Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dvojčata
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 16.2.2002 (00:47:46)

Dvojčata, dvě z nejslavnějších budov na Manhattanu, ale bohužel také nejtragičtěji proslulých budov v NY vznikly podle návrhu Japonce M. Yamasakiho. Yamasaki původně předpokládal, že se bude podílet na projektu za několik milionů dolarů, a tak když uviděl na svém stole projekt za 280 milionů, napadlo ho, že se zřejmě někdo přepsal.
Poloha Dvojčat byla vybrána v jižní oblasti Manhattanu blízko řeky Hudson. S výstavbou byly zpočátku problémy kvůli několik set hlubokému kamennému základu, jenž překážel mohutné řece Hudson v toku. Když se začala Dvojčata konečně stavět, množství materiálu připomínal seznam z válečných příprav např. na dveře bylo použito 40 000 klik. Věžím, jejichž výška dosahovala 1 405m2 byl vyčítán zejména jejich neobvyklý vzhled nehodící se do panoramat Manhattanu. Na rozdíl od ostatních mrakodrapů byly totiž podepřeny vnější a ne vnitřní kostrou a připomínaly spíš minimalistické sochy než budovy. Časem si na ně ale obyvatelé i turisté zvykli a staly se oblíbeným místem vyhlídek na město.
Po tragedii 11. září 2001, která včetně obyvatel NY zasáhla snad celý svět, se kolem trosek zdvíhá kovové lešení, které je ověšeno nápisy vyjadřujícími soustrast s příbuznými a přáteli obětí a americkými vlajkami. Nachází se zde také můstek, kde mohou všichni zvědavci uvidět místo tragedie tváří v tvář.
Těžko říct, nakolik je odplata vůči obyvatelům oblasti Talibanu oprávněná, jelikož si vyžádala množství civilních obětí. Jedno však jisté je, místo po Dvojčatech zůstává i dnes stále depresivní a stále plné trosek. V NY se v těchto dnech projednávají plány na novou výstavbu, ale nikdo si netroufá říct, jaký nápad je ten správný. Americký prezident G. Bush slíbil na rekonstrukci miliardu dolarů. Probíhají neustálé sbírky na pomoc rodinám obětí, které stále vystupují v nejrůznějších amerických talk shows. Je však možné ztrátu Dvojčat definitivně nahradit? Podle slov jednoho z obyvatel NY nelze: “Dvojčata jsou stále součástí našeho života, stejně tak jako televize a naše hymna. Nikdo nikdy nenahradí jejich ztrátu,a to ani dopadení Bin Ladina.”


Poznámky k tomuto příspěvku
marjanka (Občasný) - 16.2.2002 > koukám, že se to tady dneska aktualitami přímo hemží
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 18.2.2002 > Neřekla bych, že je to úvaha, ale poměrně zajímavé ohlédnutí za "osudem" Dvojčat.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Nathalie - 19.2.2002 > Nerekla bych, ze Bush slibil 20 BILIONU dolaru, protoze billion je miliarda, nikoli astronomicky bilion. Docela podstatne
Body: 1
<reagovat 
Tina (Občasný) - 19.2.2002 > Neni to uvaha ale clanek bohuzel tato rubrika v casopise neexistuje.Jinak Bush slibil 20
bilionu dolaru napsala jsem to stejne jako jsem to precetla v deniku New York times Pokud
se bilion do cestiny preklada jako miliarda netusim pokud ano tak se omlouvam.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter