Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Nils-Petter Molvaer: Khmer (1997EMC)
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 24.2.2002 (00:36:45), v časopise 24.2.2002
Nils Petter Molvaer   Khmer“  1997 ECM

Nils-Petter Molvaer je norský trumpetista a pokud vám jeho jméno nic neříká, pak vězte, že pokud se vám podaří sehnat některou jeho desku, co vím, řadové má dvě: z loňska nová Solid Ether a z devadesátéhosedmého Khmer, které se mi dostala do rukou a rád bych vás na ní navnadil, pak nebudete litovat času ani peněz. Něco takového se totiž, bohužel, hned tak neslyší, ač, a to mě mile překvapilo, jeho diskografii seženete například v Bontonlandu na Václaváku. Tomuhle chlapíkovi je něco kolem čtyřiceti, kolem sebe má našláplou skupinu seveřanů a nejde o žádné „intošsky“ překomplikované, jazzové troubení. Používá samply i další moderní postupy, jeho hudba je hutnou kaší moderních zvuků, které vás nenechají na pochybách, že máte čest s někým zatraceně invenčním. Skladbám, jak jinak, vévodí Molvaerova suverénní trumpeta, omamně se táhnoucí každou skladbou, ale nemající nezbytně dominantní postavení. Tahle hudba ve vás vyvolává mnohé pocity, především udiveně zdvihnuté obočí, jaktože se k vám tenhle skvostný génius nedostal dřív! Těžko nějak blíže specifikovat styl, asi by bylo mírně nepraktické, snažit se zaškatulkovat hudbu v níž figurují kytary, perkuse, samply, hlasy, basová kytara a zvukové efekty všeho druhu. Snad jazz pro 3. tisíciletí, ale to zní hodně blbě… Měl jsem možnost vidět koncert a celé publikum konsternovaně stálo, oči a uši přilepené na tu symfonii dokonalosti!
Jedinou možností zůstává si album poslechnout, pokud se vám podaří dostat se k němu, protože šest či sedm stovek za CDéčko je už opravdu hodně nemravná částka, ač se jedná o podobný desertní skvost. Pokuste se! Alespoň už o něm víte :o)



Poznámky k tomuto příspěvku
Dusan (Občasný,Správce) - 24.2.2002 >
Body: 5
<reagovat 
anonym1 (Občasný) - 24.2.2002 > Tedy to je tak perfektně napsaný, že ačkoliv jazz nemusím, źačnu šetřit na to nekřesťansky drahý CD :)).
Body: 5
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 24.2.2002 > Tuším, že stejně drahý by bylo i kdyby ho prodávala Pražská arcidiecéze :-)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter