Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sentiment věčně včerejšího
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 22.1.2007 (17:01:36)

undefined

(věnováno Žofii a jejim dětem)

 

 

Stará sídla
v krajkách po skříních
co v hrnci
tuší mák
psychy po síních

Popadané řasy v brýlích
na mých víčkách
plíseň
(co v šachách chlebových)
se uchytila.

Dívka
z kloboukového bálu
sama jde
krví
ze starých mýdel
bělenou

slzu v oku zachytila
v přídeští otisk
prst tu naslinila
nevědouc
v šátku tehdy spala
ruce u hlavy.

Stromy
v zahradách zámeckých
nechtějí pouštět listí
bez vůní vídeňských
dívkám na nahá kolena
na truc
v mrazu hledí.

***



Poznámky k tomuto příspěvku
Leodegrance (Občasný) - 22.1.2007 >

v přídeští vůní vídeňských...

moc pěkně.


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 22.1.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luxia (Občasný) - 22.1.2007 >
Body: 5
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 22.1.2007 >

Původně jsem bodoval ještě bez Žofky (a bez věnůvky?). Je prima, ale myslím tu není zapotřebí. Přesto je dobře, žes ji přidala (fotku myslím).


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 22.1.2007 > Leodegrance> Já chtěla přiblížit, oč tu vlastně jde, běží...
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 22.1.2007 > Janele z Liků> No ano. A já chtěl říct, že to nebylo úplně potřeba. Mluvím tedy za sebe a svou percepci...
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 23.1.2007 > Moc fajn kousek...
Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 23.1.2007 > Vida...dodnes jsem si myslel, že v tom Sarajevu skončila taky.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 23.1.2007 > šedé> Uvádí se různé verze, že nejdříve umřel on, pak ona, že ona střelou do břicha, on zasažením krční tepny...Já to věnovala Žofii a dětem, protože ona nesla kříž svého muže, stejně jako jejich děti...
<reagovat 
vikinga (Občasný) - 24.1.2007 > Hm, hm, hm.... Já bych tady to věnování a fotečku dala pryč.
To na mě totiž pak působí, jako kdybys chtěla čtenáři říct: "O tomhle to je, ne aby sis myslel něco jiného!!!"
A já bych si zrovna chtěla myslet něco jiného (dějepis jsem na gymplu propiškvorkovala:-))...
Ale o třídu lépe napsáno - teď myslím výrazově - než ty dvě novější (následující) věci.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 24.1.2007 > Ono ve skutečnosti o nějakou arcikněžnu vůbec nejde, ani o děti, ale o jeden den, v zámecké zahradě, kde pobíhá poslední pár zubožených pávů, jih Moravy, na zahradě poházané hroby a 700 let starý strom, v případě zájmu mohu poslat fotografii, ta historická souvislost mě napadla posléze, taková hra na schovávanou...V minulosti jsem psala hodně reportáže, mnohomluvné,kompenzace neurotika, který tráví v nekomunikaci většinu dne... v současné době sem vkláádm básně z jiného serveru, staršího data, někdy tak vzniká rozpor mezi aktuálností, úpravou...Nejnovější v celé plejádě jsou Hmoždíř a Sudety...
<reagovat 
 vikinga (Občasný) - 24.1.2007 > Janele z Liků> Dobře, že to píšeš, ptž ono to tak opravdu působí, jakože tím obrázkem a dedikací chceš nasměrovat čtenářovu percepci.
Má-li to být jenom hra s významy, pak je to pro mě bod navíc. Tj. D :-)
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 24.1.2007 > To je právě to, nejsme racionální člověk, mám jen ta svá zjevení představ, řetězení, více či méně spolu nesouvisející..., snažím se je pak do něčeho někdy násilně ztěsnat a pojmenovat, udeřila jsi správně hřebík na hlavičku...U mě je to vždy jen hra s významy, ale někdy se jistím těmi věnováními, fotografiemi, kdybych byla nařčena za bláznivou...
<reagovat 
 vikinga (Občasný) - 24.1.2007 > Janele z Liků> Myslím, že u nás básnířek být nařčena za bláznivou je spíš považováno za titul než pohanu :-) Já bych se tomu tak nebránila...

<reagovat 
honza_bordovicky (Občasný) - 24.1.2007 > Tyvole, čekal jsem hovadinu, ale hluhboce se kaju....líbí se mi, čímsi mě moc přitahuje. Dostala mě tahle strofa:

Dívka
z kloboukového bálu
sama jde
krví
ze starých mýdel
bělenou
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 24.1.2007 > Záleží na kontextu a zda nejsi sobě i okolí nebezpečná, zejména tam, kde se očekává jistá formálnost a schopnost soudržnosti ksupiny, volně přeloženo, na všech frontách věčně sama, v jendé básni /S vyloučneím veřejnosti/ mám větu:Tiše i před sebou...Ta asi plně vystihuje míru šílenství, kterou si člověk může k sobě dovolit, aby se to nezvrhlo v sebedestrukci.Je rozdíl být za bláznivou a být za blázna...
<reagovat 
 vikinga (Občasný) - 27.1.2007 > Janele z Liků> Já ti nevím. Osobně si myslím, že v poezii nějaké hranice normálnosti či bláznovství nebo blázniviny nejsou. Ostatně stačí se podívat; velcí umělci bývají povětšinou i velkými neurotiky. A na světě je spousta "bláznů", které společnost nezatracuje jen díky tomu, co vše dovedli vytvořit.
Ostatně podívej se třeba na překlady Tahara tady na Totemu, na tyhle autory by nám asi nikomu obecné znalosti psychiatrie nestačily... :-)
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 27.1.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 29.1.2007 >

Od začátku to chápu jako obraz vyvolaný prohlídkou zámku. Ukazuje se, že asi prohlídkou jen zámecké zahrady, ale to zas není takový rozdíl.

Jazyk opět velmi dobrý.


<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 2.3.2008 > Popadané řasy v brýlích
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter