Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jsem rasista ?
Autor: daft (Občasný) - publikováno 18.1.2007 (10:32:59)
Vždycky jsem si myslel, že nejsem rasista a nemám proti nikomu předsudky. Již v první třídě ZŠ jsem se kamarádil s Robertem, který měl tatínka z Francie, ale černého jako bota.
V době, kdy jsem se ještě zajímal o politiku (kolem roku 1990), jsem pomáhal prosadit do obecního zastupitelstva souseda pana Horvátha.
Včera jsem nastoupil na Národní třídě do hodně plné tramvaje. Stál jsem u tyče a za mnou se hlučně bavili tři mladíci, kteří by mohli být syny pana Horvátha. Několikrát přitom vrazili i do mne. Tedy ne přímo do mne, ale do tašky, kterou jsem měl přes rameno.
Jsem starý a nedůtklivý dědek, tak jseem na příští stanici vystoupil. Než mi přijela další tramvaj, všiml jsem si, že mám dvakrát proříznutou tašku v místech, kde do mne vrazili. Nic se z obsahu tašky ještě neztratilo.
Nyní mám nutkavý pocit, že moje podvědomá nechuť k určitému etniku mi zachránila nemalý obnos, který jsem v tašce měl.
Samozřejmě, že budu přesvědčovat sám sebe, že všichni nejsou stejní, abych nekřivdil panu Horváthovi. Obávám se však, že odstup raději budu zachovávat a příště do takovéto tramvaje ani nenastoupím.



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 18.1.2007 >
Body: 1
<reagovat 
xy64 (Občasný) - 18.1.2007 > aha
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 18.1.2007 > No,tak to by ses u nás moc v MHD nepovozil... :x)))))
<reagovat 
Šedo (Občasný) - 18.1.2007 > Tak nějak nechápu smysl publikování tohoto...
Body: 1
<reagovat 
MCMXLI (Občasný) - 18.1.2007 >

 


Body: 1
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 18.1.2007 >

nejsi rasista, ale máš podvědomou nechuť k určitému etniku....

 

jinak - tohle se hodí někam na blog nebo do hospody, ale ne na literární server jako próza


Body: 1
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 18.1.2007 >

je to špaténka po všech stránkách


Body: 1
<reagovat 
celej on (Občasný) - 18.1.2007 >

Celý ten problém je daleko rozsáhlešjí a šílenější a z tohodle se člověk dočte jen jeden střípek. Příběh o hodném pánovi, co všem pomáhá a na odstín pleti nehledí, kterého potom chtějí oloupit ti kterým podával pomocnou ruku.

 

Určitý "rasismus" tam je... ne v tom, že postava vystoupila z tramvaje, já ho spíš v nímám v tom, že je naznačená vazba mezi těmi zloději s žiletkami a romem, kterýmu bylo pomáháno. A abych sundal rukavičky: Pomáhej cigánům a oni tě pak, svině, okradou - je to tam i když ne tak do očí bijící.


<reagovat 
daft (Občasný) - 18.1.2007 >

Děkuji všem za hezké hodnocení.

Nepochopil jsem rozdíl mezi blogem a literárním serverem. Chcete tím říci, že na literárním serveru může publikovat jen někdo? A jak se ten vyvolený pozná?


<reagovat 
Lokianna (Občasný) - 19.1.2007 > Rasistické je i to, říci, že jsem pomohla člověku, třeba židovi, protože tím říkáš, že pomáháš někomu, protože je něčím jiný. Tomu se myslím říká obrácený rasismus? Nevím, ale je to stejné:-).
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter