Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
slibovaná zahrada ( k domu patří pozemky)
Autor: .......... (Občasný) - publikováno 29.1.2007 (13:25:37)

Kus lesa na Vysočině.

Potok, bledulová pole v nivách

i březích

-  bělost křehkosti moci vlastnictví ...

Kusy lesa pokácíš - smrkový porost

s mělkými kořeny -

vysadíš habry a buky kolem

roubené studně v horním toce potoka.

 

Budeme mít dřevěnou podlahu v podkroví,

smrkové obložení,

dubovou postel z jediného kusu dřeva.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
holger (Občasný) - 29.1.2007 >  To znamená spát v dubovém korytu? ÷))
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 30.1.2007 > holger> Ty neznáš řeckou mytologii, že?
<reagovat 
 holger (Občasný) - 30.1.2007 > ..........> Moc ne. Mám se stydět? ÷))
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 30.1.2007 > holger> jestli to umíš fakt pěkně, tak jo!:) - ukaž:)
<reagovat 
 holger (Občasný) - 30.1.2007 > ..........>   Kelly mi to uznala, jestli i ty, nevím. ÷)) A ještě šoupu nohou, ale jelikož je to předozadní pohyb, není vidět. )
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 30.1.2007 > holger> když Ti to vzala Kelly:) tož to musím taky ..jo, šoupání nohou hlavně slyším - ok:)
<reagovat 
holger (Občasný) - 30.1.2007 >

Tak jsme zašpásovali, a teď na vážnější notečku. ) Přiznám se, že celkově mám pro tvé věci malou, úplně bezvýznamnou slabost,÷) především oceňuji schopnost namalovat krajinu, usadit do ní domky, osázet ji, vykopat studně atd. Člověk by se hned sbalil a stěhoval. Navíc je tvá mluva (sakra, to zní divně), jednoduchá, ale ne naivní. Akorát mi občas schází trochu vzruchu, ale to je jen můj dojem.

 Uf, nějak jsem se rozkecal, radši už pádím.  


<reagovat 
 .......... (Občasný) - 31.1.2007 > holger> no teda:)
<reagovat 
.......... (Občasný) - 31.1.2007 > o les, nejen o dům, se člověk musí starat - nikoliv kvůli vlastnímu prospěchu, ale kvůli tomu, co vlastní - pokud to má opravdu rád
<reagovat 
Barča (Občasný) - 30.1.2007 > Opět ironie, smutná ....
Body: 5
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 31.1.2007 > Barča> to není ironie:) - kdes to vzala?
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 31.1.2007 > ..........>  No že vlastně zničíš celé kusy lesa ( smrkový porost ) jen kvůli tomu, abys měla dřevěné obložení v pokojíku atd. ....( Paradox lásky k přírodě )

Jinak bych v této básni bohužel už neviděla jiný smysl ...
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 31.1.2007 > Barča>  ty smrky se musí vykácet nikoliv kvůli obložení, ale kvůli ozdravení lesa - vysadí se na  jejich místo buky a habry, tam není ironie ani trošinku ... a smysl básně ? :) znovu bych se jen opakovala - nebudu mluvit o žádném smyslu:)
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 31.1.2007 > ..........>  To by byla asi delší debata --- dnes už mnozí odborníci pochybují o tom, že by např. smrk ( a jiné jehličnany ) mohl být nahraditelný listnáčem ...
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 31.1.2007 > Barča> pokud se jedná o původní porost, pak ano - je to jako se vším - jak kdy a kde:)) tady mluvím o konkrétním místě na Vysočině
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 31.1.2007 > ..........>  Tak promiň ! Já totiž miluju jehličnaté lesy ... Ale že by to nebyl původní porost ? Zejména na Vysočině ? Teď myslím prapůvodní složení půdy typické pro jehličnany ... Kam jsme se to až dostaly, od básně k lesnictví .... (!)
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 31.1.2007 > Barča> Nic se nestalo, já je taky miluju:) Šumavu:) Ale tohle je lesík kolem potoka s bledulovýma polema:) původní porost spíše listnatý
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 1.2.2007 >

Neumím se tak pěkně stydět jako holger a o šoupání nohou darmo mluvit.

Jdu se raději podívat na řeckou mytologii.


<reagovat 
.......... (Občasný) - 3.2.2007 > ale to mám radost z tohohle textu:))
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 1.2.2007 > Teda, jestli je to to lože, které jsem našla, tak potěštěpánbůh. Tím ten text dostává velmi neutěšený podtext.
Body: 5
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.2.2007 > Naty> našlas Odyssea?:) doufám - tam neutěšeno není, jen dlouhá cesta:)
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 3.2.2007 > ..........> Á, omlouvám se, došlo k informačnímu šumu. Na dívání se na řeckou mytologii mám dceru (jsem totiž hrozně líná) a nejspíš jsem ji odchytla v nesoustředěném momentu, protože první lože, které ji napadlo nebylo zrovna to Odysseovo. To Odysseovo dává samozřejmě jiný podtext, než neutěšený, ale určitě příjemnější.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 3.2.2007 > Naty> a můžu se zeptat na to jiné lože? - vidíš, mám pocit, že se odkazuji na důvěrně znímé věci:) - ty tišší odkazy (podle mé zkušenosti a vzdělání a tak ...) nechávám bez poznámek - a asi se mýlím i tady:)
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 3.2.2007 > ..........> To první, které ji napadlo bylo Prokrustovo, možná i proto, že je daleko profláknutější. To ale nebylo z jednoho kusu dřeva, alespoň pokud jsem stačila dohledat. Proto mi to bylo hned ze začátku podezřelé, ale případná možnost jeho propojení s básní mě tak fascinovala, že jsem neodolala okamžité reakci.  Za což se ještě jednou omlouvám.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 3.2.2007 > Naty> :) to nic - vlastně většinou píšu o poměrech na písmáku (psala jsem) nebo tady ... :) Prokrustovo lože by sedělo :) spočítám nožičky:)

u té mytologie potřebuje člověk přesné informace - jinak to dost zavádí:)

Ď!
<reagovat 
damika (Občasný) - 1.3.2007 > Moc :))...pro ten klid.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter