Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Filmový festival Jeden svět
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 9.3.2007 (11:43:04)

(rozšířená verze článku, publikovaného v čísle 12/07 týdeníku Naše rodina)

 

 

 

  Slavnostním vyhlášením cen skončila 8. března pražská část mezinárodního festivalu Jeden svět. Festival, zaměřený na filmy o lidských právech, se nyní přesune do dalších měst v Čechách a na Moravě. Do 31. března mohou diváci shlédnout dokumentární snímky z celého světa ve většině krajských měst, a navíc také v Bílině, Mělníku či Rožnově pod Radhoštěm

  Hlavní cenu poroty získal německý snímek Poražení a vítězové režisérů Ulrike Frankeové a Michaela Loekena. Vypráví o tom, jak zásadně odlišné představy mají o pracovních podmínkách dělníků vlastníci dortmundské továrny na koks a Číňané, kterým se ji rozhodli prodat. Zvláštní cenu obdržel film Lekce běloruštiny od polského režiséra Miroslava Dembiňského. Sleduje tu demonstrace a jiné protestní akce převážně mladých lidí proti režimu Alexandra Lukašenka. Záběry postupujících millicionářů a lidí mlácených obušky nápadně připomínají naši listopadovou revoluci. Až na to, že na jejich konci nestojí happy end. Cenu diváků získal pro změnu izraelský Most přes Wadi Baraka a Tomera Heymannových, kde se rodiče židovských a arabských dětí rozhodnou založit pro své potomky společnou školy, a pokusit se tak o překonání vzájemné nevraživosti.

  Festival provázel obrovský zájem diváků, zejména mladých. Po filmech pak zpravidla následovaly besedy s jejich tvůrci a hlavními protagonisty. Návštěvníci se tady mohli dozvědět mnoho o často obtížných podmínkách vznikání filmů, které většinou nesledují oficiální „linii“ státu, kde jsou natáčeny. „Můj film v Rusku nikdy neběžel a nikdy nepoběží,“ povzdechla si například  Masja Novikova, režisérka snímku Tři kamarádi, který líčí příběh z čečenského města Groznyj. Jeden ze tří nerozlučných přátel tu zahyne v první čečenské válce, další se stane obětí druhé, posledního zachrání emigrace.

  O některé z těchto zážitků mimopražští návštěvníci přijdou, samotné filmy ale mají natolik silnou vypovídací hodnotu, že se festival v každém případě vyplatí navštívit.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Skafloc (Občasný) - 9.3.2007 > Oplatko a co ty máš společného se společností člověk v plísni?
<reagovat 
čtenář Miloš - 9.3.2007 > Úroveň jako obvykle.:-) Nízká.:-)))
Milá Oplatko, jsem moc rád, že jsi ani tentokrát nezklamala mé naděje a jsi stále stejně ambiciózní.:-)))
Pro ty, kteří tento článek přečetli a přežili (třeba to, že na konci záběrů postupujících milicionářů chybí happy end a jiné nezbednosti) - a rádi by se dozvěděli info z první ruky, nechť si vygooglují anebo přímo zadají http://www.jedensvet.cz/ow/2007/index.php?lang=cz a mohou vesele brouzdat. Aspoň se dozví, ve kterých patnácti bude přehlídka uvedena, ale také mnohem více, než naznačuje zde publikovaná "Rozšířená spodina".:-)))
<reagovat 
kuřátko (Občasný) - 10.3.2007 > Já byla na Držíme spolu!!! Zajímavě natočený film o sirotcích z Afriky, kteří nemají rodiče kvůli AIDS... Zase jsem bulela jak želva (jako každej rok na Jednom světě) :-/
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter