Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
cesta na severozápad I
Autor: Luk Malér (Občasný) - publikováno 19.12.2006 (09:17:42)

Cesta na severozápad I

 

Pondělíček

„Póť pojedem někam, řexem Tedovi, když Srpen zás zachraňoval zemědělcům srážkový průměr.

„Zas ňáký města?“ kinklá se, v očích vidět hrůzu z vlastivědy a chození do kopce jako v Bánský Šťiavnici. Zas vyrost, furt se poměřuje. Eště nepřerost, eště nepřepere.

„Neboj, bude i adrenalin.“

Odjezd.

„A co na tom Mácháči má teda bejt?“ Ted

„Nó psali, vodní skůtry, čluny a tak. Póčo nic moc, teplo není, uvidíme.“

Rozebírá tábor a brusle. Žije tim, mává vlasama.

Xakru, proč já sem si nikdy nenechal narůst fáákt dlouhý vlasy? Průbliky do půlky 70. let: „Dej se ostříhat, máš to strašně dlouhý.“ (matka) „Veselý, když už si nenajdete čas na „matematiku, najdi si čas aspoň na holiče.“ (matikářka, když Zbyňkovi – třídní máničce - s rozkoší malovala další čtverec do notesu) „Máničkám nenalejváme“ (krédo spousty hostinskejch). Moc línej na vzdor a moc živej na dav, tak sem měl aspoň kecy.

Lehce sme se otřeli o Mělník, chataři a chalupáři se mrcasej po pozemcích, krabatí čela, že práce neubývá, ale zároveň si ji přidělávaj. Schraňujou bordel, posouvaj ho po usedlostech. A proto tam musí jezdit každej víkend. Prej to dělaj pro děti. Ty by se jim na to nejrači vysraly. Už ani vlastně nevěděj, proč sem jezděj.

Šup a sme v Sudetech. Neviditelná hranice je naprosto jasně cítit.

Vyhýbka: Na ní stopuje holka, kerou vezmu o dva měsíce později a budu poslouchat, jak je skvělý lítat malym letadlem. Tak se s ní proletím. Připomínka možnýho života, kerej bych žil, kdybych v osmnácti koupil za prachy z brigády od Honzy Harleye z roku 48 a připojil se tak ke komunitě, co nic nemá, ale jak v rauši žije svými koníčky, do kerejch vráží neuvěřitelný mergle.

Doksy se vyvalují u Macháče jak přerostlý rekreant. Nepřemejšlej, trčej pupek, mezi žrádly se s funěním přelejvaj.

Á, velerekreant si jezírko ohradil.

„…no helé, von se fakt před dvěma tejdnama vychrup s tou Petrou, s tou blonďatou, víš, jak tam byla s Honzou, a pak s ní byl eště párkrát, mě dycky řikál že de s klukama a nebo na fotbál…“ do našeho studování cedule gestikuluje že za chvilku, mezitím víme, že vstup je pade (!), pučujou slunečníky, šlapadla, loďky, tříkolky (?), „…no a dneska s nim du na večeři a budu u něj spát,“ bejt obětí svý vlastní blbosti, tak držim hubu a nestříkám to na čelo, „tak mi řekni co mam dělat, počkej, já teď fakt nemůžu…“, to už stojíme rozhodnutě u pultu.

„Tak dvakrát?“, sklapla mobil.

„No počkejte, a motorový čluny nebo vodní skútry nepučujete?“

„Ne, ale ty tříkolky jsou prima.“

„To je něco jako ty terénní …“

„Néé, to jsou ty malý … eletrický…“

„Jéžiš, pro mrňata.“ Ted

„Dyš ti bylo pět, tak ses na nich vyblb.“

„Táák prd.“ Odchod.

Děvče rozklaplo mobil. „Dyš já ho mam furt ráda…“

Malér začal potichu výt.

Pár kroků od vstupu se mezi stromy do pavučiny lan zachytila různá prkénka, trámky, značky a před tím nápis: Jungle creek. Opičí dráha v výši šesti metrů. Dvojí jištění.

Frajer leze po skalách, chodí na stěnu, tohle by ho mohlo bavit. Beru kratší trasu.

Podprdelníky s karabinama lákají k houpavějšímu kroku pistolníků. Lez po provazovym žebříku do šesti metrů je vopruz sám o sobě.

„Co tady kurva dělam“ a „zasraná fotrovská ješitnost“ jsou dvě nejčastější myšlenky, bombardujou mě, když balancuju mezi houpajícími se prkýnky a lany a mezi nima zem. Na rakev je moc blízko, na vozejk akorát. Malér se mi směje.

Jako bych vylez z mandlu. Je to na mě asi vidět, protože: „Měli jsme dát tu delší,“ šklebí se Ted. Vypadá jak z menšího mandlu, ale vychutnává si mě.

„Seš moc hrc prc,“ šklebim se já, sem mu to naložil v minigolfu o šest ran, nedal z kruhu sedm, já jen jednu.

Slunce mezi mraky není vidět, jen barokní průsvity na nepříliš vzdálenou krajinu okolo České Lípy dávaj  tušit, že tam je. Mlčíme. Naskakuje film.

 

Pokračování příště: kde se Luk s Tedem a Malérem před dobytím Drážďan a Berlína prokutálí Českou Lípou a Sudety se prokličkují do Děčína, kde zjistí, že vždy může být ještě hůř.



Poznámky k tomuto příspěvku
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 19.12.2006 >  
Doporučil 
<reagovat 
hajka (Občasný) - 19.12.2006 >

ta zelenáááááááááááááááá...šetři muj zbytek zraku....:)

a fotky chci taky...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 19.12.2006 > je to takový lidový...ale xakru je fakt peklo
<reagovat 
Periskop (Občasný) - 19.12.2006 > kde jsou fotky padouchu??? k pravopisu už se raději vyjadřovat nebudu... :-P
Doporučil 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 19.12.2006 > Periskop> ňák mi tam nešly zkopnout, svině, budu nad tim bádat....
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 19.12.2006 > Luk Malér> báden, báden sie bitte... :-)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 19.12.2006 > Periskop> Ja ja baden in Baaden Baaden... ;-)))
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 19.12.2006 > Luk Malér> schwimm hiervon! :-)))
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 19.12.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 19.12.2006 > born to be child> nemáš-li měrky, měj aspoň maléry
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 19.12.2006 > Luk Malér> 

mám měrku na maléry

 

8¨-))))


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 20.12.2006 > born to be child> Sem s ní, já mam na maléry jen luk
<reagovat 
utilita (Občasný) - 28.12.2006 > A řekni mi prosím tě, já to nemůžu vědět: ty se takhle stylizuješ, nebo je to tvoje přirozenost a odkdy prosím tebe je to tvoje přirozenost, protože ono to vypadá jako velice dlouhá, ač zábavná a podnětná, smska, která se táhne jako antidepresivní plastelína z plastelina.cz...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 28.12.2006 > UchoUzeno> stylizace jen zčásti, já to tak vidim - to je zápis keců po cestě - proto ta hovorovost + něco pod tim, což je vždycky, protože příběh je zároveň i o něčem jinym
<reagovat 
utilita (Občasný) - 28.12.2006 > člověče, vážně mě zajímá, jak mluvíš, když mluvíš.)))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 28.12.2006 > UchoUzeno> já mluvim setsakra podobně jak to tu leží a běží - jen to psaný vypadá syrovějc a nezvyklejc
<reagovat 
utilita (Občasný) - 28.12.2006 > možná.)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 28.12.2006 > UchoUzeno> to zní tak, že to chceš slyšet naživo
<reagovat 
utilita (Občasný) - 28.12.2006 > možná:))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.12.2006 > UchoUzeno> 

ááááááááá opakujou se slovíčka, že by to chtělo reset???

 

nebo zformátovat disk???


<reagovat 
utilita (Občasný) - 29.12.2006 > ne, to je akustická konstanta:))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.12.2006 > UchoUzeno> to teda neni, páč tam má jednu smajl závorku navíc a Cimrman o žádným zesilování smajl závorkama nehovoří... (ale výbornej manévr, diskuse s tebou je fakt dobrá + zformátovat disk = ožrat se)
<reagovat 
utilita (Občasný) - 29.12.2006 > ta poslední poznámka - to je výzva k ožrání se, nebo výzva k obdivu?:)
<reagovat 
utilita (Občasný) - 29.12.2006 > podívej, teorie relativity už taky není definitivně einsteinová, díla velikánů se posunujou dopředu.)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.12.2006 > UchoUzeno> 

jestli chceš díla velikánů rozšiřovat závorkami, vypadá to spíš, že chceš dělat další trasu metra.

 

na ožratí se je čas téměř vždy. Byl by zájem? a s možná už nezačínej...


<reagovat 
utilita (Občasný) - 29.12.2006 >

asi třeba jako...

 

 

 

...

 

 

je to lepší????


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.12.2006 > UchoUzeno> ano úúúúžasně vypovídací, co se týče odpovědi na otázku
<reagovat 
utilita (Občasný) - 29.12.2006 > tak já myslím, že bys mohl uznat tu odvahu - jsem vystřílela dvě možnosti najednou... :)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.12.2006 > UchoUzeno> no to je do brý a cos uznal nebo uznáš ty???
<reagovat 
utilita (Občasný) - 29.12.2006 > se bavíme jako chlápek s chlápkem, jo? - to je dobrý:))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.12.2006 > UchoUzeno> no tak znáš to, na netu vše možné, dobrá od nynějška oslovování ve středním rodě - dle nicku - mě je fu(c)k esi seš holka nebo kluk ale ta diskuse mě ba
<reagovat 
utilita (Občasný) - 29.12.2006 > vyhlašuju dočasné spánkové příměří!:)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.12.2006 > UchoUzeno> joooo neblbej nápadík
<reagovat 
utilita (Občasný) - 29.12.2006 > tereza spencerová kdesi psala, ž za rakouska uhersks rozeznávali čtyři pohlaví. já si dokážu představit akorát tři...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.12.2006 > UchoUzeno> třiiii? povidej, klidně až se vychrupneš, vtipné uchouzeno  
<reagovat 
utilita (Občasný) - 29.12.2006 > střední rod nevim, to by si mě zas pletli s tím druhým uchem a já se po něm zas až tak jako že okatě opičit nechci. nerozhodla jsem se zatím. mluvila jsem o sobě v množným čísle, ale to znělo honosně a taky jako bych byla almara...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.12.2006 > UchoUzeno> 

almara?? s kolika ramínkama a kolika poličkama

 

a kolik uší eště máš, teda xakru???


<reagovat 
utilita (Občasný) - 29.12.2006 >

1. žena, 2. muž, 3. něco mezi. Na druhou stranu, připustili-li bychom varianty "spíše muž" a "spíše žena"? dostali bychom se na stejné číslo jako naši předci. Pravda je, že třeba druhou řadu slovenských Vyvolených vyhrál takový zajímavý typ, čo sa volal Janko, ale pak odjel do Prahy a začal si říkat Hilár a byl za dámu, dokonce za nabízející se dámu a pak zas odjel na Slovensko a byl chlap a začal si říkat Erik. A on tam jednou vyprávěl o transsexuálech, u nichž dnes už snad jsme schopni uznat, že se rodí někdy do špatného těla - jenže mnohdy prožívají nesnesitelné zmatky, kdy podstoupí drastický operace, polykají hormony, ale jejich tělo je nepřijme, odmítá být tím, čím chce být jejich hlava a oni pak vlastní tělo, který se chová jako auto ve smyku, nenáviděj.

 

Tolik osvěta.

 

Jsem almara se dvěma ramínkama, poličky nemám.

Druhé ucho (ucho sem ucho tam) bych si svým uchem nazvat netroufla:)) 


<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 12.1.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Přítel antisvěta (Občasný) - 20.5.2007 > jsem si řekl, že si to po kouskách přečtu, naštěstí se to čte samo.
Body: 5
<reagovat 
čtenář hermit - 28.11.2007 > výtečný, čéče, asi dohoním dluh, a přečtu si to všecko..... dobře se to čte, a je to o něčem, (frází vyjádřuju, že tam nejsou fráze :-))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.11.2007 > čtenář> potěšils.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter