Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
STEBLÁ
Autor: lejla (Občasný) - publikováno 20.12.2006 (00:41:29)
Vdýchla som ťa
ako sa vetrí
stopa
po živote.


Mal si
môj dážď všedný,
slzy vzlietnuté...


Držala som sa
stebiel
tvojho srdca
a vtedy sa začal
môj láskotesný svet
rúcať.


Na západe vyšla
tvár slnka.
Vedie svoje vlasy
cez moju hruď...


Znovu si vyčítam,
že som ťa nedokázala
prehliadnuť.


Život sa zabíja
s takou ľahkosťou,
keď sa vraciaš
do svojho bezvetria.


Poznámky k tomuto příspěvku
Naty (Občasný,Redaktor) - 27.12.2006 > Pro mne sice balancuje na hraně klišé, ale pořád ještě nepřepadává na druhou stranu. Výrazy jako tvár slnka, stebiel
tvojho srdca a slzy, které moc nemusím, mi vyvažují vzlétnutí, láskotěsný svět a vedení vlasů  přes hruď, které se mi naopak líbí. 
Body: 4
<reagovat 
 lejla (Občasný) - 27.12.2006 > Naty> Beriem na vedomie :)
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 27.12.2006 > tohle ani nepřerostlo hranici intimity... předváděné na molech, jež neznamenají svět, s až nesnesitelnou lehkostí: cítím se jako voyeur
<reagovat 
 lejla (Občasný) - 28.12.2006 > miroslawek> a je to zle, alebo dobre? alebo v inej sfére?

zvláštne, ako dokáže niečo také pôsobiť... vždy som nad tým žasla...
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 28.12.2006 > lejla> podle mne je to špatně
<reagovat 
 lejla (Občasný) - 29.12.2006 > miroslawek> ja nemám rada sterilnú poému! fascinuje ma, keď sa pár slov dokáže dotknúť až môjho dna a dokáže trebárs vyvolať slzy. (nie som ale precitlivelý človek!)

som naopak rada, že to na teba zapôsobilo takto, aj keď ty to hodnotís ako "špatně". možno to boli rozpaky, možno až niečo nepríjemné, ale bolo to živé a dokázala som ti cez tých pár plochých slov podať niečo zo svojho cítenia a to má pre mňa väčšiu hodnotu ako štylistické pravidlá poézie. áno, a bolo v tom aj dosť nepríjemného...
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 29.12.2006 > lejla> tak to si nerozumíme, na mě to nezapůsobilo vůbec nijak, pro mne je to mělké - naznačoval jsem, že do tvých osobních věcí vůbec nic není a nezajímají mne, tedy alespoň jako čtenáře "básně"...
<reagovat 
 lejla (Občasný) - 29.12.2006 > miroslawek> ja som neosobnú ne/báseň (pre prípad, že si myslíš, že to , čo píšem básne nie sú) nikdy nenapísala. vždy je to osobné, vždy sa to týka môjho vnútorného diania. iná ne/báseň mi nestojí za námahu. čo by to bolo? len obal od niečoho... bez hodnoty. mňa zaujíma vnútro, námet, emócia, impresia...
a nakoniec - každý hodnotí ako osobné niečo iné. mne nerobí problém vyjadriť sa k svojmu bývalému vzťahu, ale sú veci, o ktorých sa nerozprávam s nikým a možno by som mala... je to špecifické.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 3.1.2007 > lejla> A kdo tvrdí, že by báseň měla být neosobní?
<reagovat 
 lejla (Občasný) - 3.1.2007 > miroslawek> vadilo ti, že je tam niečo osobné...
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 3.1.2007 >

Text je autorovou osobní výpovědí, tedy v tom, že "je tam niečo osobné" problém není. Ale co je tam navíc?


<reagovat 
 lejla (Občasný) - 3.1.2007 > miroslawek> neviem... žeby ja? :)
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 3.1.2007 > lejla> a to je to - že nevíš...
<reagovat 
 lejla (Občasný) - 3.1.2007 > miroslawek> Tak určite, že by som z toho dokázala niečo vyškrtať. Hlavne keď si niečo po sebe prečítam po určitom čase... Ale to snáď každý... No v tom momente to boli moje silné impresie a toto je ich popol...
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 3.1.2007 > lejla> Je pro mne zajímavé, jak takřka pokaždé dokážeš minout smysl mých slov. Otázkou: co je tam navíc? jsem měl na mysli: co tam je kromě onoho osobního prožitku? Osobní prožitky máme všichni a nemusíme kvůli tomu být básníky, stačí když jsme "jen" lidmi.
<reagovat 
 lejla (Občasný) - 3.1.2007 > miroslawek> písala som, že si málo konkrétny... :)

okrem osobního prožitku je tam asi zbytočný opis... mám pravdu?
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 4.1.2007 > lejla> Asi to vzdám, sice bychom mohli diskutovat o tom co je výplň, vata, ale můj dotaz směřoval směrem nikoliv k tomu, co tam z nepodstatnosti přebývá, ale naopak: co by tam navíc asi být mělo. Něco co onen text opodstatní jako estetický počin a posune jej od vychrstnuté reflexe, od věci čistě osobní někam dál. Je tam tedy něco takového nebo není? Tuto otázku by sis měla zodpovědět sama sobě; na mně až tak nezáleží, já si pro sebe odpovědět umím.
<reagovat 
 lejla (Občasný) - 4.1.2007 > miroslawek> Je so mnou veľa roboty, že? :) Viem, čo máš na mysli...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter