Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Průvod
Autor: kalais (Občasný) - publikováno 20.3.2007 (14:42:46)

Ženy

         své potomky v pruhovaných čepicích
         vypustily na oběžnou dráhu průvodu

         hlavy jim zářily v podvečerním šeru
         namísto lampionů

ze slov, které jsi neřekl
by se dal uválet Golem
tajemná bytost příliš horká pro tvé ruce
příliš horká pro mé útroby

ze slov - které mají podstatu much
by se dal postavit celý park
ale zatímco ničím architektonické plány
mouchy dál hrdě naráží o sklo

        

         a tak raději jdu v průvodu
         bezvýrazných tváří
         ženy vypouští družice
         ze svého lůna
         na oběžnou dráhu 

         září do tmy
    

        ty malé bezvýznamné koule
        s lidskými ústy



Poznámky k tomuto příspěvku
Šílená svině (Občasný) - 20.3.2007 > TA grafika mě nefascinuje. Báseň je taková "prázdná". Jsou tam sice několikrát ty družice a oběžný dráhy, ale jakoby se to furt opakovalo dokola bez obsahu. Ta báseň je pro mě "bezýrazná". Možná to byl účel, ale i kdyby byl, není to příliš dobrá koncepce. Myslím. Mouchy bych úplně vyškrt. Nehodí se tam. Ale Golem celkem líbí.
Body: 3
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 20.3.2007 >

zahlédl jsem jakýsi surrealistický obraz (jak od Magrita).

zaujala.

 


Doporučil 
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 20.3.2007 > K tomu nemám, co bych dodal.... dostalo mě to do kolen...
Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 20.3.2007 > Mně to zase něčím připomnělo I.Diviše, ještě před odchodem do exilu...ale může to být třeba tím, že ho zrovna taknějak pročítám.
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 21.3.2007 > Působí to na mne velmi tragicky .... hlavně závěr .... Báseň je ale opravdu krásně napsaná .... a působivá ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 21.3.2007 > začátek a konec jako obraz! jen nějak nevíme co s těma nakloněnejma částma ...:o)


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
clima (Občasný) - 22.3.2007 > **
<reagovat 
holger (Občasný) - 22.3.2007 > Osobně bych jí ještě prohnal skrz cedník, ale za celkový dojem Dádu dám. ÷))
Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 22.3.2007 > škoda chtění oné dopovědi v posledních dvou verších
<reagovat 
Claw (Občasný) - 22.3.2007 > nelíbí se mi, ani téma.
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 22.3.2007 > líbí se mi ta adresnost...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 22.3.2007 > vracím se: d
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 22.3.2007 > Jonáš> ... ale nemusel jsi:)
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 22.3.2007 > kalais> nemusel, chtěl
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 23.3.2007 > ač o tvé tvorbě nepochybuji, zde mi překáží hodně slovo - much ( zvukově ), nikoliv pak třeba mouchy, a pak poslední sloka s lidskými ústy, nikoliv významově, ale výrazově, také mám trochu problém s obrazem - družice, ale spíše, že se ho snažím vstřebat, zdá se mi být na jednu stranu krásným a odvážným obrazem,  na druhou stranu také vyčnívajícím nad pokorou, která mi z básně zní. Dovolil jsem si být subjektivně kritický, ovšem na mém respektu to nic nemění.
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 23.3.2007 > rohoz> dík za respekt:)!a za kritku taky
<reagovat 
pjer (Občasný) - 22.3.2007 > odevzdanost? síla.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 22.3.2007 > pjer> kde se toulás?:)
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 23.3.2007 > kalais> ztratil jsem se v plzeňských stokách
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 23.3.2007 > pjer> a občas pracuju (tamtéž, chi)
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 23.3.2007 > pjer> přinesu ti do ní startky:)
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 23.3.2007 > kalais> Startkama to tady zasobuju ja, to jenom na okraj...:) jinak kdyz jsem si prenesla do jine barvy ve Wordu, pac me stare oci na tenhle kontrast nemaji, tak velice dobre, ale asi bych skrtala, nebo po holgrovsku precedila...:) nicmene...d
Doporučil 
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 23.3.2007 > hajka> :)))tak zasobuj! vzdyt ty ses ta tabakova magnatka;)
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 24.3.2007 >
Body: 5
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 24.3.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 29.3.2007 >

I já jsem si musela text zvýraznit.

Taky bych možná trochu probírala. ale celkově líbí.


Body: 5
<reagovat 
Regio (Občasný) - 1.4.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 2.4.2007 > Regio> namaluj to:)
<reagovat 
Vjodis (Občasný) - 8.4.2007 > oceňuji nápad. A o ten přece jde, ne? :))
Body: 4
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 22.11.2007 > Kontrast písma a podkladu fakt strašnej :o) ale o to tu nejde...
Nejdřív mě rušil přeskok mezi normální a kurzívovou částí, ale ten jsi vysvětlila svým zařazením do průvodu.
Obraz s Golemem se mi líbí, ale - jak už někdo zmínil - mouchy mi do básně nezapadají, spíš se mi zdá, jako bys ten nápad s Golemem chtěla za každou cenu ještě dál rozvést, a ono už je tam toho moc - ženy, průvod, gole, mouchy, architektura a družice... Trochu mišmaš, tříští mi to celkový dojem :o) možná kdybys mouchovou strofu vypustila, bylo by to akorát.

Narozdíl od mirosláwka nemám problém s dořečeností pointy - myslím, že těžiště tkví právě ve slově bezvýznamné a ve zdůraznění napětí lampión - hlavička... Či nie? ;o)

takže s výhradami, ale zaujalo
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 8.7.2010 > bylo by pěkné, kdyby se ani s rostoucím odstupem let na tyto básničky nezapomínalo.
Doporučil 
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 8.7.2010 > whispermoonlite> díky, to je fakt milý :) zvláště když mi to psaní poslední dobou jde jak psovi pastva :)
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 13.7.2010 > kalais> autor, autorka jsou vždycky nakonec sami, i kdyby jim do jejich psaní mluvilo 100 kritiků. - kdybys měla představu ideálního čtenáře, jemuž chceš vyhovět, bylo by jedno, zda je uvnitř, nebo venku. - vždy se bude jednat jen o tvou abstrakci. - no, a v téhle vnitřní komunikaci se psaní odehrává. - to určitě víš. - takže z Tvé poznámky rozumím, že Tvůj vnitřní čtenář je nespokojen s tím, co mu/jí předkládáš. - potom by mohlo být možné se domluvit, co by si tak představoval(a), jaká je objednávka. - a zde, nutno přiznat, hrozí i možnost, že žádná objednávka z jeho/její strany neexistuje. - ale nechce se mi tomu věřit. - určitě Ti nějakou informaci vrátí.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter