Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
GENEZE
Autor: Emmet_RAY (Občasný) - publikováno 5.1.2007 (05:40:18)

 

Všichni příliš daleko

když oheň lásky hořel

Na ulicích roztál sníh

vyprázdnilo se lože

 

Byla zima horečná

a vítr okny třásl

všichni příliš nablízku

když oheň lásky zhasl

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
utilita (Občasný) - 5.1.2007 > souhlasím s kink
Body: 2
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 5.1.2007 > eslivá legrace, tak se snad ani moc nebavim.
Body: 2
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 5.1.2007 > Nebyly ty vánoce veselý, ale ještě že nějaký.Osobně mi ty verše něco řekly.
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 5.1.2007 > Náhodou, čas od času si rád takové verše počtu.
Body: 4
<reagovat 
kink (Občasný) - 5.1.2007 > to je legrace? ;)
Body: 2
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 5.1.2007 > kink> obávám se, že to není legrace...
Body: 2
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 5.1.2007 > hm
Body: 3
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > Jonáš> zajeď někdy do Ostravy
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 5.1.2007 > Václav Mráz> jakože dostanu přes držku?:)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > Jonáš> Jako že bych tě rád viděl, vole ;-)
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 5.1.2007 >
Body: 2
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 5.1.2007 > No, je to takovej "májovej" impresionismus raněnej pokusem stát se klasikem :)) ale mně se to líbí. 4-5 A dokonce v to cejtim legrácku...
Body: 5
<reagovat 
utilita (Občasný) - 5.1.2007 >

Václave, neuvěřím, dokud nedodáš, že to stejně nemá cenu vysvětlovat někomu, kdo neuvěřil v Ježíše.

 

Jonáši, to ti maximálně hrozí, že ti Václav řekne, že vypadáš líp než na fotkách, nebo tak něco. Myslím, že jsem jediná, které to neřekl. Ach ;((


<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 5.1.2007 > utilita> ale já už se s Mrázem znám, neměj obav:)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > utilita> A ty seš kdo? si tě nepametám :-)

Jo a Jonáš vypadal hůř než na fotkách ;-)))
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 5.1.2007 > Václav Mráz> 

hele, zeptej se kalais, jejímu soudu věřím a taky mě vídá pravidelně.


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > Jonáš> já mám kalais za herečku a sedmilhářku a navíc se mnou vůbec nekomunikuje
<reagovat 
utilita (Občasný) - 5.1.2007 > Václave, hádej - ostatně myslím, že i kdyby Jonáš vypadal hůř než na fotkách, hádám, že bys mu to neřekl. Normálně bys mu řekl, že vypadá líp ;))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > utilita> Nikdo, kdo by se veřejně prezentoval jako nositel nicku utilita, tam nebol.
<reagovat 
utilita (Občasný) - 5.1.2007 >

Václave, ty zapíráš, že jsme spolu strávili noc? To mám za všechno? A byli u toho lidi... ;))))


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > utilita> Ale já vím, kdo jsi, jen nemachruj, žes byla na Naturalu, když to není prauda
<reagovat 
utilita (Občasný) - 5.1.2007 > To nikdo netvrdil přece ;))
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 5.1.2007 > Líbí se mi to... rytmus tak akorát, má to život... dost dobrý...
Body: 5
<reagovat 
Barča (Občasný) - 5.1.2007 > No, je to taková neoklasika, blížící se říkance ... Jedině mě zaujalo, že to má trochu myšlenku ... aspoň to. 2 --- 3 Ale nechci Tě odradit ---- jsi schopný napsat opravdu zajímavé básně, a vůbec se nedivím, že Tě poezie stále láká !
Body: 3
<reagovat 
damika (Občasný) - 5.1.2007 > Tak to čtu, potom reakce, zase čtu, i ty předešlé dvě...říkanka toto není a cítím tam víc, hlubší kritiku po mně nechtěj, jsem laik. :) Prostě viz Raimund.
Body: 5
<reagovat 
utilita (Občasný) - 6.1.2007 > Vlastně... nevim, zda už se na toněkdo ptal, ale co ti, Václave, ta mrcha teda provedla, že ses jí rozhodl takto šibalsky pomstít?:)  
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 6.1.2007 > utilita> komu?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 6.1.2007 > utilita> a jak?
<reagovat 
utilita (Občasný) - 6.1.2007 > poezii, tý mrše přece. myslela jsem, že tu jde hlavně o to.
<reagovat 
utilita (Občasný) - 6.1.2007 > Tvorbou. úplně vidim Bartošku v Příbězích obyčejnýho šílenství, jak řiká: TVOŘÍŠ?!
<reagovat 
veršoun (Občasný) - 6.1.2007 > čekal jsem, že se Vás reakce zdejších čtenářů méně dotknou a budou Vám činit více potěšení, uvážíme-li, že se skutečně jedná o slušnou báseň, rozhodně z horních 10% (z toho, co se tu vyskytuje), forma je obsahová, ale zajímavá, legrační na celém příběhu reakcí je ... atd
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 6.1.2007 > veršoun> Automaticky přiřazovat určitý projev k určité emoci... je zavádějící. Negativní hodnocení mi nevadí, pakliže se z něj něco dozvím a není jen snůškou úšklebků - tady se to stalo, ale tím se u mne zapsali spíš hodnotící, samozřejmě jsem reagoval tak, jak jsem považoval za adekvátní.
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 6.1.2007 > Nechce se mi číst komenty druhých,tak možná někoho zopakuju,co já vím...Cítím z ní smutek,ale i spoustu něhy... :o)
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 6.1.2007 > ještě mi tam chybí sádrovej trpaslík a je to dokonalý 8¨-)))
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 5.1.2007 >

to víš, opečovávání a partnertství spolu moc dohromady nejdou.


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > ariel> a co s tím má Natural společného?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > ariel> A ještě: co ty víš o partnerství? :-) Z hlediska vlastní přímé zkušenosti.
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 6.1.2007 > Václav Mráz> jo, Natural? já žádnou souvislost nehledám
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 6.1.2007 > ariel> a jak tedy ta poznámka souvisí s textem, když říkáš, že "není arielovská"
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > Není to legrace, je to inteligentní báseň, formálně přesná a významově bohatá a moudrá.
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 5.1.2007 > Václav Mráz> ano, tohle už vypadá vtipněji! pokračovat!
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > Leatherface> Jak pokračovat - mrkněme na tvé poslední dvě básně - já se za něco takového schovávat nemusím. Si udělej interpretaci tady tohoto, je tam toho celkem dost, je tam příběh, je tam vývoj, je tam katarze, pointa. Má to dobrý rytmus i zvuk.

Tvé poslední dvě básně (nemluvím o překladech) mají možná dobrý rytmus a zvuk. Ale hromadu déček, protože je to především póza. Ale co taky chtít od serveru, kde takovéto sračky: http://www.totem.cz/enda1.php?a=165911 bodují v hitparádě. Já se prostě na jakoukoli pózu můžu vysrat, a i když je mi jasné, že pokud si dovolím napsat něco jako "oheň lásky hořel", tak se najednou objeví zástupy lidí, kteří si konečně uvědomili, co je to kýč. Odsuzovat andělíčky bez rozmyslu, to je pro primitivy, ovšem zajímavé je, že "láska uvnitř rybí kosti" jim nevadí. Tam už to totiž chce trochu fištróna.

Nic ve zlém ;-)
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 5.1.2007 > Václav Mráz> 

tu formálně přesnou bych Ti odsouhlasil, ale upřímně, něco takového by zkazil jen negramot.

 

jinak je to pro mě neoslovující říkačka, u které jsem se ani nenamáhal "inteligenci" a "významovou bohatost" hledat. jaksi mi schází "poetika", což je pro mě u básně dost podstatné. takhle můžu hledat inteligenci a významy i v manuálu k odšťavňovači.

 

když už mě do toho taháš ... ta déčka, no, co s nimi nadělám. dráždí-li Tě, prostě je ignoruj. ujišťuju Tě, že póza to nejni (přesvědčit Tě samozřejmě nemůžu, ale ani mi to játra netrhá). z toho, že píšu jeden kousek za rok, snad pochopíš, že zoufalou potřebou kumulovat ovace opravdu netrpím.

 

 


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > Leatherface> Hele, a Ohrenstein je podle tebe negramot? Protože docela dost jeho básní má podobně jednoduchou stavbu ...

U básně ti nemůže scházet poetika - každá báseň nějakou má. Ale já vím, co ti schází. Sofistikovaná obraznost :-) Jenže to je tady na Totemu obecný jev. Nemůže být tma, musí být tma jako v ořechu. Nemůže být kunda, musí být branka do parku s orosenou travou.

A tebe - no, já spíš myslel, a oceňoval jsem to, že prostě píšeš málo, protože na víc holt nemáš.
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 6.1.2007 > Václav Mráz> Jo, přesně. Souhlas s prostředním odstavcem.
A mně se na téhle básničce líbí, že plyne jednoduše. A není to přitom prostá rýmovačka.
Body: 5
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 5.1.2007 > Václav Mráz> 

mezi "tohle by zkazil jen negramot" a "báseň s takovouhle stavbou by napsal jen negramot" je jakejsi rozdíl.

 

jsi zdatnej diagnostik  - ale houby obraznost, podsouváš (mi další svoji "představu o obecných jevech na Totemu", což mě docela irituje). dokážu u básní ocenit rozličné vlastnosti, tahle mě bohužel neokouzlila vůbec ničím.

 

a buď chlap, přiznej sakra, že se nepovedlo, a nesnaž se to ukecat


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > Leatherface> Jakej rozdíl?

a já si vážně nemyslím, že by se to nepovedlo
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 5.1.2007 > Václav Mráz> no třá že abys - já nevim - v ňákym verši zmršil rytmus či co, musel bys bejt prostě tele. nejni na tom co zkazit, takže bych té formální přesnosti tolik nefandil a nijak ji nevyzdvihoval.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > Leatherface> Ale já ho musel nastavit, nejdřív. Snad sleduješ muziku, tak jak můžeš plácat takový blbosti? Samozřejmě, že posrat to v průběhu už může akorát neumětel, zvlášť u tak jednoduchého, ale hromady autorů by nezvládly ani to nastavení. Nehledě tomu, že je tam neúplná repetice a - co ten zvuk? Prostě jak něco vypadá jednoduše, kopneme to do strouhy? Hele, budiž, nelíbilo se ti to, to bych ti nebral, ale vadily mi ty tvé macho hlášky.
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 5.1.2007 > Václav Mráz> 

mně zase hnulo pajšlem "je to inteligentní báseň, formálně přesná a významově bohatá a moudrá.", myslim, že jsme si s máčo hláškama celkem kvit.

 

jaký blbosti? já si třá právě nemyslim, že by hromady autorů to nastavení nezvládly. asi ho nedoceňuju. 

vo kopání do strouhy jsem, tušim, nemluvil.

 

a už taky držim kušnu.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter