nemeni.Prestal jsi psat v roce 2004...ted se navazis se prudis...Hras si se slovami,poučuješ a začinaš nejakou pseudointelektualnou hru,bohužel nemyslim si,ze mas svůj literarny osud pevne v rukou,promin tak arogantny postoj si můze dovolit nekdo iny a ne fakan,co vymysli par nesourodych slov a oznaci to jako poezii.Mnoho stesti v tvem blouzneni,mozno by te nekdy mohli vypustit z kazajky a za tu hodinu co ti dovoli psat kraviny v ramci terapie se trošku poohledni po lidech.Tva poezie by mohla koncit ne u 4 radcich slov po magoraku,ale napr. u jedneho slova ktere te bude indetifikovat.Podpisuj se jenom jako FUCKER,ja ti to kazdy den oznacim za 5 bodů a namotam i kamaraty,rodinu,kolegy a zname aby ti to ohodnotili stejne.Jses jenom hnoj co moc premejsli a svoji dusi vymenil za osnovy a gramaticke stylizace...
Svym spůsobem je mi te lito,ty můžeš ovladat jazyk dokonale a jako Hujer jsi byl určite nejlepši,ale literarni tvorbu ti to nespravi...ja si na rozdil od tebe nemyslim o sebe a o tom co pisu nic(obcas neco napisu,kdyz mne to bavi),ale ani neprekladam originaly,nehram si se slovami jako Hujer...kdyz uz se nekdy otocis a uvidis moje zada...please kiss my ass,thanks
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 7.12.2006 > sartre2> Je od tebe velmi milé, že mi píšeš, ještě bys mi o tom mohl dát vědět, abych se s těmi převratnými myšlenkami mohl seznámit. Jinak pěkné, děláš mi radost chlapče  ...a až budu příště odmítat publikaci mých textů tiskem, odkážu na tvá slova.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter